diidzei kirjutas:
mis sitasti, see uuesti!

Just! Enne turbotama hakkamist veendusin, et sellele mootorile oleks originaal papist plokikaanetihendi asemel saada metalltihendit. Muidu poleks turbotama hakanudki. Cometicu valikus on neid lausa erinevate paksustega. Ma valisin 1.5mm paksuse, mis peaks originaal 9.2 surveastme langetama ca 8.6 peale. See peaks turboga sobivam olema:

Plokikaanetihendi vahetus käis sel mootoril ülilihtsalt - lahti võtsin ca 1.5 tundi. Kokkupanemisele läks rohkem aega, kuna mulle meeldib kõik detailid ära puhastada jne.
Siduriga oli kehvem lugu. Lahtivõttes lootsin, et sidur on niisama oma aja ära elanud, kuid tegelikult polnud tal väga viga midagi:

Kuna ma mingit mõistlikku tuuning-siduri lahendust sinna ei suutnud leida, tuli originaal ketas lasta uuesti katta ning igaks juhuks ostsin ka uue korvi. Esiteks seepärast, et ehk on vana korvi vedrud väsinud ning teiseks seepärast, et vana korv oli tootekoodi järgi Omega oma. Nähtavasti Omega korv istub sinna 1:1 aga ükski kataloog neid asendusteks ei paku. Siit tekkis mõte, et äkki on Frontera korv jäigem? Igatahes uue, "õige" frontera korvi ma panin ja lasin selle igaksjuhuks kettaga karedaks kah. Ehk on sest abi.

Nii sai auto jälle sõitma. Sidur peab paremini kui varem, kuid kui 4-5 käiguga madalatelt pööretelt gaas põhja litsuda, siis turbo rakendumise hetkel hakkab ikka läbi libisema. Madalamate käikudega ja kõrgematel pööretel 4-ndale või 5-ndale vahetades seda probleemi pole nii et esialgu kannatab ära.
Üldiselt võib öelda, et eesmärk on täidetud - lumel võtab teise käiguga ilusti kõik neli ratast ringi. Võtab ka kolmanda ja neljandaga. Viiendaga ei julge linnavahel proovida, sest kiirus läheb jube suureks.


