Lehtsalu kirjutas:
Niih, postitan ka mina oma mure siia:
Autoks vw golf mk4 SDI. Probleem hakkas sellest, et mingi aeg hakkas valjenema mootori lärmakus. Sai summuti otsast lõpuni üle vaadatud, Ühes pütis oli väike auk aga peale parandust lärmas ikka. Sukk terve, väljalaske kollektori tihendid vahetasin samuti ära (ka need olid 2 tükki suht peetis)
Lärm pisut vähenes aga ikkagi võõras heli. Siis tundus, et lärmakus tuleb sisselaske kollektorist. Kakkusin ka selle lahti ja sees seal oli kõvasti kõvasti tahma ja nõgi (loe: ebareaalselt palju). Esimene mõte oli EGR kinni, aga see toimetab ilusti. Siis oli mõte, et ehk ummistus tuulutuses aga tuulutus seest puhas - seega see meeletu nõgi tuleb ilmselt mootori poolt.
Minu poolt siis mõeldud välja kaks valikut: Lärmile lisaks on ka pisike õlikulu tekkinud (ca 1L õlivahetus välbaga) aga see tal koguaeg olnud (isegi siis kui ei lärmanud)
1. Sisselaske klapid (80% tõenäosus)
2. Hammasrihm (20%) Rihm vahetatud ei tea kunas ja läheb nüüd selle vahetuseks kindlasti. Aga vist ebareaalne seegi, et rihm veninud ja sisselaske klapid ei sulgu õigel ajal.
Mida targem rahvas arvab ?
edit: sorri, liiga hiline õhtu. See hammarihm ikka nii lihtsalt ei veni ja nii kapitaalselt midagi valeks ei muuda.
See meeletu nõgi kipub meie kliimas ja kütusega "normaalne" nähtus olema..

Rihm kindlasti nii palju ei veni, seega alusta klapimajanduse ülevaatusega. Kõige lihtsam ilmselt väliste mõõtmistega (surved nt. küstusesüsteem jne..)