Tere.
Kõik sai alguse sellest, kui tööjuures jäi ripakile üks muidu täiesti töökorras turbo (IHI RHF4H), ainult labad käisid veidi korpusesse. Samas oli olemas üks romulast päästetud Opel Frontera, mis muidu sobis talveks nagu rusikas silmaauku, kuid omas ühte viga - 2.4 mootor oma 92kW-ga ei jõudnud lumel nelja ratast teise käiguga ringi vedada. Esimese käiguga oli väikese kiiruse tõttu liiga igav külksi lasta.
Seepärast otsustasin ühendada kasuliku meeldivaga ning teha üks säästu turbo projekt. Eesmärgiks sai seatud omandada kogemusi turbode ja nendega seonduvate vallas ning saada ka teise käiguga rattad lumel ringi. Seda kõike aga võimalikult väikese eelarve juures ja käepäraste vahenditega. Seega hoiatan kohe ette, et paljud lahendused tulevad mitte võibolla kõige õigemad ega korrektsemad aga odavad.
Kõige esimese asjana alustasin väljalaske flantside tegemisega. Toorikuks vana kärukonksuraam, tööriistadeks relakas, saross, puur:

Järgmisena tuli leida turbole sobiv koht. Põhja all, käigukasti kõrval, kohas kus summuti teeb 90* kurvi tundus olevat kõige lihtsam koht. Kuna sel mootoril on sisse- ja väljalaskekollektor samal pool ning kollektorist eemaldub kaks toru, siis "tavalise" koha peale oleks olnud turbot keerulisem mahutada.

Peale turbot jääma pidanud katalüsaatori asendasin sirge toruga, sest testfaasis sinna sattuv õli, põlemata kütus jms oleks ta nagunii rikkunud. Wastegatest tuleva õhu suunasin ilma summutita otse põhja alla. Seda nimetatakse
screamer pipeks, sest ajal, kui wastegate avatud on, kostub sealt vali hääl. Rahulikult sõites on wastegate kinni ning hääl on vaikne nagu muiste.

Nüüd on turbo ühendatud väljalaskega. Jäänud veel sisselasketorud ning õlitus.