Ma ei rääkinud fooritulega sõitmise trahvist. Ma räägin, et mu sõber käis Villu Vane juures "komisjonis" või kuidas iganes seda tollel ajal nimetati (kui see härra veel Politsei ridades oli ja iga liikluskaak teda kartis). Igatahes uksest väljus ta ilma trahvita, kuna põhjendas sellega, et teab mitut juhtumit kus inimene on pääsenud tänu avatud turvavööle avariist eluga. Villu Vane luges ka tookord sõnad peale, et pigem ikka kanna vööd, aga lõpuks tõdes, et on ka piisavalt teistpidiseid juhtumeid ja lahku mingi "sõpradena". Samuti mu kirjeldatud rekkate juhtum, kus palgikoorem kabiini täielikult lõmastas. See protsent võibki väike olla, aga kui sinu tutvusringkonnas on sellised juhtumid ülekaalus, siis juht valibki selle variandi. Minu mõte oli see, et sellise riski võttes kannatab ainult ja ainult juht ise. Tagaistujate mittekinnitamine on juba jah teine teema, kui on võimalik eesistujatele selga lennata. Kiiruseületamine või fooriga lipsamine olid näited, mis võib-olla tõesti tulekski ära karistada trahviga, kuna selle manöövriga sa paned ka teised liiklejad ohtu (kiiruse tõttu kaotad auto üle kontrolli, teiselt poolt rohelisega tulija jõuab juba liikumist alustada jne) - mitte ainult iseenda oht kui võrrelda turvavöö teemaga. Samas olgem ausad, kiirelt liikuv juht on iga kell rohkem konsentreeritud liikluses toimuvale kui mingi mobiiliga lobisev "beibe", kes ööd ega mütsi tähele ei pane enda ümber. Mobiiliga rääkimise kampaania võiks küll uuesti teha, viimasel ajal on suht tihti keegi jalus uimerdamas ja kui mööda saad siis ülla-ülla, mobiil on kõrva ääres ja pole aimugi mis toimub mujal. Täiesti on võimalik, et ma saaks ka ise siis trahvi, aga vähemalt mina suudan sõita ja rääkida korraga. Muidugi enamus ajast on mul autos handsfree lahendus olemas, aga kuna praegu on kasutada ka üks sõbra auto ja teine auto on mul müügis, kus ka HF pole, siis vahest räägin siiski ka telefon kõrva ääres. Kunagi autot Auto100 hommikul viies sai loetud trollipeatuses Paldiski maanteel mobiiliga rääkijaid ja protsent oli ikka päris suur Veelkord ütlen, et ma ei ülistagi siin võõta sõitu, aga see ei ole nii must ja valge, et vöö hea ja ilma paha. Seega kui riski võtab juht, siis avarii ongi juba tema karistus siis äkki, aga äkki hoopis ka ei ole ja jääb ellu. Politsei loomulikult ootab võimalusi eelarvet täita ja liiklusrikkumisi on alati hea teha. Rikkuja saab 90 midagi % alati kätte ja seetõttu ka politsei lahenduste arv kasvab jõudsalt. Siis ei peagi iga varast ju taga ajama, kui ühe varga kohta püüda kinni 9 liiklusrikkujat ongi juhtumite lahendamise protsent 90%. Palju on siin kellegil kogemusi, kus Politsei mõne teie varastatud või lõhutud asja kohta esitab lahendi et pätt käes? Minul on korduvalt auto klaase sisse löödud, küll auto värvi kriibitud (tookord paljudel autodel) ja alati on lahend üks, kas kahju on liiga väike ja juurdlust ei algatata või ei asunud auto piiratud juurdepääsuga alal ja juurdlust ei algatata (Mis mõttes - kas ma oleks pidanud auto ööseks tuppa vedama)? Kriipimise korral viid märgid ka ära, politsei mamsli ainuke küsimus oli korduvalt, mis need paar märki siis maksavad. Ja kui ma ta lõpuks välja vihastasin sellega, et krt mul on vaja auto üle värvida mitte märke otsida sinna, siis lubas mulle veel kõnniteel parkimise eest trahvi ka välja kirjutada (kõnnitee võis ta ju olla, aga minna polnud sealt kuskile - sest naabermaja oli risti ees sõiduteeni ning enne minu autot läks kõnnitee üle sõidutee teisele poolele). Nii et ma ei tea, mul pole küll ühtegi lahendit kus ma saaks politseid kiita, sõpradel ka autodes käidud ja mitte midagi pole nendest asjadest kuulda olnud, kuigi asi on isegi kaamerate all toiminud. See tekitabki üheselt arusaama, et ainus viis on niiöelda ausalt kodanikult see raha välja pigistada, kuna tema on ju tuvastatav ja 99% maksab ära ka.
_________________ Signalisatsioonide, mugavusmoodulite, parkimisabide müük ja paigaldus - kõikide autode diagnostika, VAG immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
|