Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 01.11.2024 03:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 12:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.02.2012 00:28
Postitusi: 304
Asukoht: Tallinn/Saue
Parem rada on koguaeg parem olnud. Sama värk on ka american beauty dragil.

_________________
Läbi minu saab tellida autole kleebiseid. http://www.autokleebised.ee
318 '90 ; 2101 '72 ; 21011 '71


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 13:11 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Lasin 1750kg & 450 rwhp'ga CarTestis simulatsiooni.
Pilt
4,4 sajani
veerandmiil 12,4s@186km/h
miil 273 km/h
tippkiirus 319 km/h
Muidugi NOSi ei saa eriti üle 15 seki lasta, seega reaalne elu on vähe teine aga enam-vähem jõudluse indikaatorid paigas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 23:06 

Liitunud: 10.01.2009 20:39
Postitusi: 2333
Päris mõnus igapäevaliikur

_________________
BMW diagnostika 10€ (Ka E34/E32/E36), võimalus kohale tulla kokkuleppel. Seadmeks esinduse GT1.
Laua/Sülearvutite remont ja hooldus. GPS/Navi kaardi ning softi uuendused soodsalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 23:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Nüüd siis pikemalt ka. Avalaksul jõudsin teha seekord kõigest neli sõitu. Pikim ootamine oli 1h40min järjekorras. Kõik sõidud tegin slikkidega, aga kuna neil eriti "mustrit" enam järel pole, siis ei raatsinud alguses neid burnoudiga soojendada (tagantjärgi öeldes mõttetu). Esimene sõit läks metsa - mootor luges jälle õhukulumõõturi vea sisse. Vahetasin takisti suurema vastu ning teine sõit testisin - toimis, sest enam ei lugenud viga. Kolmas sõit juba soojendasin rehve paar sekundit ning aeg tuli 13.03. Kell hakkas juba viiele lähenema ning tekkis mure, et kas tõesti jääbki 12s piirist vaid 4 sajandikku eraldama. Seepärast otsustasin neljas sõit, kui seda teha jõuab, kõik mängu panna. Kodukootud nitropudelisoojendus oli paari tunniga nos rõhu 600psi pealt 800 psi peale tõstnud. Seepärast tõstsin lisapihustite avatuse nitrolaksu ajal 65% pealt 75% peale. Burnouti tegin seekord pikemalt ja kaks korda, et kui esimese burnoudiga vaid ühe rehvi ringi vedas, siis see on juba soe ning teise burnoudiga võtab teise või mõlemad rehvid. Kui peale teist burnouti line locki vabastasin, siis auto kohe hüppas enneolematu reipusega kohalt. Järelikult oli kasu. Avalaksul on see muidugi veidi tüütu, et startergirlid veedavad üksjagu aega stagemise ja stardi vahel ning jaheda ilmaga jõuavad rehvid jahtuda. Sellegi poolest tuli 60ft ajaks nüüd senise 2.2+sek asemel 1.98 sek ning ET paranes üle poole sekundi. Ei teagi, kas ainult parema stardi pärast või kõrgema nitrorõhu pärast või veel tont teab mille pärast. Küttesegu püsis kogu sõidu vältel 12:1 kandis.

Ühesõnaga tundub, et slikkidest on kasu, kui neid ikka korralikult eelnevalt soojendada. Isegi varakevadisel Kiltsi rajal. "Waterboksis" ehk siis vee sees burnoutimine peaks neid vähem kulutama? Järgmine kord peaks ka seda proovima.


Tsiteeri:
Masin üsna vaikne niisama, vajutades aga mõrgab korralikult.
Väljalaskes ma ei ole midagi muutnud. Just seepärast, et praegune variant sobib mulle kõige enam. Maanteel ühtlaselt sõites ning manööverdades peab väljalase vaikne olema.

Tsiteeri:
Palju siuke slikk maksab ja kaua sõita kannatab?
Ei oska veel öelda, sest enda omad sain ma pruugituna (pole õrna aimugi, palju uutel "mustrit" on) ning tänu headele inimestele ei maksnud ma nende eest midagi.


