Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2025 15:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 04:50 

Liitunud: 09.01.2014 04:43
Postitusi: 20
Tere!

Et kas keegi saaks natuke seletada asja. Kui mootoril pikendada kolvikäiku (stroke) siis mootori litraaš suureneb, eks. Loogiliselt võttes siis kui ei muuda kepsu pikkust peale seda kui on muudetud kolvikäiku siis surveaste väheneb? Aga kui muuta ka kepsu pikkust siis ei muutu ju kolvikäik ja litraaš jääb ikka samaks. Vabandan juba ette kui tundub ''natuke liiga loll'' küsimus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 08:57 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.12.2008 01:12
Postitusi: 2818
Asukoht: Tln
Töömaht on silindri ristlõike pindala x kolvikäik. Töömaht koos põlemiskambriga on kogumaht. Surveaste on kogumahu ja põlemiskambri mahu suhe.

Kui muudad ainult kepsu pikkust, jääb töömaht (litraaž) samaks. Iga silinder mahutab endiselt kolvi alumisest surnud seisust kuni ülemiseni samapalju :) Muutub vaid põlemiskambri maht.

_________________
http://www.facebook.com/WaxGarage
http://www.whitewalls.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 11:12 

Liitunud: 09.01.2014 04:43
Postitusi: 20
Aga kui vahetada ära väntvõll ja sellega kaasneb kolvikäigu muutus siis ei ole vaja kepsu pikkust muuta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 11:19 

Liitunud: 07.12.2007 18:34
Postitusi: 123
Asukoht: Viljandi
Ole hea, telli see raamat ära ja loe mõttega läbi ja saad kõik vastused.


Pilt

_________________
And when you turn the key, and pull out of the driveway in a car that you've fixed yourself... Nothing beats that first smile that appears when you realise that you did it yourself.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 13:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.06.2007 16:18
Postitusi: 5875
Asukoht: Ida-lääne-viru
Masin kirjutas:
Aga kui vahetada ära väntvõll ja sellega kaasneb kolvikäigu muutus siis ei ole vaja kepsu pikkust muuta?

Manüüd ei jaga matsu. Kovid käivad ju ploki servaga tasa, seega kui panna pikema käiguga vänt hakkaksid kolvid vastu plokikaant käima?

_________________
Kui minema hakkab, siis kaardilugeja külge ette ja "Las minna!!".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 13:27 

Liitunud: 09.01.2014 04:43
Postitusi: 20
Jah, kuidas saab siis kolvikäiku muuta nii et litraaš suureneb?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 13:34 

Liitunud: 20.10.2012 13:09
Postitusi: 1632
lühemad kepsud koos suurema käiguga vändaga?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 13:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2011 03:07
Postitusi: 174
Asukoht: Rakvere
Lühemad kepsud või madalamad kolbid.

Kui kolbi käik suureneb 10mm siis kolb tuleb 5mm kõrgemale kui varem, seega nüüd vaja et kolb oleks 5mm madalam kui originaal kolb või keps 5mm lühem.

_________________
Honda Civic 1997 / Mitsubishi Pajero 1990 / IŽ 2715 1988 / Lada 2101 rally
Soodsad keevitus tööd Rakveres - 53707925 - Lauri


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 14:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1739
Asukoht: Viljandi
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 09.01.2014 16:36 

Liitunud: 09.01.2014 04:43
Postitusi: 20
Inferno kirjutas:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32


Tänan :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 14.01.2014 20:45 

Liitunud: 15.09.2013 12:15
Postitusi: 46
Ega vist neid kolbe ise lühemaks ei tee ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 04.02.2014 15:14 

Liitunud: 09.01.2014 04:43
Postitusi: 20
Kas siis mitte kolvid lähevad nõrgemaks või kuidas?

Aga kui jättagi kolvid kõrgemale käima nii et nad kuhugi vastu ei käiks, kas siis surveaste lööb taevasse. Ja kust leida BMW kohta üldse infot erinevate juppide sobivuse kohta või suuruste kohta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 05.02.2014 00:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.03.2012 00:28
Postitusi: 169
ehitatakse igast kompotti tõstetakse surveastet,pannakse diisli sisu jne enamasti m20 mootoritega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 05.02.2014 01:34 

Liitunud: 15.09.2013 12:15
Postitusi: 46
kuda see diisli sisu asja parandab? polegi kunagi mõelnud sellele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused mootori kohta...
PostitusPostitatud: 05.02.2014 01:47 

Liitunud: 27.12.2011 00:02
Postitusi: 69
Asukoht: Tartu
raivz kirjutas:
kuda see diisli sisu asja parandab? polegi kunagi mõelnud sellele

Diiselmootoril on väänet tublisti rohkem kui bensiinimootoritel, seega diiselmootor on mõeldud "karmimates tingimustes" ja suuremate jõudude juures vastu pidama, ning sellevõrra suudab ta bensiinimootori nahas "rohkem" jõudu taluda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7