Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 13.12.2017 15:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine
PostitusPostitatud: 07.12.2017 02:19 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 396
Asukoht: Keila/Tallinn
Sain enda valdusesse ühe väidetava pahtlipritsi. Tegemist on kolbkompressoriga millel pidavat olema tootlikust 600L minutis, ehk teisisõnu igati sobilik garaašis asuvate seadmete käitamiseks.
Kuna väljanägemine on suhteliselt kehva ja ka tehniliselt aegunud, siis on plaan ära uuendada. Panna uued juhtmed, kellad, regulaatorid, väljalülitus süsteem rõhu saavutamisel jne. Hetkel on asi vaid vaimusilmas, kuna täna reaalselt näppida jõudsin kaks tundi seda ja selle ajaga panin rattad uuest veerema ning sain mootorit katsetatud.
Toppama jäin mõttega kuidas lahendada õhu kuivatus. Lihtne viis oleks muidugi jätta nii nagu on ja paagi väljundile lisada see odav 20€ junn mis mul juba on väiksel kompressoril, aga tekkis mõte see silindri ja paakide vahel oleva toru vahele ühendada, et paakidesse roostevesi ei tekkiks. Siin aga tekkib teoreetiline probleem suruõhu temperatuuriga, kuna see on peale kompressiooni tulikuum. Kas filter hakkab tööle? Kas peaks hoopis mõne a'la 10bar ise radika vahele toppima? Või peaks jätkama ikkagi vanaviisi, ehk filter peale paake ja paakidesse jääb ikkagi roostene kondensvesi?

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine
PostitusPostitatud: 07.12.2017 03:01 

Liitunud: 10.05.2008 12:06
Postitusi: 124
Asukoht: Tartu
Automoto foorumist vist oleks kõikse õigem uurida selteemal!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine
PostitusPostitatud: 07.12.2017 11:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 425
Asukoht: Tallinn/Antsla
Kondents tekibki sellel momendil kui kuum õhk jahtub - seega kompressori ja paagi vahelise toru vahele vee eraldi paigaldamine on suhteliselt kehv lahendus.

Paagi sisesest kondentsist ei saa tegelikult kunagi lahti, isegi kui köetavas ruumis oled. Kokkusurutaval õhul on ikkagi kastepunkt (oleneb ümbritsevast õhuniiskusest) ja alati kuivatatakse õhku peale paaki. Vesi ju suletud süsteemsi kuhugile ära aurata ei saa.

Õhukuivatamise meetodid: (Väljavõte õppematerjalist)

Tsiteeri:
- õhukuivatamine jahutamise meetodil (vesi kondenseerub)
- õhukuivatamine adsorptsioonmeetodil (vesi imatakse ränioksiidi graanulitesse „geeli“, geelist hiljem vesi eemaldatakse kuumutades)
- õhukuivatamine absorptsioon meetodil (õhk liigub läbi kuivaine, mida tuleb vahetada iga natukese aja tagant)


Lihtne meetod ilmselt on enamvähem kuiva õhu saamiseks kasutada veoauto õhupadrunit. Seal sees on kuivaine: https://aeromotors.ee/kataloog/volvo/fl ... 672;s13271


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: trek ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7