Tänase kustomkooli peatüki jaoks andis inspiratsiooni eelmisel nädalavahetusel Haapsalu autopeol tutvustusvoorus kommentaatori poolt ühe Packardi kohta jagatud iseloomustus, mis oli umbes midagi säärast, et "see on kuidagi veider, tagumik madalamal kui eest ning võiks olla rohkem hoopis nagu
lowrider."
Selline
stance, mida tuntakse ka näiteks nimedega
speedboat stance või
negative rake, on eelkõige iseloomulik just neljakümnendatel kuni ca viikeümnendate alguseni popp olnud kustomitrendile.
Kui tänapäeval on sooviks ehitada näiteks just ütleme
1949 period correct kustomit, siis oleks sellise stäänsisuuna arvessevõtmine vägagi omal kohal, sest tollal veel ei tuntud raami vastu maad laskmist elik "
laying frame".
Period correct teadupoolest tähendab seda, et tuleb ehitada ajastukohaste juppidega ning samal ajal silmas pidada ka ajastukohaseid stiilisuundi. Loomulikult ei pea keegi midagi tegema, kuid kõik see kehtib juhul, kui on soov just mingit kindlat teemat ajada.
Toona polnud veel väga radikaalne madaldamine moes.
Stockvedrustust küll madaldati, kuid mitte palju, aga viiekümnendatest alates hakkas madaldamine minema järjest madalamaks ja tänapäeval on jõudnud muidugi igasuguste ekstreemsusteni. Kuid kõik olenebki sellest, et millise stiili või suuna poole oma projekti ehituse puhul on soov minna.
Kolmekümendate lõpu ja neljakümnendatel valmistatud autodest (kuigi mitte ainult) ehitatud
customeid, millel tagaots tugevalt madalale lastud, kutsutakse ka
taildraggeriteks.
Kui nüüd aga
lowrideritest rääkida, siis samalaadne
stance on paljuski kasutusel ka neil - nii
bombid kui kuue- ja seitsmekümnendate
early lowrider/bellflower/sixties custom teema ja ka modernsed
lowriderid on tihtipeale just sellises asendis, nii sõites kui parkides, kuidas keegi ise parajasti heaks arvab.
Lowriderite puhul on üldjuhul tegu muidugi reguleeritava vedrustusega, nood varajased
customid olid aga enamjaolt ikka
static.
Jutule iseloomustuseks mõned pildid ka (fotod laenatud erinevaist kohtadest netist). Mõned fotod ajaloolised, teised jällegi tänapäeval ehitatud kuid ajastukohase suunaga:







Varajased
lowriderid, millel tegelikult tihtipeale üsna hägune piir
sixties customitega. Los Boulevardos klubi viljeleb säärast rida ja nende deviis seletab ka päris hästi seda teemat:
"
Too late to be traditional. Too lowrider to be custom. Too custom for lowriders."Samas läks ajaga kõik see teema ka sujuvalt üle
seventies värgiks jne.


[/url]