Raskema siduriga olen nüüdseks juba ära harjunud. Sõitu alustades ei ole enam võõrast tunnet ning ei mäletagi enam, kui pehme vana sidur oli. Peale avalaksu Pärnu poole minnes alles torkas pähe, et seekord sidur ei libisenudki (vana siduriga nitroga lastes tekkis kohati automaatkasti effekt). Eks ta ole ikka nii, et tähele paned ainult neid asju, mis ei tööta või töötavad halvasti.

Tsiteeri:
Muidugi NOSi ei saa eriti üle 15 seki lasta, seega reaalne elu on vähe teine aga enam-vähem jõudluse indikaatorid paigas.
Ma olen ka kuulnud, et nitrot ei tohi üle 15sek lasta, kuid ühtegi loogilist seletust sellele mitte. Sisuliselt on ju tegu külma lisaõhuga, sellisel juhul ei tohiks ju turbol ka lasta üle 15sek boostida? Igatahes viimasel miilisõidul lasin ma küll teisest käigust lõpuni nitrot. Ok, mootor läks katki ka :D , kuid ma usun, et mitte nitro liigse kestuse pärast. Pigem on sellel arvutusel ebareaalne see, et ma miilisõidu rehvidega nii kiiresti stardin. Esimest sadat kogub miilisõidul kindlasti üle 6 sekundi.


Ülevaatuse pabereid vaadates kaalub auto koos juhi ja veerand paagi kütusega 1850kg. Võimsuse kohta ma veel ei tea, kuigi tahan mõõta küll. Eelmine suvi oli plaan minna Dynomaxi mõõtma, kuid siis ei olnud neil pink korras. Kas keegi teab, mis seis neil nüüd on (koduleht on juba aastaid muutmata kujul) või peab tktk-sse minema?

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.04.2013 08:55 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Salupa kirjutas:
Ma olen ka kuulnud, et nitrot ei tohi üle 15sek lasta, kuid ühtegi loogilist seletust sellele mitte. Sisuliselt on ju tegu külma lisaõhuga, sellisel juhul ei tohiks ju turbol ka lasta üle 15sek boostida? Igatahes viimasel miilisõidul lasin ma küll teisest käigust lõpuni nitrot. Ok, mootor läks katki ka :D , kuid ma usun, et mitte nitro liigse kestuse pärast.

Tehniliselt pole jah erilist piirangut, peaasi et kütte segu ja temperatuurid paigas püsivad. Dynos sai rullidel seistes mõni sek naerugaasi antud ja jahutusvedeliku temperatuur tõusis ikka märkimisväärselt. Rõhk balloonis langeb kiirelt ja mul on nii ilma widebandita pikalt lastes küünlad üle ujutanud. Miilil tasub arvestada, et pikalt lastes kaob nitrost jõud. Viies käik 540i/6 autol kestab miili sõidul juba 15 sek. Suur õhutakistus ehk väände vajadus selle ületamiseks on just suurim distantsi teisel poolel seega tasub lõppu rohkem alles jätta. Ise avastasin, et parim oli 2 sekki lasta kolmanda ja neljandaga ja siis viiendaga nii palju kui järel oli. Sain +4km/h vs ainult viiendaga lastes. Kui sa teisest alates juba düüsid max lahti lasid, siis ilmselt on sul veel ruumi tulemuse parandamiseks juba nitro arvelt.
Salupa kirjutas:
Eelmine suvi oli plaan minna Dynomaxi mõõtma, kuid siis ei olnud neil pink korras. Kas keegi teab, mis seis neil nüüd on (koduleht on juba aastaid muutmata kujul) või peab tktk-sse minema?

Nad ikka vahepeal said oma rullid hooldusest tagasi, peaks toimima kui uuesti pole paigast ära aetud.

