Ahfrsk kirjutas:
Tervist.
Tegu siis tüüpilise e39 touringuga ja tüüpiliselt roostetab tagaluuk ja natuke ka tagatiiva tule äärest ning küljekarp.
Oleks paar küsimust nüüd, et mis peale hakata..
1) Küsimus olekski, et kas selle luugiga annab teha veel midagi, või tuleb see prügimäele viia..?
http://tinypic.com/r/28v6101/9http://tinypic.com/r/6xyzk0/9http://tinypic.com/r/2vxireb/92) Kuidas käib selle tagatiiva tule ümber rooste eemaldus, et see hullemaks ei lähe ? See tiib on ju ühes tükis, ülevalt jookseb see tükk ju uste kohalt lausa esiklaasini välja.
http://tinypic.com/r/t0rzgo/9http://tinypic.com/r/szvczd/93) Roostes on ka parempoolne küljekarp. Vaatasin, et alvadis kmüüakse tervet küljekarpi 30 eurot. Kas see käibki lihtsalt nii, et vana maha, uuele värv peale ja hops külge ?
Hetkel pilte pole karbist, aga ees ratakoopa äärest ussitab.
Aitäh aja ja viitsimise eest vastamisel

tagaluuki pole mõtet teha,see otsi korralik ja värvida kere värvi(need muidugi kallid,sest minev kaup)
tagatiiva ja karbi kohta,kui pole läbivat pole vaja keevitada.
Keretööde ja värvimise koha pealt kuulen iga paari kuu tagant et mis see teha siis pole,aga kui ikka ei tea ja näinud ei ole,siis ise tegemisega ei saa sa mitte midagi tehtud,see pole niisama ratta vahetus,palju asju mida sa lihtsalt ei tea kuidas käivad ja mis ained mida teevad,Keretööde õpik pole päris niisama 450lk(ning seal pole ka veel kõike kirjas mis tegelikkuses teada vaja veel on)
Aga kiirelt võin veidi öelda mis ja kuidas:
tagatiiva suhtes siis,
1)tuled,liistud jms pudinad kõik küljest,terve detaili ulatuses,tagastange ka maha,sest arvatavasti tal seal ääre all ka roostet
2)pinnad silikoni pesu ainega(aeglane lahusti) puhtaks,see võtab kõik vaha baasil ained ja pigi maha.
Siis valguse käes(päevavalgus lamp kõige parem) otsid kõik rooste mullid ja mõlgid üles,märgid ära need
3)rooste kohad kõigepealt tõesti kas noaga või relaka kõva lihvkettaga või fiiber(p80-p100) kettaga üle käia,peale seda ka traatharja kettaga(et rooste booridest ka kätte saaks)
4)kui metall nüüd haljas rooste kohtade pealt,siis rooste muundur pintsliga peale nende kohtade peale,see peab mõne tunni peal olema,tõmbub mustaks/lillakaks siis on ok ja asi toimib(kui jääb pruunikaks vms,siis veel korra peale panema(ise kasutanud loctite ja brunox,viimane päris hea kraam)
5)nüüd kui muundur oma töö ära teinud siis lihvid liivapaberiga selle muunduri maha,nii et booridesse alles jääb ja tõmbad intsliga epo krundi täies mahus peale,kus haljas metall väljas on(epokrunt üldjuhul 2:1 kõvendiga segu ja on ilmastiku kindel),kuivada lase ööläbi.
6)järgmine päev lihvi seda epot maha veidi et sile jääks,kui mingid boorid veel on siis karukeelega karedask ja pahtel nendesse booridesse,kui epot piisavalt paksult ja rooste koht oli väike siis üldiselt pole vajagi pahteldada.
7)pahteldada kõik mõlgid ära/lihvida sügavamad kraapsud välja,kui kuskil on ja siis 400liivapaberiga ära karestada kõik vigastatud/tööd näinud kohad,detaili kõrvalt teised osad autol ära katta,uuesti silikoni pesu ainega kõik tom maha ja siis täitekrunt selga 2 kihti.

täitekrunt kuiv siis 320-400 paberiga see siledaks lihvida,siis 500-600 vibraga üle(kui tume värv siis 600 vibrast piisab,kui heledam/hõbedane siis käia 800 porolon paberiga üle ka veel,kui detailil roostet ei soovita vesipaberit kasutada üldse)
9)ülejäänud detail,mis krundist puutumata,see karestada 1500 karukeelega matiks,katuse äärel oleva c piialri peale peaks tulema laki hajutus koht,see tuleb veel peenema karukeele või 2000vesipaberiga ära karestada,kõige viimane punkt kust lõpetada laki laskmine hiljem siis.
10)ja nüüd polegi muud kui kõik kinni katta väja arvatud siis tehtav detail,see omakorda uuesti silikoni pesu ainega üle käia ja lase värv töödeldud kohtadele,põhiliselt piisab 2-3 kihist,kuni kõik ära kaetud ilsuti ja mingit krunti vms enam läbi ei paista,oodata kuni värv matiks kuivanud(värvi kihtide ajavahe kuivamisel 5-15min,olenevalt kui soe ruum on) ja siis lakkima(lakkimisel samamoodi 1 kiht peale ja siis kuskil 15min oodata,et ainult naksuks veidi ja siis teine kiht ka peale,lased sel kusil pool tundi kuivada ja siis hajutus lahusti selle viimase c piilari hajutus kohale(kust siis 2000vesipaberiga karestasid.
Nüüd tuli küll pikk tekst aga see siis kõige paremini kokku võetud kuidas sai ja agasid seal vahel palju tegelt,et kui küsimusi siis ps!