Ja tulidki jälle Saksamaa teadlased välja. Mõelge nüüd selle peale, et 150km/h+ sõites on kütusekulu ka natuke suurem. Ei ole seal ikka küll nii, et 150+ kõik lasevad. Tavaline kiirus on ikka seal 120-130 kandis. Loomulikult on ka lendureid, aga üldiselt üle 170-180 on juba raske, kui just mingi 5L + püss istumise all pole, millega sekundiga hoog üleval. Kunagi rendikaga käies otsustasime ka sõbraga, et sõidame põhjagaasiga ja kütusepealt kokku ei hoia. Autoks oli tollel hetkel tutikas C200 kompressor, nii et mitte kõige lahjam pill (saime väikeklassi a la Golf/Astra hinnaklassis - polnud anda, aga bronn oli selle peale tehtud). No ega üle 180 oli ikka väga vähe võimalusi lasta ja sellisel kiirusel ikka kogub päris aeglaselt juba. Korra vist sain alla mäge 215 kätte, paar korda veel üle 200 ja siis saab juba pidurile hüpata. Kujutan ette kui hea müügiartikkel saksas piduriklots on. Teisel korral sai oma esimese Bora doonirga, 96kw diisel ka tuldud sedasi 200 kandis, või noh ega väga võimalusi rohkem lasta jälle polnud. Küll oli tegemist A9-ga, mis on Lõuna Saksast suurim kiirtee Berliini, enamasti 3 rida vähemalt. Ometigi sattub ka neid 120-130 mehi 3ndasse oma maid jagama. Lihtsalt on teatud hulk isikuid, kes lihtsalt põhimõttepärast, ei lähe kõige paremasse ritta, kuna see on ju "rekkate" rada ja ego ei luba seal sõita. Siis ongi nii, et kui üks sõidab teises reas 120-ga, siis võib juhtuda, et teine tuleb 130-ga ja ta peab ikka oma möödasõidu 130ga 3ndas ära tegema. Seal ka mitu korda mõtlesin tippkiirust proovida ja päris mitu korda oli 199 kellal ja siis jäi keegi jalgu. Lõpuks pikka punnimise peale sai vist 205-6 kätte ka, tehas 207. Korra allamäge 215 ka. Aga tulles nüüd tagasi kaugemal tööl käimise juurde, siis mul tuttaval oli ka 80km tööle, aga ometi läks ta esmaspäeva hommikul ja tuli reedel. Üüris lihtsalt nädala sees seal korterit. Ei ole see ikka küll nii, et kõik nüüd kütavad teise maailmaotsa tööle. Eriti kui kütus on seal veel kallim ka kui meil. Bens oli vist 1.6+ ja diisel 1.4+ suures plaanis. Bensukas kiirusel 130+ ka kõige väiksema mootoriga vaevalt väga alla 8 kindlasti ei võta, pigem rohkem. Diislitega muidugi vähe vähem, aga kiire arvutus sellele Bora rallile andis minuarust 10/100le. Noh ma nüüd ei tea, 40 liitrit päeva, teeks 800 liitrit puhtalt tööle ja kojusõidule kuus. See oleks pea 1200 eurot. Ei tundu teab mis mõistlik. Lisaks kes vähegi saksas käinud peaks teadma, et seal on suht popp nn koos tööle sõitmine. Vaadake kui palju pargib kiirtee kohal olevate väikeste sildade juures autosid (ehk siis kohalikud saavad seal kokku ja istuvad kõik ühe auto peale, jätavad enda autod sinna parkima seniks). Loomulikult on kindlasti ka selliseid, kes tõesti sõidavad ka, aga pigem on siiski autode koguhulgast see vähemus. Samamoodi ju siin paljud väidavad, et Eestis on ka selline normaalne sõit 50 000 aastas, aga millegipärast hiljuti avaldatud uuring leidis kuskil 12-13000 aastas Eesti keskmiseks. Endal ka nii 13-15000 aastas.
_________________ Signalisatsioonide, mugavusmoodulite, parkimisabide müük ja paigaldus - kõikide autode diagnostika, VAG immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
|