Teeorias on kõik ilus.
See kas Ic laiali lendab või mitte, ma ei oska õelda. Aga see pole ilmselt probleem.
Point on selles, et pisike turbo mis su masinal on, pole mõeldud tootma üle 0.5 bari. Mida rohkem sa rõhku tõstad, seda kuumem hakkab sisselaskesse minev õhk olema. Mis omakorda tähendab ka väljalaske gaaside temp tõusu, mis omakorda kütab turbot ja kõike muud. Mida rohkem tõstad turbo rõhku seda suurem on sisselaske gaaside temp. Teatud hetkel on see juba nii suur, et tekib kütuse segu ise-eneslik süttimine ja detonatsioon teeb sinu mootoriga 1:0. Tavaliselt on sellise mootori uuesti ehitamine 2x kallim kui MS aju ja sinna juurde kuuluv. Usu mind, olen seda korduvalt läbi teinud hiljuti.

Kui on kahtlusi, loe minu auto teemat

Sisselaske gaasid peaks jahutama Ic, aga kuna see on originaal, siis suure tõenäolsusega jääb asi jänni. Suurus polegi nii oluline, kui väga mängib rolli voolavus ja jahutus tegur. Võibolla on hea cooler ja saab hakkama. Igaks juhuks uuri selle kohta. Korraliku suure cooleri saab juba 150.- kätte uuena.
Suurema turbo puhul on sisselaske temp sama rõhu juures juba oluliselt madalam. Lisaks pea meeles seda, et kui sul on 2" sisselase ja 1Bar rõhku vs. 2,5" sisselaske torustik ja uus cooler, siis mootorisse jõudev õhku kogus on teise variandiga oluliselt suurem.
Ühesõnaga hoia alguses selle boostiga tagasi ja katsualla 1 jätta. Nagu lugesin siis paljudel on 1.2 juures ikkagi miski järgi andnud. Isegi kui ajutiselt kannatab, on originaal ajuga tulemus tavaliselt üks---seibideks kolvid või heal juhul lendab ainult kaane tihend vahelt minema. Tean, et kange isu on kohe maksimaalne järgi proovida, sest boosti keeramine ju nii lihtne ja mõju on nii selgesti tuntav, aga.....
Eriti hull on näiteks kevadel SR-i avalaksul

Jäta ohutusse seadesse ja hakka vaikselt vajalikke juppe ostma. Kasutatuna pole MS ja lairiba lambda tegelt niiväga kallis. Ms 300-400.- Lambda koos kellaga 100-200.- Andurid ja muud pudinad veel miski 100.- Pihustid on 50-100.-
Lairiba lambda võiks kohe alguses kasutusse võtta koos kellaga. Ka ohutu boostiga on hea teada, et kõik ikka korras. Kindlasti on kohustuslik Boosti kell.
Nagu varem mainisin, siis kasuta kvaliteetset 98 Bensiini, ära sõida nii, et paagis on pisike tilk, kasuta ainult head õli, kasuta kvaliteetset jahutusvedelikku, turbomootorile ettenähtud küünlaid jne jne.
Kindlasti tasuks sisselaske torustikus kasutada võimalikult vähe pikki lõdvikuid ja palju õhukese seinaga Alu toru. Ka väljalase peaks olema piisavalt jäme, sest turbomootoril jääb see tihti segama. Alla 2.5" väljalase on juba väga piinamine, kui tahad pea 2x tehase rõhuga sõita.

Mootori kohta lugesin et 300 on ohutu jah, kuid mõni on tõesti 400 hp dünos välja tõmmanud originaal sisuga.
Need mootorid on töökindlad, kuid ära unusta, et see töökindlus oli 25a. tagasi
Lisaks, mis nägu su auto sidur teeb, kui niipalju jõu lisa tuleb.
