Vanade V6 ja V8 kõrvale sai nüüd tehtud kannapööre ja soetatud kõige jama kõrvale 100% elektriauto - Leaf.
Vanad Audid on muidu toredad ning hinges on V-mootoritel koht endiselt olemas, aga puht rahaliselt võttes on ainuüksi kütusekulu sama suur, kui Leafi liising + elektrikulu.
Lisame siia veel päris korralik 4kohaline number, mis neisse vanuritesse remonti on läinud viimase aastaga, siis uuena ostetud elektriauto tasuvus on umbes 2 kordne suvalises valitud perioodis.
Kuna hinnavahe oli marginaalne, siis sai valitud Tekna e. parima pakutava varustusega mudel.
Vanema Leafiga eristab veidi pikem (optimeeritum?) läbisõit, õhk-õhk soojuspump põhjamaid silmas pidades (komplekteeritakse UK's), suurem pagass, jalg-füüsiline kässar (vanemal oli nupust) ja siis igasugu nuppe ja värke on ümber kolitud, mõeldud.
Edasisõidu režiime on ka veidike kasutajasõbralikumaks muudetud.
Tõsi ta on, et päris tõsiselt paneb kohati lausa valjult irvitama, kuidas 2014. aastal Jaapani autod endiselt üllatavad Saksa auto puhul juba 20aastat täiesti elementaarsete asjade puudumisega.
Aga samas on sellel Leafil mõned lahedad asjad, mida saab hea juhul ainult rämeda lisarahaga, mahuklassilt võrreldavate mudelite puhul (nt. Almera vms).
Aga hakkame otsast piltide abil jutustama.
Valge elektrikonn on väidetavalt disainitud selliseks võimalikult väikese tuuletakistuse saavutamiseks ja esituled peaks näiteks õhuvoole peeglitest mööda suunama.
Seda varutusastet iseloomustavad eest vaadates automaatsed LED-tuled ja 17" valud.


Taga paistab spoileri peal oleva päikesepaneel, mis laeb nö. lisaseadmete akut (raadio, väiksed valgustid jms). Sõiduakusid, mis asetsevad põhja peal, see ei lae.


Teknaga saab ringvaate kaamera parkimiseks e. 4 kaamerat, mis kuvavad ekraanile GTA laadse ülevalt vaate. Selle suur humoorikas miinus, et nüüd võtab parkimine mitu korda rohkem aega. Esiteks harjumine sellise vaatega, aga hoopis hullem on nüüd iseenda displiiniga - kui ikka näed täpselt kaamerast parkimiskasti jooni, siis ilgelt nõme on jätta ennast kuidagi viltu ja ikka nikerdan kuni on TÄPSELT võrdselt ja sirgelt joonte vahel.
Tagakaamera on ka lahjematel ja vanematel mudelitel, aga esimene ja peeglites olevad käivad varustusastmega.



Pilt, mida kuvatakse, on umbes selline (päikesega pildistades jäi pilt tegelikusest kehvem).
Hetkel pildil edasi sõidul parkimise režiim (vasakpoolne pilt). Jooned näitavad kaugusi + arvestatakse rooliasendit, millega ennustatakse auto sõidusuunda pildile (pikad rohelised jooned).

Kapotialune on selline, õli kannuga pole siin midagi teha.

Pagass on mahukam, kui eelmisel Leafil.
Samas Tekna puhul vaatab vastu üks Bose kirjaga kast

Sisu on perforeeritud nahast (istmed, rool jms polstrid). Kuna põhi on kaetud akupakkidega, siis on istumine ka kõige madalamas asendis harjumatult kõrge.

Taha mahuvad testituna 185-194cm mehed kenasti ja probleemideta istuma, juhiiste minule sätitud e. 189cm.

Ülemine nuppude rida on trip kompuutri jaoks, erinevate näitajate 'spidokale' kuvamiseks
Alumises nuppude reas on sellised asjad nagu:
* tagurdamisel tehtava 'rekka-piiksu' välja lülitamine - lülitub auto taaskäivitamisel paraku taas sisse, eks see kõrvaklappideta jalakäijate hoiatamiseks mõeldud ole. Teised tagurdame tasase vuhina saatel puruks.
* laadimis-taimeri välja lülimine (kui mingil erijuhtumil ei taha eelseadistatud taimeriga kodus elektrit sööta)
* laadijate elektriline lukustamine pesasse - nt. avalikus laadimispunktis ei ole võimalik siis kellelgi teisel laadijat auto küljest lahti võtta või veel enam 'maksutud' elektrit teise autosse vahepeal lükata.
* laadimisluugi avamine
* ESP välja
* roolisoojendus

Ekraanil huvitab enamasti algajat Leaf'i kasutajat kõige enam energia-tarbimine, selle ajalugu ja võimalikud mõjutajad. Loomulikult olemas ka Navi, kuhu kuvatakse ka kaardil läbisõidu raadius, lähimad tanklad jne (sellest praegu pilti ei ole, all energia tarbimine).
Ühtlasi on näha 2-astmeline esiistmete soojendusnupud, mida sai ka irvitatud - johhaidii, kerge 15 aasta tagasi toodeti nuppe liiga palju, et endiselt neid koledusi endiselt topitakse? Vähemalt klassikaline puna/rohe elektrooniline kell on lõpuks japsidel otsa hakanud saama. Sõites nii 20a vanade Audide, kui uuemate sakslaste esindajatega, siis ikka neid valgustite ja lülitite puhul selliseid rumalaid naerupahvakaid tuleb ka muude uute japside puhul pidevalt. Sorry, aga no ei osata kasutajamugavust isegi 20aastase viitega maha spikerdada ja kui tehakse, siis ikka midagi on puudu.
Aga muidu on tegelt Leaf'is täitsa OK nii juhtpuldis, kui muudel kohtadel.



Kole nupp küll, aga vähemalt taga on ka tagumiku soojendus:

Prillitoos on ka taibatud panna.

Nüüd aga kaugjuhtimisest. Nimelt on telefoni APP-de vahendusel võimalik käivitada nii laadimist (eeldusel, et kaabel järgi), panna auto salong soojenama (mitu raha Almerale Webasto maksab?), vaadata aku mahutvaust, laadimisaegu ja loomulikult positsioneerida.
Issidena tööl juba irvitasime, et kui meie järeltulijad ükskord reede õhtul auto nuiamise faasi jõuavad, siis anname rõõmuga poistele auto kätte - "mine, mine" ja ise vaatame täpselt, kus ja millal käis.
Androidile ja Apple'le on olemas täiesti mõnusad ja kenad APP-d Leafi kaugjuhtimiseks, Windows Phone'l on paraku ainult 2 mitte Nissani enda poolt tehtut ja see annab ka veidike tunda. Funktsionaalsus on kõik olemas, aga kogu interface annab soovida.
Androidist üks pilt:

Üks WP rakendustest:

PS! Osad pildid 90-kraadi viltu ja sai neid juba väänatud korra õigeks, aga äkki homme tuunin korrektselt paika.