Ega jah, vahest oli endalgi tahtmine need merre ära uputada

aga samas on põnev nokitsemine ka. Põhiline, et kogemust tuleks igaks vallas juurde, iga ehitus kukub eelnevast paremini välja. Sellepärast peabki niipalju tegema ise kui võimalik on

V tuuningut ei ole teinud, laiendid on esimeste piltide peal näha, ainult neid lolle kolmnurkseid auke ei ole
Igaljuhul on vahepeal kõvast tööd tehtud ja pildimaterjali olen vahest harva paar klõpsu teinud. Kõige hullem asi mis ma elus teinud olen on stange pahteldus. Peenpahtliga ei tahtnud asi välja hästi kukkuda.

Samas tekkis mõte, et kas peenpahtel on kõige parem alusmaterjal ikka

Mis siis ikka, ajasin kogu selle tehtud töö lamelliga minema

Siis sai n ruudus n korda juba plastikupahtliga pahteldatud. Selle stangega on julmalt kuhugi sisse lennatud, peale värvipragude oli tegelikult kogu see stange idiootlikult kõver ja tööd tahtis kõvasti saada. Ikka silikoonpesuga vahepeal kokku ja saab läiget kontrollida.

Selle stangega olen ma mingi poolteist nädalat kindlasti iga päev möllanud. Ma ei soovigi ideaalselt tulemust, ta võiks preagu lihtsalt viisakas olla. Küll hiljem on võimalik silmad lahti hoida ja mõnikord saab korras juppe täitsa poolmuidu. Aga ühel hetkel tundus, et plastikupahtel on ennast ammendanud. Sai siis peenpahtliga siluma hakatud. Põhiline probleem on stange materjali pehmus mistõttu pahtli ja stange servad ei taha tasa jääda - üks üleliigne liigutus ja oledki rohkem pahtlit ära lihvinud kui peaks. Preaguseks hetkeks on enam-vähem valmis. Vaja on veel 1 koht pahteldada ja siis veel rämedalt matistada. Saab ära pesta ja minema viia.

Ega see stange ka mõrast ei pääsenud. Proovisin sulatada - võimatu. Vaikselt mõttes juba valmistusin poodi minemiseks ja tilga epo pärast terve pudeli ostmist. Järsku aga hakkas koitma, et seda materjali võiks nn superliim hammustada. Ja nii oligi - võttis esimese korraga kinni ja lahtikangutada mina ei suutnud. Seekord vist läks lihtsalt

Vahepeal sai aparaat tänavalegaalseks kokku loobitud, väike kindlustus tehtud ja Keilasse sõidetud selle lapilise autoga. Päevakavas olid väiksed keevitustööd. Seda liigutust ei oleks pidanud tegema - selle autoga on ikka väga eht sõita ja hammas on nüüd verel. Täiesti võimatu on tööd teha - saaks juba valmis, saaks juba valmis, saaks juba valmis

Mina olin ära puhastanud kohad ja selge kuju andnud.

Papist sai mudeleid lõigatud

Ja lõpuks metallist tehtud
Kodus tagasitulles hakkasin kibekiirelt autot molekulideks lammutama. Tegin küll pilte aga ei tea kas keegi uksi kokku ka oskab panna pärast. Oli vaja kõik puhtaks teha, sest uksed lähevad vahetusse.

Pika pusimise peale kukkus uks eest ära. Ilma tiibadeta on väga hää ära võtta - 4 polti mis väga kergelt eest käivad ja ongi maas.

Kui uksed olid eest ära siis oli käes esiakna eemaldus. Oli kohe ja selgelt näha, et sealt tuleb igasugu põnevat välja. Kord kui juba klaas ees oli siis sai tehtud pilt, et Teiegi minu maailmavaadet jagada saaksite.

See auto, nagu arvata oli on ajaviiteks üle kuudi käinud või midagi peale kukkunud. Sirgu on enam-vähem viisakalt aetud. Klaas oli küll uus pandud kuid ääretult sitasti, viltuselt. Tundub olevat olnud kodune töö, klaasiliim oli ebaühtlase paksusega pandud. Kuna klaas oli viltu ees siis ka B-osa tihend ei istunud niiskuse eest kaitsvalt peal. Ühteviisi ei olnud pärast õnnetust mitte mingeid korrosioonikaitsevahendeid kasutatud - ei krunti, ei värvi. Selle kõige ühise koosmõju tulemusena oli ka avanev vaatepilt ootuspärane.




Õnneks oli raam ise suhteliselt tugev, raami ja kere ühendav plekk oli siit-sealt läbi näritud. Mina aga torkisin kõik läbi ja lõikasin läbi oleva pleki selgepiiriliselt välja. Samuti leotasin kogu raami 4-5 korda roostesurmas ja teist samapalju puhastasin. Ma ei näe mõtet ulatuslikuks plekivahetuseks kuna 1) ei ole tingimused need mis võiks olla, teen arvatavasti rohkem kahju kui kasu 2) tegemist on igapäeva sõidukiga mis umbes 4-5 aastat võiks enamä-vähem kenasti vastu pidada. Selle ajapeale peaks olema uus sõiduk ostetud ja valmiski. Preagu on tähtis mädanenud plekk välja vahetada ja igasugune korrosiooni alge kõigi võimalike vahenditega peatada. Lõikasin valmis uued jupid ja sobitasin ette. Nüüd ootame keevitajameest - ta on ikka hull vana, nagu autot esimest korda nägi nii kohe ültes, et pean võtma enda garaazis klaasi eest ja siis ta pakib kogu varustuse endale auto peale ja tuleb lausa kohapeale. Hull vana ikka.
Vahepeal sai uksi sebitud. Juhipoolne uks oli päris läbi - oleks olnud taastatav aga see oleks ka omajagu tööd tahtnud, mul paraku ei ole tallinnas isegi keevitust endal

Saab uus pandud. Kõrvalistuja poolsega läks pisut täbaramalt küll aga on see uks taastatav. Valts oli siit-sealt omade õhtus. Sain kõik ära punastatud ja hirmsati moodi roostesurmatud. Täitsa kena plekk tuli välja. Otsustatud sai, et metallvaltsi tegema ei hakka ja ühteviisi kõveraks ust tegema. Kuna metall oli tätsa tipp topp siis klaasiliimiga saab kõik see värk ära isoleeritud. Pintsliga mökerdasin epoksiidkrundiga haljad kohad kokku mis pahteldust nuiavad.

Ukselinkide värvimist ma hetkel ei tea kuidas teha. Tehas on teinud sellise kavala süsteemi, et link ei ole kestast eemaldatav. Päris jube saab see nikerdaminde olema.

Teatavasti tahtis keevitust saada ka tagumine koobas. Keevitatud see sai ja pahteldatud samamoodi. Kuna mul jäi ikkagi kripeldama see siit-sealt poorne metall siis tõmbasin kogu selle värgi uuesti lahti. Tapsin veel roostet ja peale pintseldasin epoksiidi. Preaguseks on pahteldus peaaegu valmis - see stange ajas nii hinge täis, et vahepeal võtsin ette metalli, et mitte uskuda pahteldusoskuse minetamisesse. See on uskumatu kui kerge ja lihtne on metalli pahteldada kummiplastiku kõrval.

Ja nii see elu tänasel päeval käib. Garaazis olen pärast tööd poole ööni ja nii pea iga päev. Ausaltöeldes on väsimus kallale hiilinud aga üritan värvini ühe auruga lasta.