Oled sa kunagi rehve ise pingis vahetanud? Proovi kätt..
14 aastaselt sai käsitsi vahetatud. Siis palka ei makstud ja oli lõbus. Masinaga ei ole proovinud, kuigi võimalus oleks olemas. Tänapäeval täisautomaatsed masinad ka olemas. Hoiavad ära olukorrad, kus velg vigastada võib saada ja tõstmisele kulub ka vähem vaeva. Peab vist ise ühe koha tegema, kus kõik ühe hinnaga.
Enamus kes omale blinge alla ostavad, ei huvitu üldse mille velg see on. Valukas on valu ja suva. St, kui ma panen oma maasturiveljed sõidukale alla ja vahetusse, siis ei tee töökoda ka vahet, kas need on maasturi omad ja saab odavamalt vahetatud
Liitunud: 27.04.2007 00:55 Postitusi: 117 Asukoht: Tallinn
Tead mis asi on turumajandus?
Tsiteeri:
Turumajandus on arenenud riikides valitsev majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus, konkurents ning hinna kujunemine nõudluse-pakkumise suhte tulemusena.
---
MrIroonia kirjutas:
..ei tee töökoda ka vahet, kas need on maasturi omad ja saab odavamalt vahetatud
Jah, võib-olla ei teegi. Teenusemüüja määrab hinna.
Tihtilugu on maasturi 18" lihtsam vahetada kui sõiduka.... Iroonitsedes võin öelda,et maasturiveljed peavad olema suurema koormustaluvusega.
Tegin väikse kalkulatsiooni. Automaatne rehvivahetus pink maksab umbes 14000 eurot, selliseid vist eriti Eestis ei leidu. Balansseerimise pink korralik 1500 eurot. Kompressor ja muud vajalikud tarvikud. Palk ja garaazi rent, kui endal olemas ei ole. Ühe kuuga oled kasumis. Kui nüüd asendada 14000 eurone automaatne pink odavama 1500-2000 eurosega ja rohkem inimjõuga, siis jõuad juba kiiremini kasumisse. Mis on selle mõte, firmale piisaks kui investeerida kallimasse seadmesse ja teha tööliste elu mugavamaks. See võimaldaks ilma süümepiinadeta tööliste ees, pakkuda klientidele ühtlast hinda. Töölisel jääks ära hirm, et võib velge vigastada ja järgmisel päeval ei tunne ka füüsiliselt väsinuna.
Liitunud: 20.08.2005 16:20 Postitusi: 1256 Asukoht: Tallinn
Arvestada tuleb sellega ka,et töökoda on aastaringi avatud,hea töömees tahab aastaringi normaalset palka saada ja kui veoauto rehvidega ei tegele on väljaspool hooaega klientide arv kesine. E: lisaks kõigele võiks ju firma kasumlik olla ja tööruum esinduslik.
Arvestada tuleb sellega ka,et töökoda on aastaringi avatud,hea töömees tahab aastaringi normaalset palka saada ja kui veoauto rehvidega ei tegele on väljaspool hooaega klientide arv kesine. E: lisaks kõigele võiks ju firma kasumlik olla ja tööruum esinduslik.
Ennast fieks tehes saaks aga selle ise teha hooajaliselt (põhitöölt palgata puhkus vms), koos paari sõbraga, kel lisateenistust vaja, ära teha mingis oma garaazis, platsil, mis hea asukohaga on. 1 kuuga kasumis ja järgmised tipphooajad juba teeniks korralikku plussi. Kui vasjad vahepeal tavaari tuuri ei pane...
Tihtilugu on maasturi 18" lihtsam vahetada kui sõiduka.... Iroonitsedes võin öelda,et maasturiveljed peavad olema suurema koormustaluvusega.
Tegin väikse kalkulatsiooni. Automaatne rehvivahetus pink maksab umbes 14000 eurot, selliseid vist eriti Eestis ei leidu. Balansseerimise pink korralik 1500 eurot. Kompressor ja muud vajalikud tarvikud. Palk ja garaazi rent, kui endal olemas ei ole. Ühe kuuga oled kasumis. Kui nüüd asendada 14000 eurone automaatne pink odavama 1500-2000 eurosega ja rohkem inimjõuga, siis jõuad juba kiiremini kasumisse. Mis on selle mõte, firmale piisaks kui investeerida kallimasse seadmesse ja teha tööliste elu mugavamaks. See võimaldaks ilma süümepiinadeta tööliste ees, pakkuda klientidele ühtlast hinda. Töölisel jääks ära hirm, et võib velge vigastada ja järgmisel päeval ei tunne ka füüsiliselt väsinuna.
