1% ühiskonnast sõidab autoga 100 000km ning seda ka tööautoga, seega pole mõtet sellist võrdlust tuua. Pane sinna kallim kütusefilter, kallim mootoriõli, mida kulub rohkem kui bensukale, ning saadki juba 2500€ allapoole arvutama hakata.
Pole veel näinud, et japsil õhulugeja ära sureks, mida sakslasel teeb iga 5a tagant. Rääkimata süütepoolidest jne. Bensuka lambda on normaalne nähe 160000km pealt, kuid enamus juhtudel vahetatakse seda alles 200+tuhande pealt. Ning selleks ajaks on auto juba 10+a vana ning lambda maksab alla 100€. Samas sama vanal dislal on pihustite ja pumba remont 1000+. Lammari 300€ kestab täpselt sama kaua, kui paagis olev kütus.
Väga vähesed jaksavad osta Lemförderi õõtsaringi A4-A6le, ning need odavad õõtsad lähevad ka vahetusse ühekaupa, Mis kestvust sa siis tahad.
Parim sillakestvusele on McPhersoni esisild ning kõrge profiiliga rehv. SR foorumis on see muidugi tabu, kuna bling on põhiline. Üks hull olen ka mina, kes 70-ga Lakis laseb, kuna rehvil on 65 profiil ning 16", seega suht ükskõik sellest august. Nendest möödapõikamine kulutab rohkem roolilatti ja rooliotsa, kui korraks kerge müks rehvile.
Eelmise japsiga sai lastud 2a neid Tallinna teid, kus ainuke remont oli üks sharniir McPherson õõtsal.
Eelmine Citroen 1.4 bensukas peale kütuse ja hoolduste muud ei tahtnudki. Klotsidest ja rihmavahetusest pole mõtet rääkida, kuna enamustel kisub silme eest mustaks, kui hind üle 300€ kisub

Kindlasti eelistada siin kohal hammasrihmaga mootorit, kuna ketiring on kallim ja ka ajakulukam vahetada, ning selles hinnaklassis oleval autol oled sina, kui uus omanik selle vahetaja. Jutt eluaegsest ja mitte vahetamist vajavast ketist ei pea paika. Väikseim LS on olnud 90tkm ja suurim 180tkm, kus kett koliseb juba vastu plokki. Pikkuste vahe uue ketiga 6mm, vana kahjuks loomulikult.
Enne sõiduki soetamist on otstarbekas ka auto kuluosade hindu uurida. Täna on rohkem online varuosa poode, kui poes saia valikut, seega on mõistlik kasvõi rattalaagrite, hammasrihmade, generaatori, pidurite, õõtsade jne hindu uurida. 2000€ ja alla maksev auto on seal maal, kus miski asi kindlasti läheb. Siis on endal kergem palgapäeval ja teenindus arvet makstes.
Ning kui autol on elektroonikat, igasugu keskmoodulid jne, siis kokkuhoid aku pealt tuleb hiljem 5x tagasi moodulit ja generaatorit vahetades.
Kõige suurem kulutus on tegelikult kütuse säästlik sõidustiil. Umbes kat-dpf, tahmunud egr klapp, tahmased klapid, ühes asendis ära surnud-kulunud drosselklapi andur, kinnised pidurisadulad jne jne. Siis otsitakse vigu, miks mootor ei tööta ja kütust palju läheb.
Pikk jutt- si** jutt, kuid ehk on abiks teema algatajale.