Btw enda M/T Drag slickid läksid omal ajal koos toomisega 6k EEK, nüüd vist tollimaksud suuremad. Mõnikümend starti hiljem võin tõdeda, et kolm sidurit on läinud aga slickid kestavad edasi 8) EMV street klassis enam slickidega sõita ei tohi, Raadi rada on kinni ja Audiklubi enam AC Drag üritus ka ei tee. Pole väga kohti kus slicki normaalse ajavõtusüsteemi ja ürituse raames üldse proovida saaks. Rendime ise ajavõtu süsteemi ja käime millaski suvel Kiltsil ära ? 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.04.2013 11:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Neid nõ. Igamehe kiirendusi võiks tõesti rohkem olla.
Sellest on tõesti kahju, et ac drage enam ei tehta. Midagi uut tuleb asemel mõelda.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2013 01:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
AC Drag enam ei toimugi? Kahju, nende üritused on alati superhästi korraldatud ning oleks kindlasti tahtnud osaleda. Olen ka mujalt kuulnud, et inimestel on huvi just selliste igamehekiirenduste vastu, kus saab suvalise autoga lihtsalt harjutada veerandmiili. Äkki viitsib streetrace team see aasta veel ühe teha? Kui ei, siis peaks tõesti kasvõi ise mingi väiksema seltskonnaga tegema. Kusjuures mida varem, seda parem, sest kuigi meie kliimas on ilm alati ettearvamatu, on suve lõpupoole saju tõenäosus järjest suurem.


Nitro kohapealt on mul nagunii plaanis ehitada süsteem progressiivseks - et solenoid ei ole mitte pidevalt avatud, vaid seda lülitatakse kiiresti sisse-välja nagu kütusepihusteidki. Nii ei pea düüsidega jändama ning saab teha, et miili alguses on solenoid näiteks 50% avatud ning sealt edasi sujuvalt rohkem.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2013 01:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.10.2008 13:44
Postitusi: 4559
Avalaksu teemast käis läbi, et mingil aastal olla tehtud nö hooaja lõpetamine ka, ja autosid oli väga vähe käinud, niiet ilmselt peale avalaksu neid üritusi ei tule.

Auto on muidugi vägev. Eelmine aasta rutjal, kui mul veel mitsu oli, seisin rivis sinu taga ja ühtäkki tekkis esiklaasile su auto alt rehvi- ja kruusapuru. Võibolla oli süüdlaseks kerge burnout. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2013 10:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2004 21:22
Postitusi: 841
Asukoht: Tallinn
Varem olid hooajalõpetamised teemaks ja rahvast oli võib olla kolmandiku jagu vähem aga mingit draamat ei tehtud. No siis polnud elu veel nii kapitalistlik, üritused olid suures osas tasuta ka.

Aga AC drag kadumine on ka minu meelest kurb uudis, ametliku sarja võistlused on ikka hoopis teine asi.
Ats, kas tuleb 12.0 ära see aasta? :) (Kui üritusi jagub)

Mis puutub nitro kuni 15 sekudni laskmisesse ja turboautodesse, siis osadel tehaseautodel ongi overboost 15sekundit. Et näiteks laseb 0,8 bar asemel 0,95. Ma ei tea küll kumma järgi võimsus paberites on.

_________________
Lameda maa klubi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2013 14:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Igamehe kiirendusi võiks vasvõi 3 olla aastas. Ja nagu kõigil on ac dragist kahju. Paremini korraldatud ja autodesse rohkem süvenetud.

Kui ürituse korraldamiseks läheb, siis ma oleks ka hea meelega abiks.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2013 23:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
Varem toimusid Raadil Tartu autoklubi rajapäevad, kus sai ka väikese raha eest sõita ja tulemusi näha. Nüüd ka sellel kriips peal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 25.04.2013 01:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
rookierice kirjutas:
Ats, kas tuleb 12.0 ära see aasta? :) (Kui üritusi jagub)
Justnimelt, kui üritusi jagub. Praeguse seisuga on tulemas vaid EDRA nationals ja Speedest. Neil üritustel Street klassides slikiga sõita ei või, üle jääb vaid Street Modified klass, kus ma erilist konkurentsi ei paku. Sellegipoolest võib sinna ju enda jaoks aega sõitma minna kui sõitude arvu / osalustasu suhe väga kõrgeks ei lähe.