Päris naiivne kalkulatsioon.
_________________ Kasutatud ja uued varuosad. Iseteenindus. Puksiiriteenus. Autoremont ja rehvitööd. AUTODOONOR OÜ, Härgmäe 17,Tallinn Tel +3725290267 http://autodoonor.ee/
Liitunud: 20.08.2005 16:20 Postitusi: 1256 Asukoht: Tallinn
Johhaidii..... Et kõik rehvivahetuspunktid peaksid ajutised fie punkrid olema,väljaspool hooaega teenuseid pole saadaval ja iga hooaeg uued näod? Inimesed käivad ju tööl ka või võetakse palgata puhkus hooaegadeks. Mis ettevõte annab normaalsele töölisele 2,5 kuud palgata puhkust iga aasta? Ma algul arvasin,et Sa oma arvutuskäigus unustasid ära,et väljaspool rehvihooaega on ka 9,5 kuud inimesi vaja palgal hoida aga nüüd hakkab tasapisi tunduma,et Sa oled 18. E:Aa..Ups,2 eri inimest.
Naiivne loomulikult. See on lihtsalt näide, kui kiiresti on võimalik seadmete soetamismaksumus tasa teenida. Arvestades siin eelolevat juttu, et 19 tollise rehvi vahetamine on raskem kui 17 tollise. Väiksemates linnades võib täitsa probleemiks saada 19 tolline velg, ei taheta investeerida.
Mida teeb tänapäeva autotööstus? Passatile keeratakse 19 tollised veljed tehasest alla. Rehvivahetuse hinnakirjad algavad 13" velgedele. Olid ajad teised, 20 aastat tagasi räägiti, et panin suuremad veljed alla, 16-17 tolli. Hinnakirjad on jäänud vanade seadmete taha kinni. Samas on see arusaadav. Länkari liising läheb kallimaks, vähem investeerida ja ikka rohkem kasumit võtta. Kogu see jutt käib ikka nende ettevõtete kohta, kes tegelevad sellise teenuse pakkumisega aastaringselt ja on loogiline, et selleks on vaja tegeleda ka mõne teise teenuse pakkumisega.
Lihtne näide selliste ärimeeste mõtlemisest. Vesse tänav, rehvivahetus, mõned aastad tagasi. Ees väike ooteruum, koos mõningase veljevalikuga. Äkki oli Rattad24. Tuleb üks töömees ja räägib kontoris olevale inimesele, et töökaaslane ei ole nõus tegema 12 või enama tunnist tööpäeva. Kontor: Miks? Tööline: Töökaaslane ütles, et kui rohkem maksavad, siis võib teha pikemad päevad. Kontor: Ei usu, et selles asi on. Ta lihtsalt ei viitsi.
Kuidas saab sellise mõtteviisiga ettevõte areneda?
Üks video ka mõtlemiseks:
Hooajaliselt võib ka sellist teenust vabalt pakkuda. Mõned lihtsalt unustavad ära, et ettevõtte omanik ei tähenda automaatselt rikkaks saamist. Tuttav ostis endale rehvivahetus seadmed, kasutatud. Peale tööd ja nädalavahetusel tegi sõpradele. Need viisakusest andsid vaeva eest tasu ka. Aastaga oli ost äratasunud. Nüüd piisab sellest, kui oma auto ära vahetab rehvid ja kokkuhoid juba olemas.
Liitunud: 20.08.2005 16:20 Postitusi: 1256 Asukoht: Tallinn
Ühe ettevõtte omanikku tean ise ja ei ole rikkaks siiani saanud,samas tal oluline,et hooajal töötav inimene natukesegi jagab midagi ja hoiab parem aastaringi rohkem mehi palgal kui iga hooaeg uusi koolitada.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist
Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis