Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 20:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hertz HX250 mähis + takistus ?
PostitusPostitatud: 20.04.2009 21:55 

Liitunud: 30.12.2005 17:20
Postitusi: 8
Tere.
Elemendiks on Hertz hx250 (4oomi). Kuna mähis kõrbes ära siis otsustasin uuesti mähkida, paraku sai liiga jäme traat ostetud (ei ole mähkimisega varem tegelenud) ning pärast mähkimist tuli takistuseks 2.6 oomi.
Tahaks teada kuidas selline muutus mõjutab heli? Ja kas on üldse võimalik kuidagi sellist elementi 4 oomise võimendu järgi ühendada?
Tänud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 20.04.2009 22:18 

Liitunud: 21.06.2008 13:09
Postitusi: 154
Asukoht: Tallinn
Millega muidu takistust mõõtsid kui tavalise testriga siis võta oome veel vähemaks kuna testri juhtmed on ise ka takistus....kui palju saad teada siis kui testrijuhtmed kokku paned. Kui vale mõõduga traadi panid siis heliliselt mõjutab see kindlasti, kuna parameetrid kõlaril muutusid iseasi kui palju seda kõrvaga eristad . 4 oomise võimu taha pole eriti soovitav mängima panna võid lihtsalt võimu läbi põletada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 20.04.2009 23:03 

Liitunud: 30.12.2005 17:20
Postitusi: 8
Mõõtsin digitaalse multimeetriga takistust.
Olen teda juba natuke kuulanud, helikvaliteedi poolest pole suurt midagi muutunud (vähemalt mina ei saa aru) kuid mängib tunduvalt vaiksemlt kui enne. Praegu on ta ühendatud 2 kanalise võimu ühte kanalisse, sillata ei saa kuna selleks on vaja 4 oomi.
Aga kui palju näiteks rms'i järel on? On selleks mingid valemid kuidas arvutada võimsust mida element talub?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 22.04.2009 14:32 

Liitunud: 29.09.2003 21:35
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn
Kui sa tutvud natukene TS parameetritega, siis sealt on näha, et suvalise parameetri muutmisel muutub alati ka terve rida teisi parameetreid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thiele/Small

Uuesti mähkimisel muutub oseselt elemendi magnetjõud(BL)(antud juhul ta ilmselt vähenes) ja pooli-koonuse(liikuv osa) kaal (Mms)(see ilmselt suurenes), pooli takistus(suurenes), induktiivsus(ilmselt vähenes) ja kõik muud elektrilised parameetrid (ainus mis ei muutu on Vas).
See aga omakorda põhjustab resonantssageduse(Fs)(antud juhul languse), Q faktori(Qts))antud juhul tõusis), ja tundlikuse taseme muutust(antud juhul langes).
Selliselt mähitud element tahaks reeglina uut kasti, aga kuna kasti arvutamiseks pole sul parameetreid olemas, siis tuleks need parameetrid ise ära mõõta ja selle põhjal uus kast teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 26.04.2009 01:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Kui kasutada jämedamat traati, siis mms peaks minuarust hoopis pisut vähemema eeldusel, et mähise pikkus ja paksus samaks jääb - jämadama traadi keerdude vahele jääb rohkem õhku.

Igatahes kõige tuntavam muutus peale vale traadiga mähkimist on ilmselt tundlikkuse vähenemine (eks originaaltraadi mõõt on valitud selline, et tundlikkus oleks maksimaalne) ja sellisele elemendile ei ole minumeelest mõtet hakata uut kasti tegema, sest head tulemust sealt nagunii ei tule.

Võimsustaluvuse arvutamiseks mingit ühest valemit pole, sest esiteks on mõjutavaid tegureid väga palju ja teiseks ei ole elemendi võimsus ka üheselt mõistetav. Ma arvan, et eks see võimsus laias laastus vähenes, kuna arvatavasti on mähise mass väiksem. Isemähitud mähiste puhul mängib kõige rohkem rolli ka kasutatud laki kuumataluvus.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 27.04.2009 08:53 

Liitunud: 29.09.2003 21:35
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn
Salupa kirjutas:
Kui kasutada jämedamat traati, siis mms peaks minuarust hoopis pisut vähemema eeldusel, et mähise pikkus ja paksus samaks jääb - jämadama traadi keerdude vahele jääb rohkem õhku.

Igatahes kõige tuntavam muutus peale vale traadiga mähkimist on ilmselt tundlikkuse vähenemine (eks originaaltraadi mõõt on valitud selline, et tundlikkus oleks maksimaalne) ja sellisele elemendile ei ole minumeelest mõtet hakata uut kasti tegema, sest head tulemust sealt nagunii ei tule.

Võimsustaluvuse arvutamiseks mingit ühest valemit pole, sest esiteks on mõjutavaid tegureid väga palju ja teiseks ei ole elemendi võimsus ka üheselt mõistetav. Ma arvan, et eks see võimsus laias laastus vähenes, kuna arvatavasti on mähise mass väiksem. Isemähitud mähiste puhul mängib kõige rohkem rolli ka kasutatud laki kuumataluvus.


kui sa kasutad jämedamat traati, siis lihtne matemaatika ütleb, et mähitud pooli paksus tuleb paratamatult suurem ja poolil oleva traadi ristläbilõike pindala suureneb(seeläbi suureneb ka poolil oleva traadi mass). Asenda näiteks 45mm pikkusega poolil 0.3mm traat(150 keerdu)0.45mm traadiga(100keerdu) ja vaata kummal juhul tuleb poolile suurem traadi mass.
Erandiks võib olla vaid olukord, kus peenema traadiga on keritud kaks või enam kihti ja jämedama traadiga on üksteise peal olevate kihtide arv väiksem, aga eks teema algataja võib ju täpsustada, kas tal on selline olukord või mitte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 27.04.2009 17:10 

Liitunud: 30.12.2005 17:20
Postitusi: 8
Keritud on 0.45mm läbimõõduga traadiga 2 kihti. Ligilähedase tulemuse originaalile oleks vist saanud kui oleks kerinud 0.35mm traadiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimus mähitud woofri kohta
PostitusPostitatud: 05.05.2009 00:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Antud juhul on tõesti nii, et originaalis on mähis kahekihiline ning kui jämedama traadiga kaks kihti mähisepilusse ära mahub, siis on selle mass tõenäoliselt suurem. Tihti on aga selline lugu, et levinud 4-kihiliste mähiste korral ei pruugi jämedama traadiga 4 kihti pilusse ära mahtuda mistõttu tuleb vähem kihte kerida ning mass väheneb.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7