Nii kiiret sihti, nagu 12.0 ma veel ei seaks. Kõigepealt peab mõtlema, mille arvelt see tulla võiks. Pähe turgatab kolm suunda:

1. Kaal kergemaks. See on mu auto nõrgim koht, sest auto on raske ning ega seda kaalu kusagilt vähendada ka ei ole. Ainus mõeldav asi, mis teha, on istmed välja võtta, kuid ega see mõnikümmend kilo suurt midagi ei päästa. 0.1sek võibolla.

2. Start paremaks. Peab rohkem harjutama slikiga startimist, burnouti, liimikompressi?, võibolla ka mingi aeg uued slikid soetama. Samas vaadates teisi sarnaseid autosi, siis paistab, et minu saadud 60ft aega (1.98s) palju kärpida enam ei saa. Avalaksulgi oli parim tagaveolise 60ft 1.94sek.

3. Võimsust juurde. Kuna mul on nüüd vahejahuti olemas ning riiulis ka väiksem kompressori rihmaratras, siis võib proovida boosti tõsta. Nitroga võib ka proovida suuremat düüsi, kuid mingilt maalt tuleb mootori taluvuse piir ette. Eelmine aasta vahetasin mootorit, enam väga ei viitsiks.

Ühesõnaga ideid on, et veerandmiili aega veel parandada, kuid selleks tuleb leida kõigepalt võistlused, kus seda teha ning auto kallal vaeva näha.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.05.2013 17:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.11.2009 13:08
Postitusi: 289
Mis numbrid tulid dynost?

_________________
Bmw 530d


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 25.05.2013 01:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
rait183 kirjutas:
Mis numbrid tulid dynost?

Ilma nitrota tuli vähem, kui arvasin - 238kW ehk 323hj rattast. Võrreldes teiste erinevate BMW 540 dynotulemusi siin ja sealmail, on ~70hj rattast originaalil juures, kuid ~30hj rattast vähem, kui VF-Engineeringu ja Dinani analoogsed kompressorisüsteemid annavad. Ehk siis arenemisruumi on, kuid ma veel ei tea, mille arvelt. Boost oleks nagu sama või isegi tiba rohkem, küttesegu on sama, süüde on mul küll hilisemaks sättimata, kuid varasem süüde peaks ju pigem rohkem võimsust andma, lihtsalt detonatsiooni oht on suurem? Eks seda peab menetlema.

Nitroga proovisin kõigepealt 0.46" düüsi, mis peaks olema niiöelda "100hj shot" ja mida olen seni kasutanud. Sellega tuli 276kW ehk 376hj rattast. Ehk siis 100hp shot andis juurde kõigest 52hj rattast. See motiveeris mind proovima 0.67" düüsi, mis peaks olema "150hj shot". Sellega tuli 310kW ehk 421hj rattast.

Kui nüüd spekuleerida sel teemal, palju annab võimsust mootor ilma ülekandekuludeta, siis ma arvan, et arvestades asjaolu, et tktk dynol pöörlevad esirattad ka kaasa ning nende veeretamine ja kiirendamine läheb ka ülekandekulude alla, võib ülekandekuludeks võtta 15% julgelt. Nii võib pakkuda max võimsuseks 484hj mootorist.

Pilti ja graafikut ka:

Pilt

Üks joon on nitroga ja teine ilma. Nitro joon on alguses hüplik seepärast, et kontroller lülitas miskipärast nitro alguses mõned korrad sisse-välja, enne kui pidevalt puristama hakkas.

Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 03.06.2013 16:15 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Erinevad dynod näitavad kahjuks väga erinevaid tulemusi. Ühe dyno 280rwhp on teise dyno 260 rwhp jne. Vaatamata sellele annab dynos käik hea pildi olukorrast ikkagi. Väände kõverad on palju on väärt. Pikalt ei süvenenud aga kui sul viiendas käigus selline jõud nagu dynos olemas, siis ~268km/h võiks ära tulla. Eeldades et dyno on natuke underrated, siis ehk rohkemgi. Kui peaks külmem ilm rajal juhtuma, võib sealt ka lisahobuseid saada.
Sul see kerge sportkiiver on olemas, mida nüüd >250km/h meestelt nõutakse ?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7