Tervitus,
Perre lisandus selline pisike vidin, ennekõige abikaasale tööl ja poes käimiseks. Eks vahel vuran isegi ringi.
Auto oli küll kohal juba aasta lõpuks.. aga otsustasime arvele võtta uuel aastal, ehk siis 2015. Täna käisime suksul järgi.
Tõenäoliselt on meil ainuke 2015a e-up Eestis
Elektriauto ost pakkus huvi juba tegelt aasta tagasi, huviorbiidis oli tol hetkel Leaf.. kuna aga rahadega ei läinud nii, nagu oleks võinud ja pangad päris 0% sissemaksuga ka ei andnud, jäi asi sinna paika.
Nüüd eelmise aasta suve hakul jäi silma järgmine elektriauto, mis oma hinna poolest oli julgelt poole odavam. Käisime proovimas, kõik oli tiptop. Pidasime plaani, rääkisime ka mu venna ja abikaasa vennaga.. mõlemad sattusid suht vaimustusse meie plaanist ja tellisid endalegi. Meie kahjuks mõtlesime natuke liiga kaua.. augustis tuli teade, et avalduste vastuvõtmine peagi lõppeb, sest Kredexi ostutoetuse vahendid otsakorral.
Tegime siis kähku taotluse ära, 1 septembril tuli vastus, et oleme järjekorras 12ndad, et antakse teada, kui järg meieni jõuab. Olime põhimõtteliselt loobunud juba.
1 oktoobril kirjutasin Kredexisse niiõelda sportlikust huvist, et mis seis on, kuidas järjekord liikunud on vahepeal. Vastuseks tuli, et oleme järgmised, et hakkaksime kiiresti asju ajama, et kas Mõller on võimeline autot tarnima 2014a sees, kuna see oli üks Kredexi ostutoetuse saamise punkte. Nibin-nabin mahtus auto tarne veel aasta lõppu. Olemas - tegime tellimuse ja ajasime vajalikud paberid korda. Ja auto tellimus edastati tehasesse

Ja nüüd on ta siis meil hoovis.
Oktoobri alguses sai abikaasa vend oma e-up'i kätte, kuu lõpus mul vend.. värvivalik muidugi sattus ilusti - sinine, must ja valge.
Põhjus, miks elektriauto ost uuesti päevakorrale tuli, oli lihtne arvutus, abikaasal kulus tööl käimise (kütus, parkimine) peale põhimõtteliselt sama summa, mis nüüd tuleb välja käia liisingule.. aga puhas võit tuleb juba hoolduste ja asjade pealt, lisaks iga läbitud kilomeetri pealt.

Autost endast ka natuke
Mootoril siis 60kw/82hobujõudu, mis sellise väikse auto kohta üsnagi ilus tulemus.. gaasipedaal on väga tundlik, just kiirenduse osas, maksimaalne väändemoment 210Nm, 0-60km/h saavutab tehase andmetel 5 sekundiga. Foori taga jätab vabalt enamus streetracerid seljataha.
Ruumikuse osas on väga petlik auto - väljast väike, seest suur/avar. Mina oma pika/suure kasvuga sätin ennast roolitaha väga mugavalt ja nii, et ka minu taha kannatab veel istuda. Ahjaa, passi on märgitud 4 istekohta.
Lisadest märgiks ära klaaskatuse, tagumised parkimisandurid, püsikiiruse hoidja, istmesoojendused, talverehvid. Täna selgus, et tellimata jäid põrandamatid.. uskumatu, et tekstiilmatt ka lisavarustus on.. pakuti soodushinnaga tekstiili esinduses 91€ ja kummimatte 75€'ga. Aabe Varuosad pakkus soodushinnaga kummimatid hinnaga 25€, läksid loosi need.
All on 15" imekitsad veljed/rehvid.. suveks oli plaanis vaadata vähe suuremad ja ilusamad, aga esindus hirmutas oma garantii katkemise jutuga ära.. eks peab veel uurima/otsima.. maksimum, mis alla lubatud panna on 15" ja 5" laiad veljed 4x100 poldivalemiga.. kui keegi oskab suunata kuhugi, kust leiaksin mingi valiku antud mõõdule, oleks väga tänulik.
Hind koos lisadega tuli pea 28000€, millest pool finantseeris Kredex.
Ebayst leidsin ka paar vidinat, millega auto välimust veidi edevamaks teha, aga eks sellest tuleb juttu, kui asi sinnamaani jõuab.
Ei oskagi praegu miskit rohkem lisada.