Auto seisis ilusti kogu talve soojas ehk siis esimest korda õnnestus temaga mitte talvel sõita. Tegelikult auto seisnud peaaegu juba aasta, kuna eelmine kevad jäi remont raha taha kinni ja hiljem puudus vajadus kahe auto järele. Nüüd aga perele järelkasvu tulnud ja jälle vaja kahe autoga liigelda.
Kõigepealt tõmmati esisild pulkadeks ja asendati uute detailidega. Selle töö käigus läksid ka esiamordid vahetusse ja käidi esipidurid üle. Kui juba tegemiseks läks, siis vahetati kohe ka tagumised suured sillatala puksid ja tagumisi vedrusi lõigati ühe vedrukeeru jagu lühemaks, kuna tundus, et enne oli taguots liialt kõrge. Autol all -40 madaldus vedrude ring. Lisaks läksid tagasillale ventileeritavad 540 pidurikettad koos nendele mõeldud suporditega, mis eelnevalt läbisid liivapritsi ja värvikuuri.
Juhi istme seljatoe mootor hakkas streikima. Foorumist uut mootorit otsides jäi silma hoopiski midagi põnevamat. E31 nahk istmete komplekt, kust saab esiistmed vägagi edukalt omale autosse paigaldada, tagumiste istmete kohta vara veel kommenteerida.Neid E31 istmeid on tehasest pandud ka prototüüp E34 M5 Coupe-le.
Reaalselt ostetud istmed siis sellised. Uued istmed sama värvi hetkel sees olevatega, et siis kui tagumised istmed ei sobi kuidagi, mis ka suht tõenäoline, siis jääb sisse enda vana tagumine iste ja ongi ikkagist komplekt koos. E31+E32=E34 sisu.
Kui ise ei proovi, siis ei saagi teada, kuidas need E31 istmed E34 keresse paigaldatavad on.
Täna sain ukse polstrid lõpuks kätte. Vahetusse lähevad riidest uksepolstrid naha ja liistuga varjandi vastu. Lisaks pruunile liistule kodus olemas ka mustad liistud, mis arvatavasti ka külge lähevad.
Lähi nädalate jooksul läheb auto tagasi garaazi istmete ja summuti paigaldusse ja siis võib juba sukelduda igapäeva liiklusesse
Üks pilt autost, mis seisus ta hetkel on.
Viimati muutis karmo 525i, 12.08.2012 22:12, muudetud 1 kord kokku.
Lõpuks 8-se istmed paigaldatud. Nahk on küll kohati kulunud aga sõidumugavus on hoopiski midagi muud, kui vanade orginaal istmetega, kus igas kurvis vaatasid millest kinni hoida, et istmest välja ei kukuks. Miinus poolelt on hetkel taga istujatel vähem ruumi, kuna istme seljatoed paksemad. Lisaks said ka uued liistuga uksepolstrid paigaldatud.
Mõni päev tagasi esimesi amorte vahetades sai ka kettad ja klotsid uued pandud. Alla läksid NK kettad (324X30) Töö käigus sai ka suppordite hooldus tehtud. Miinus poolelt avastasime, et esimesed piduri voolikud vajavad vahetust. Ühel voolikul lõhe, teisel mõrad sees. Lisaks lähevad järgmine kord ka õhutusniplid vahetusse. Jupid juba teel.
Vahepeal sai autole ka uus mootori õli sisse kallatud - Castrol 10W-40. Eelnevalt oli sees täissünt aga sellega hakkas tasapisi mootor lekkima (klapikambrikaan) ja nüüd siis otsustasin taaskord poolsünteetilise õli kasuks. Lisaks läks vahetusse ka bensufilter.
Ükspäev õnnestus osta kasutatud Simonsi 3" lõpupütt, mis ka lähiajal omale kohale saab asetatud.
Nüüd jäänud vaid oodata, et saaks veljed tagasi, mis võiks juba ammu auto olla, et saaks ka sillaregulli läbida ja suve nautida, palju seda muidugi jäänud veel on.
Täna sai käidud Mart Pere juures silda reguleerimas. Päris huvitav oli vaadata, kuidas sild tänapäevaseid elektroonilisi vidinaid kasutamatta paika timmiti. Töö kiire ja korralik.
Järgmisena vaja geneka rihm, koos rullikutega ära vahetada, kuna külmalt käivitades ei taha mõnikord genekat ringi vedada ehk siis rihm lõtv või genekas hakkab otsa saama. Arvestades, et see mootor on minu käes juba 2007 aastast ja seni vaid õli vahetanud, siis oli ka aeg, et midagi otsa saab
Talvepapud all. Valituks osutusid 16" Style 134-d.
