Nii.. On siin mõndaaega vaikus olnud.. Seda põhjusega

Alustame siis sellest, et sai võetud eesmärk jõuda avalaksule osalema (30.04.16)
Tolle eelne nädal sai töölt vabaks võetud ,et tegeleda viimaste asjadega.. Väljalase valmis ehitatua, uued rehvid, flantsidega tegeletud, mõndagi kohandatud, mootori vahetus passi kajastatud, üv ja kindlustus jne
Jõudsin teda ka testida umbes 1500km jagu..

Summuti otsad hetkel ajutiselt 2.5" kuid jäid kõõrakad ja lahku ning tulevad mõlemad 3"

Uued rehvid 6tk.. 2 tagavaraks (mõõdus 215/35/18)

Neljapäeval suundusin siis soome auto aju seadistama.. et avalaksule natuke jõulisa saada.
Sai siis kohale jõudes sisselaske kolle jms maha võetud ning vahetatud Railirõhu andur ning map andur,et saaks nii latirõhku kui turborõhku tõsta. Sai siis uus soft peale ning proovima.
Jõudsime tänaval 3 tõmmet testida ning lõi ootamatult mootori lõhkuma (usun et käis oma 9000rpm).
Jõudsin reageerida suhteliselt kiiresti ning sai käigu/piduriga välja suretatud (lõhkus vast umbes 5sec)
Sai siis auto paelaotsa ja garaasi tõstukipeale.. Eeldasime ,et lendas turbo laiali (kasutatud turbo siiski et ehk ei jopanud). Cooleri torustik õli täis ja kapotialune ka naljakal kombel (klapikambrikaanevahelt jne välja pressinud)
Võtsime turbo maha ning visuaalselt ei tundunud sellel midagi juhtunud (lõtkud normipiires, korpusesse ei ole käinud, võll terve)

Mis seal ikka.. järgmine päev uus turbo ostetud ning see ümber moditud ja peale pandud..
Kokku pannes sai ära pestud kogu cooleri torustik ja cooler jms... Olid eeldused et silindris ka veel miskit õli, sai korra starteriga proovitud mootorit ringi ajada kuid silindrid moosi täis.
Sai siis pihustid maha võetud ning silindrid tühjaks käiatud (lendas sealt nii õli kui kütust)
Sai siis silindris surved ära mõõdetud, ning tulemuseks 3-mes silindris surve pmst puudu.
Oli selge, et mootor oli haiget saanud selle vähese ajaga.. Hakkasime siis põhjust otsima ning avastasime et 3 pihusti otsa olid ära lennanud.. :O

Täpselt nüüd ei teagi mis siis juhtus, kuid üks varjantidest on see.. et liigne kütuserõhk sai pihustitele saatuslikuks ning jäi 1600Bar juures sellistest otstest survepesuriefektina kütust peale kusema ning lõi mootori lõhkuma.. Kuna auto käis üle piiraja siis arvatavasti õlisurve tõusis ka niivõrd et lõi turbost ka õli takka..
Järgmine päev sai kaan maha võetud ja tulemuseks 2 kolbi sulanud servast.. Ja kolmandal arvatavasti rõngad (ei süvenenudki enam)
Ühesõnaga vana mootor peetis.. Tegelt oleks olnud lihtne, uus mootori plokk ja kokku tagasi kuid läksime teist teed..
Tuttav pakkus välja varjandi, et paneme siis juba selle nn 3.5d mootori peale ära..
Sai korra mõeldud ja asi käsile võetud.
Algselt võtsin kohe turbod käsile, et üle vaadata nende seis..

Olid nii ja naa, lõtkud olemas kuid veel sõitvad.. Suurem turbo väiksemate lõtkudega, väiksemal natuke suuremad lõtkud.
Mis seal ikka, kui juba siis läheks kindlapeale välja.. Sai turbod viidud asutusse nimega TurboMotors.ee
Seal said siis turbod uuenduskuuri. Nimelt puuriti külmkoda suuremaks ning läksid sisse hübriid labad.

Turbod kätte saades mainiti, et olid kõrbend õli seest täis.. Et kas karteri tuulutus umbes olnud või õlirõngad otsas.
Sellise teadmisega ei saa ju rahu.. et ehk tõesti rõngad hõredad.
Sai siis mootor pulkadeks kakutud

Mootorit lahti võttes olid õnneks saaled, vänt jms kõik nagu uued. Mootor seest ise puhas jms
Aga mis seal ikka.. kui juba siis juba. Sai tellitud uued saaled, rõngad, uued poldid, pihustid stenditud, uued filtrid, ketid jne
Kiiresti toimetab mulle juppe - HL Autoosad

Tänud Tanelile !

Plokikaan samuti töösse saadetud

Ning kokku hakatud laduma.. Uusi rõngaid külge pannes tundusid vanad ka veel viisakad.. Kuid siiski leidsime ühe vea, nimelt üks õlirõngas oli omadega kinni (otsad koos/kinni). Sealt võis tulla see probleem mida turbod sisaldasid (kõrbend õli)
Otsakaan sai uus pandud.. kuna vana oli kõksu saanud ja mõrad sees (sellest ka see uus määrdunud pildil)

Ühesõnaga olime sealmaal et mootor peale tõsta. Algselt oli väike kartus et äkki enam vanad (e46 3.0d) mootorikäpad ei sobi külge sellele plokile.. Kuid õnneks sobisid.
Mootorit peale tõstes aga vaatame et mootori plokk laiem ning käpad rohkem lahus, seega vanad padja asukohad enam ei sobi. Sai seal väheke muudetud ning saime mootori kapotialla.. Hakkame siis kasti külge panema kuid üllatust.. Kast ei sobigi enam otsa
Nimelt siis E91 2.0d 6.manu kast enam otsa ei istu (koda väiksem)
Seega vaja nüüd nii uut käigukasti, hooratast kui ka sidurikomplekti.
Käigukasti pole ka kahjuks nädalajooksul kusagilt leidnud
Vaja siis 3.0d 170/173+ 6.Manuaal käigukasti (M57N2) mootorilt.. Pärinevad siis üldjuhul E60/61 & E90/91 jms küljest.
Lisaks siis veel suur mureküsimus elektri osa.. Ei leidu juba 535d elektri skeeme kusagil..
Saime küll vist suuremjaolt selle osa lahendatud kuid jääb veel üle katsetamine.. nimelt osasi asju (kütusepumpasi jms) juhivad CAN plokid.. Kas ja mis nendega saab eks paistab.. Kui on kedagi kes sellise asjaga tegelenud võib kirjutada.
Lõpetuseks üks garaasipilt ka.. Leiaks kusagilt kiirelt käigukasti komplekti saaks jälle edasi tegutseda

Päikest !
