FlammablE kirjutas:
Kes Poolast on käinud autosid toomas? Nagu ma aru saan, siis kui auto on Poola nr-itega, omab kinldustust (kas ülevaatus on samuti vajalik ja mõistlik, et ennast vennasvabariikides jamadest säästa?), siis võib lihtsalt ostumüügi lepinguga Eestisse sõita ja siin ümber vormistada? Kuidas aga sealsete transiitnumbritega lood on, kui auto sinna näiteks Saksast transiitidega toodud või üldse ilma numbriteta platsil vedeleb? Millega veel peaks sealt autot tuues arvestama(on nad sõnapidajad, ei varja meelega vigu ja ei valeta eelnevas suhtluses jne?) ?
Kuidas Poolast Eestisse praegusel hetkel sõit on? Mitme h peaks arvestama näiteks Varssavist Tallinnasse? Kas liikluskuluur ja järelevalve soodustavad pigem legaalses tempos selle vahemaa läbimist, või on standardiks ikkagi +20-30kmh ja võib seda ka aega kalkuleerides arvestada?
E: Kuidas seal naelrehvidega võõramaise numbriga autodesse suhtutakse praegusel aastaajal?
Varssavist tulek on selline hommikul start ja õhtuks kodus. Suures plaanis nii 12h. Üldiselt politseiga on nii, et Poolas viimasel ajal pole härrasid väga palju märganud. Samas ei ole väga sellised +30-40 ka viimasel ajal näinud. Natuke on seal ikka järgi lastud, kuigi mõni lendur ikka vahest sattub, aga varasemast on ikka asi lahjemaks jäänud. Leedukad on alati suht aktiivsed, neid on selline 3-4 patrulli ikka enamasti selle tee peale kui mitte rohkem. Üldiselt Leedu-Läti kannatab juba vaikselt waze ka kasutada, enamasti märgitakse ära ka. Poolas on waze täiesti 0, aga noh sealne kultuur on lällarid ja pikad antennid. Ülevaatus oleks siiski soovitav, Poola-Leedu piiril on selline 99% tõenäosus saada peatatud, kui autol välismaa numbrid, eriti transiidid. Kontrollitakse ka ülevaatust, ilmselt saab kohe kukrut ka kergutada kui ei ole. Need on seal suht iga ilmaga väljas ootamas, ainult A6 C4 ei pakkunud neile mingit huvi, ilmselt liiga vana et varastada

. Noh muidugi alati jääb lootus, et kedagi juba kotitakse enne sind, ehk enne piiri on soovitav mõni transitkadega või välismaa numbriga ette võtta, kui mingi jama paberimajandusega peaks olema. Samas on ka ilusti järjekorda ootama pandud, et ikka saaks uurida, kuigi õnneks alati pole olnud. Muidugi nende puhul aitab teinekord ka "only in English please".
Samuti on lätimaal tulnud toetada ülevaatuse puudumise eest, aga noh mul polnud auto dokumente ja suvekad olid ka talveka perioodil all. Vanad vaatasid juba kaugelt binokliga, et kes välismaa numbritega tuleb.
Aga jah üldiselt Alar ütles enamuse ära, sest ka Poolakad on aktiveerunud avariiliste jahtimiste turul. Neid kus poola numbrid rekkal ja peal avariilised autod on ka viimasel ajal päris palju silma hakanud. Mingist ärikultuurist sealse seltskonna puhul väga ei loodaks. On au olnud käia öösel küla parima mehaaniku juures, kaks garaaziboksi põrandad tööriistu ja muud nänni paksult täis, tööd tehti ikka väljas. Enamus ajas sülitas niisama ja jauras seal ringi, puksiirimees käskis lõpuks tööle hakata, sest noh rääkida ei olnud otse üheski keeles võimalik. Aga noh sertifikaate oli sein täis. Kuidas saksa transiitidega edasi sõita on ei oskagi öelda, pole üle aja läinud. Sest noh tegelikult ju 5 päeva kehtib kindlustus, loogiliselt võttes number ei saa ju kehtetuks muutuda. Kindlustuse saaks IFis uue teha kui auto andmed olemas ja leping sõlmitud (eeldab küll tööaega ja tööpäeva). Mina olen Poola-Leedu piiril Leedu piirivalvurile (see sama eelkirjeldatud alatine kontroll) telefonis eestikeelse pdf formaadis kindlustuse ette visanud. Korra uuris küll, et What is this, aga siis küsis et näita kus kuupäevad ja sobis küll. See imekombel tookord rääkis Englishit ka.