Summuti eluiga sai taaskord otsa. Kaua aega edasi lükatud summuti projekt tuleb nüüd päevakorda võtta. Lõpupütt juba kaua aega tagasi ära ostetud, vaja vaid resonaatorit, 3" tollist toru ja tahet see kombo alla keevitada. Nimelt katalüsaatorite kohalt viin 2x63,5 + 76 resonaatoriga süsteemi ühe torupeale üle ja lõpupütiks tuleb 3" Simonsi Ellips pütt. Kui peaks lärmakas jääma, siis hiljem paneb peale reso katalüsaatori ka vahele aga hetkel raha kokkuhoiu mõttes jääb see tegemata.
Nädalalõpuks uus UPDATE, kuidas summuti ehitus õnnestus.
Hetkel auto talve konditsioonis, sellest ka selline tagasihoidlikum välimus. Endalegi meeldis must väheke rohkem aga nüüd juba hõbedasega ka ära harjunud. Suveks tulevad jälle 18" veljed tagasi, hetkel veel otsingud käivad velgede osas aga küll kevadeks midagi alla krutib ja esistange saab ka mingisuguse lisa võrra rikkamaks.
Hetkel pole välimus prioriteediks, tehniline vajab vähe kõpitsemist.
Auto jälle garaazis. Summuti otsustas, et talle aitab. Kuna viimased korrad olen üritanud summutit keevitusega parandada, siis seekord sai villand vana lappimisest. Kaheraudne süsteem asendus ühe 3" Resonaator ja lõpupütt tulid Simonsilt. Vastavalt siis Turbolight reso ja Ellips pütt.
Lõpptulemusega igati rahul. Algul oli kartus, et äkki jääb liialt lärmakas aga reaalselt asi igati OK Võiks isegi lärmakam olla, kuna salongist kuulates hääl pea olematu. Tühikäigul seistes ja rahulikult kruiisides seda ta ongi. Kiirendades ja käiguga pidurdades tuleb aga mõnus madal hääl esile.
Ehk peale video vaatamist paremini aru saada, mis hääli auto hetkel teeb
Kuna peale seismist vaevles auto laadimispuudulikuse kallal ja kiirendades kadus vahel jõud ära, sai seda süsteemi väheke korrastatud. Külge läks 92* termostaat, veepump, rullikute komplekt koos pinguti ja rihmaga. Vanal veepumbal oli selline loks sees, et viskot logistades liikus veepumba võll juba pea sentimeetri jagu. Imekombel aga ei lekkinud süsteem.
Peale remonti koju sõites julgen väita, et vähemalt mõned Kw jälle taastatud, kuna minek tundub tunduvalt parem olevat ja enam ei puterdanud kordagi kiirendades.
Nüüd võib jälle jyrisoo juurde minekut edasi lükata, kuna hetkel niigi FAN sõita ja kuulata, mis hääli auto teeb ja kuidas käitub
Täiendan vahepealset sündmuste käiku, mis 3 kuuga toimunud.
Taaskord sai sisu väljavahetatud. Need esimesed 8 seeria sportistmed olid paksemate seljatugedega ja tagaistujate jalgeruum oli selletõttu väiksem. Kui oleks tegu kupeega, siis lepiks selle olukorraga aga kuna tegu sedaaniga ja vaja ka perega ringi liikuda, siis saigi hetkel nahktuba maha müüdud ja asendatud see riidest orginaal sisuga.
Mõni talvine klõps, hetke seisust.
Vahepeal on saanud ka remondipäevik täiendust. Vahetusse läks klapikambrikaane tihend koos karteri tuulutus torudega. Torud tulid Hydroscandist, kokku 3 Euri Vahetusse läks ka õhutoru mootori ja õhulugeja vahel Sellest oli ka tingitud kohati väga laisk kiirendus.
Summuti süsteemi ümber ehitus tuleb ka lähiajal ette võtta. Resonaator sai kõige madalamaks kohaks ja selletõttu on välistatud paljud kohad, kus võiks muidu autoga liigelda. Nimelt pole hetkel võimalik kasutada PRISMA maa-aluseid parklaid. Sellest võib järeldada, kui madalale sai resonaator. Hetkel veel ei tea, mis sellega ette võtta. Kas nihutada ettepoole, või üldse vahelt ära võtta. Alati on ka võimalus väiksema vastu välja vahetada, kuigi niigi sai valitud 3" üks väiksemaid.
Läheneva kevade tõttu sai ka suveveljed ära ostetud. Valituks osutusid 18" Rondell 21. Kõik 4 velge 8.5" laiad. ET13. Lisaks sai ka 25mm topeltpoltidega flantsid muretsetud, mis küll eeldab kevadel koobaste rullimist, kuna korra olen proovinud sõita, kui ET -12 ja siis käis ühelt poolt ikka täiega vastu.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline
Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis