Tomzz kirjutas:
Aga mismoodi see mikropragu ilmsiks tuli? Reaalselt peaks ju suht ruttu mahlad segi minema nii kui seal katki miski ?
Kuigi kusagil katsetel ei käinud, sai see olla ainus loogiline seletus, sest vahetatud sai nii kaanetihend, radikas, radikakork, kui ka pealõdvik plokist radikani (lõi lõhki ühe korra, kuna radika kork andis saba).
Ja kuna vedelikud olid segi, sai veaks olla kas kaanetihend või plokk ise. S.t. mingi koht, kus õli ja jahutusvedelik jookseb kõrvuti.
Kui edasi uurisin, selgus, et pidi täiesti tavaline lugu olema see, kui auto on osalenud avariis. Piisab ka tagant otsasõidust. Löögi ajal liigub mootor inertsist nii palju edasi, et tekkinud pingest tõmbab mootori kinnituse käpa juures mikroprao sisse. Seda siis alumiiniumploki korral. Malmploki korral pole kuulnud.
Minu mootorit päästis ka veel võib-olla see, et mul oli paigaldatud ka selline asjandus nagu "oil catch can" või siis maakeeli õlikogur, mis sisselaske süsteemist eemaldab õliaurud, mis muidu karterituulutuse eesmärgil klapikambrikaanest sisselaske kollektorisse imetakse. Sealt sai suure niiskuse välja ning seal paagis oli alatase selline paks mögin...
Edit: Endal sai veel teha selline lahendus, et sai surve süsteemist ära võetud, pärast mida jäi jahutusvedliku kadumine märkimisväärselt vähemaks.
Selleks sai radikakorgil üks väike rõngastihend ära võetud, mis muidu sulges sisemise ava ning rõhu tõustes siis avas, et üleligne jahutusvedelik paisupaaki suunata. Pärast seda hakkas paisupaagis küll tase suurema amplituudiga mängima, kuna mootori soojenedes (Jahutusvedeliku "paisudes") liikus üleliigne koheselt paisupaaki ning jahtudes imes sealt ise tagasi. Aga see eeldabki, et ülejäänud süsttem on hermeetiline (paisupaagi kork, radikakork, ühendus radikast paisupaagini)
Ei tea, millist tüüpi sinu radika kork on, aga endal oli selline pisikese keskmise osaga, mitte suure vedru ja plaadiga.
http://www.fullcartuning.com/34074/Buddy-Club-Racing-Spec-Radiator-Cap-Type-A-Nissan-Mitsubishi-Subaru-and-Mazda.htmlAntud lingil siis kahest too tüüp B
Võid proovida, äkki aitab