Tere
Kuna tegelikult hakkab mu projekt vaikselt juba lõpusirgele jõudma, mõtlesin teha siis ka väikse ülevaate oma tegemistest.
Alustan siis täitsa algusest.
Auto sai siis ostetud mõningad aastad tagasi sügisel - Chevrolet Camaro Z28 1999 5,7L. Ostes just kõige parem välja ei näinud ja muusika poole pealt ei kannatanud üldse kriitikat, aga mis sa ikka originaalist tahad, eriti veel sellise auto puhul.
Sellel aastal veel teha ei jõudnud midagi, sain ainult mõttetid mõlgutada mida ja kuidas teha.
Kevade lõpul võtsin siis asja käsile. Otse loomulikult ei kuulanud ma targemaid, kes soovitasid osta kohe midagi sellist mida ma oma nägemuse järgi näeks ka siis kui kõik valmis on ja ostsin Rainbow slc 265.25
Suvi oli tulekul oli vaja kiiresti tegutseda, auto ju tahtis sõitmist. Kuna algselt autol tweetreid ei olnud üldse, pidin midagi välja nuputama kuhu ja kuidas. Tegin kiire lahenduse MDF-ist.
Siis oli vaja minna uste kallale, ukse sees olev kõlar oli miskise plastik hoidiku sees ja see mulle väga ei istunud.
Mõtlesin, et prooviks tuua kõlarit natuke väljapoole ka, nii palju kui polstri alla mahub. Mõeldud tehtud.
Küll selle "rõngaga" oli alles tegemist et too polstri alla ära mahutada. Natuke ühest nurgast ja natuke teisest nurgast ja valmis ta oligi.
Paigaldatud kompod ja tagumised originaal kõlarid jäid algselt originaal maki ja võimendi taha, mis otse loomukilt ei andnud soovitud tulemusele ligi lähedalegi. Kuna meie Eesti suvi on niigi lühike ja oli ikkagi soov autoga ringi sõita, hakkasin lihtsalt plaani pidama, mida talvel teha.
Talv möödus imekombel välgu kiiruselt ja mul hakkas järsku kiire. Alustasin müra isolatsioonist(see puudus täielikult) ja kuna niikuinii oli vaja selleks auto laiali tõmmata, mõtlesin kohe teha ka vajaminev kaabeldus võimude ja kõlarite tarbeks. Kaablid said ümber endale "ussinaha" ja otstesse termorüüd.
Kuna auto armatuuriga oli midagi juhtunud eelmise omaniku käes, siis võtsin plaani ka see ära vahetada.
Egas siis midagi lammutasin aga auto laiali ja kukkusin kleepima.
Kuna aeg sai otsa, muud tegemised vajasid tegemist, jõudsin usteni alles paar kuud hiljem. Need sai tehtud nõks õhema matiga, sest uksed erilised suured mölakad. Augud, mida oli võimalik kinni panna, katsin 2mm alumiiniumiga ja siis kõik pigi matiga üle.
Kuna üks 4 kanali võimendi oli mul riiulis olemas(Crunch Drive V-6004), sai juurde muretsetud teine võim suppari tarvis, ei mäletagi täpselt mis põhjusel aga selleks sai Rainbow iPaul 2.400 Valisin paigaldus koha välja, valik just suur ei olnud, ja hakkasin aga pihta.
Kui olin asja enamvähem valmis saanud, selgus et mul riiulis seisnud võimendil mingi kala sees, remont aga oleks läinud mõttetult kalliks niisiis otsustasin uue võimendi kasuks. Üks oli juba Rainbow siis võtsin ka teise, nimelt Rainbow 4.300. Vahepeal suutsin ka muretseda korraliku headunit-i, milleks sai Alpine CDA-7998R. Kondekas enam samma kohta ära ei mahtunud ja seega sai ta natuke eemale tõstetud.
Edasi asusin suppari kallale, valitud sai Peerless XLS v XXls 10". Üheks põhi argumendiks selle valiku juures oli vajadus väga väikse kasti järele ning pärast kui olin saanud kuulata mida see 10" suppar oli võimaline mängima, oli minu otsus tehtud. Otsisin mis ma otsisin, aga ei saanud seda ma kuskilt.
Lõpuks soovitati mulle Scanspeaki, mis pidi olema põmst sellesama edasi arendus. Saigi ostetud Scanspeaki 26W/4558T00. Pagasi ruumi mahukusega selle auto puhul just hõisata ei saa ja tahtsin, et katuse paneelide kohad jääksid alles, seega tuli teha kast külje sisse.
Algul sai kast katsetus/eksitus meetodil papist valmis tehtud ja siis 22mm MDFst. Algul sai kipsikatega ajutiselt fikseeritud, hiljem mööbli kruvid ja kõvasti PVA-d.
Jälle suvi möödus ja kuigi sai uksed üsna korralikult tehtud siis ikkagi need plastist uksed ei suutnud korralikku häält teha, ja tweetrid olid ka ebamugava heliga. Otsustasin võtta asja korralikult käsile. Vahetada välja elemendid ja teha kastid uste peale. Kõlarid said valja valitud jällegi Scanspeaki toote valikust - R3004/602000 ja 15M/4531K00.
Hetkel kui lõin noa ukse polstrisse sisse, käis hele jutt südame alt läbi - kas ma ikka saan
ise hakkama...
Esialgu tundus et vast polegi kõige hullem. Edasi sai tehtud 21mm vineerist kasti esipaneelid. Randi välja lõikamine osutus küllaltki piinarikkaks, polnud vineeri saagi oma 15 aastat käes hoidnud ja 10mm vineeri saagimine just kõige kergemate ülesaanete killast ei olnud.
Järgmisena oli vaja kasti alumine osa ja ülemine osa omavahel kokku sobitada, käepäraste vaheditega sai enamvähem sobilik kuju. Edasi läks jälle klaaskiu ja vaiguga möllamiseks, lõpetuseks ka pahtlit ja kõvasti liivapaberit.
Kui kastid olid valmis ja kaetud, katmiseks üritasin leida võimalikult sama tooni vaipa, sest vaip andestab igasuguseid vigu kõige rohkem. Päris sama just ei leidnud aga enamvähem.
Voolisin valmis ka kasti katted ja asusin tweetrite paigalduse kallale.
Lõpuks tuli aeg kõik sisse laduda. Tweetri aluste katmisega ma ise hakkama ei saanud, seega lasin need katta SideEfect OÜ-s. Töö oli kiire ja ilus ning küllalti taskukohase hinnaga.
Nüüd veel vaja osta musta värvi poldid ja kruvid, optima aku ja natuke korrastada kaabli majandust. Ning siis veel kõige suurem töö, kõik see kupatus paika keerata.