Kust algab mõistlikuse piir, milline auto on taastatav ja milline mitte. Paar päeva nüüd omaette ja paari sõbraga seda arutanud. Aga jah jopastus siis nii, et pmst tasuta sain endale jällegi ühe audi ja seekord siis sellise mootoriga mida olin nõus isegi võtma. Varem on ka üks 80 b3 olnud, 2.0 ja 83 vms kw ja no ikka väga mööda auto minuarvates. Siinkohal võibolla peakski ausalt ära mainima, et ma pole kunagi audidest suurem asi vaimustuses olnud, kuidagi meh, midaiganes värk minujaoks. Kuigi ütlesin ka, et kui saaks diislina, siis isegi võiks. Ringi olen aga saanud liikuda golfiga millel oli sisuliselt sama mootor ja tuli kohe meelde kui hea sellega tankimas oli käia, seda pidi ikka väga vähe tegema. Ja nüüd paar päeva seda audit ''proovides'' on jällegi kohati vunts 500 peal, sest see kütteseier ei kuku ju

Aga autost endast. Ront on, ikka no jube ront on, täielikult käest ära lastud kuusakoski kandidaat. Nujh, ostis ju ometi selle auto eelmine omanik kohtutäituri oksjonilt vaid 150.- euri eest. Alustades välimusest. Kuigi mõlke on isegi vähe nagu ja täitsa sirge isend on, siis roostet leidub igalpool, ukse servad on kõige hullemad, kõrvalistuja uks sh siis kõver ka pealekauba, ei kujuta ettegi mis sellega tehtud on. Ühesõnaga terve auto värv on luitunud ja kõik detailid tahavad tööd/väljavahetamist. Värv on muidu selline kole kole pinnakas tumesinine, värvima peaks hakkama, siis see kindlasti muutub.
Veermik on ütleme nii, et isegi mitte täitsa läbi. Tagumised amordid/vedrud on korras ja samuti puksid kannatavad veel kriitikat. Küll on aga tagumised pidurid, nii jalg kui ka käsipidur otsas. Vajab siis ühesõnaga kõiki detaile uusi tagumiste pidurite osas. Esimene osa aga on aga suurem osa otsas. Parempoolne amort on tühi ja ülemine padi, no seda enam ei ole. Lisaks on keevitatud amordi ülemine mutter millegipärast kinni? Puksid pole kõik otsas, aga suuremalt jaolt tuleks siiski välja vahetada, lisaks nii välimised kui sisemised rooliotsad. Esimeste piduritega oli nali selline, et vasak oli hea(ainuke pidur), aga parem ei võtnud üldse. Esialgselt arvasin, et support kinni vms, tänane avastus oli aga vägagi meeliületav. Kui sai ülesse tõstetud ja ratast ringi aetud avastasin, et ratas küll käib ringi, aga ketas ratta taga mitte. Ketas siis keskelt ilusti lahti mädanenud. Mis seal siis ikka esimene väljaminek ja 28.- uued kettad. Hea teema selle juures muidugi see, et klostid on pmst tutikad?!?!
Ühtlasi siis kui ülesse sai tõstetud, ajasin 5 käiguga ratta ringi ning tegin koleda avastuse. Mitu päeva nüüd mõtlen, et misasi see nii jubedalt kahiseb, suisa sellist rämedat metalli hõõrumis heli teeb ja kostis nagu tagant. Vale, eest tuleb ja seda siis diffrist. Kast on alt väga väga õline ning no mis seal ikka muud, kast on kuiv järelikult ja differ on see mis seda rämedat metalli hõõrdumise heli teeb. Sellega seoses (otsin uut käigukasti). Pole päris kindel kas seda annab korda ja lekkevabaks teha ja parem oleks kui on olemas teine kast, kuna liikuda on vaja pidevalt.
Mootor nagu käib, täitsa ühtlaselt ja käima läheb ka suht poolest pöördest nagu öeldakse. Paar probleemi siiski on ka selles valdkonnas. Termostaat tahab vahetamist, filtrid ja õli on ajastust mil ma ise vist sündisin. Ja ma loodan, tõsiselt loodan, et seda järgmist tekitab umbes filter, vana ja määrdevõime kaotanud õli jne. Nimelt siis kui 90 kraadini ära läheb, hakkab tühikäigul õlituld viskama ja vahepeal suisa hakkab inisema, varbaotsaga gaasi ja jääb vait. Järelikult siis õlisurve teema ja eks näis mis see täpsemalt olema saab. Samuti tahab mõne tihendi jne vahetust ja no siis kõik muu, rihmad jne lähevad ka vahetusse kindlasti. Otsin ka uut mootorit samas, tahaks vaikselt ühe uue mootori kokku laduda, mis siis hiljem vahele tõsta.
Esimese asjana sai autosse oma kullakallis usb jvc tõstetud, et igasugu undamist ja jama vähem kuulda oleks
Ees on juba kõlarid vahetatud 2 ribaliste vastu, mis teevad päris ok heli ja tagumised toimivad ka täitsa ok'lt.
Rääkides sisust, siis see on ka kole.

Sinine sisu, öäk. Ok istmed on pruunikad vms ja täitsa terved, aga armatuur on sinine, vaip on sinine, uksepolstrid sinised jne. Musta sisu on vaja, mingi hetk tuleb see ka ette võtta.
Pisemaid ikaldusi jagub ka küll ja küll sellel. Üks päiksesirm on küljest ja selle juures asuv tihend. Üks tagumine uks ei käi lahti ei seest, ei väljast. Terve keskkonsool on lahti ja käigukangi aluse plastiku tillernipsud(jah jah naljakas sõna) on ära murtud ja ei istu ta seal enam. Mootori ja kk padjad on läbi, väristab mõnuga tühikäigul. Tagumise akna rulool pole ühte kinnitust laes ja sisse ka ei tõmba. Lisapiduri tuli tillerdab niisama aknalaual. Pisivigu on 100+ ja tegelikuses ei viitsigi kõike ülesse kirjutada.
Plaan oleks ta siiki korda teha, kas on mõistlik või mitte, a seda ma küll ei tea

Igatahes lootus on, et ühelpäeval saaks kulgeda paraja retrokaga ja seda väga ökolt, sest no c'mon isegi mõned uued autod pole võimelised mingi 5 sajale sõitma ja arvestades palju need tänapäeva ökod maksavad ja kui ebamugavad nad samas on, leian et vb on see audi isegi mõistlik. Kirjutaks rohkem, aga ei viitsigi nagu, küll ajapikku seda kirjutamist tuleb omajagu.
Pilte mul hetkel pole, noh õigemini on. Aga ei saa kaamerast kätte, homme lähen toon kaabli ära.