Eestihttp://www.bhra.ee/MTÜ Baltic Hot Rod Association (BHRA) on asutatud 2003 aasta juulis, eesmärgiga ühendada ja koondada kokku kõik isikupäraste autode huvilised, muud auto- ja tehnikahuvilised. Samuti kõik need, kes on vähemal või suuremal määral seotud kiirendusvõidusõiduga. 2003 aastal kinnitas ja tõendas Eesti Autospordiliit (EAL) BHRA ametlikuks kontrollivaks ja koordineerivaks organiks, mis tegeleb kiirendusvõidusõiduga Eestis, selle ala arendamise ja vahendamisega ning kõikide muude teiste tegevustega, mis on antud valdkonnaga seotud. BHRA on registreeritud NEZ Zone komitees.
BHRA allorganisatsioonideks on Ford Mustang Club Estonia (FMCE), Cadillac Club Estonia (CCE) ja Pontiac Firebird Club Estonia (PFCE).
BHRA on isikute vabatahtlik ühendus, mille põhitegevuseks ei ole majandustegevuse kaudu tulu saamine. BHRA liikmeteks võivad olla kõik autohuvilised jm tehnikahuvilised, sõltumata asukohast
http://www.edra.ee/Estonian Drag Racing Association (EDRA) on organisatsioon, mis tegeleb alates 2010. aastast kiirendusspordi korraldamise, arendamise ja propageerimisega. Meie põhieesmärgiks on olla vahelüliks võistlejate, korraldajate, kiirendusvõistluste alakomitee ja pealtvaatajate vahel. Ka tegeleme kiirendusvõistlustele ajavõtusüsteemi ja meeskonna rentimisega. EDRA loomiseni viis asjaolu, et hetkel puudub Eestis sarnane organisatsioon, mis koondaks kokku Eesti ja muu maailma kiirendusvõistlustega seonduvat infot ning seletaks arusaadavalt ära esimest korda kiirendusega kokku puutuvale isikule kõik vajaliku.
Meie meeskonnas tegutsevad inimesed, kes on kõik aastatepikkuse kiirenduste korraldamise ja läbiviimise kogemusega. Ka on enamikel meie korraldusmeeskonna liikmetel ametlikud kohtunikulitsentsid. Olles töötanud kohtunikena FIA Euroopa meistrivõistluste ning Soome meistrivõistluste juures, omab meie meeskond ka rahvusvahelist kiirendusspordi kogemust.
Igal aastal korraldab EDRA ka suurt rahvusvahelist kiirendusvõistlust EDRA Nationals. Sellest on kujunenud välja juba kenake traditsioon ning üritust võib oma võistlejate arvukuse poolest, üheks Eesti aasta suuremaks kiirendusürituseks pidada.
- Noppeid nende lehtedeltAutode ja mootorrataste kiirendussport Eestis on tormiliselt arenema hakanud just 2000-aastate esimesel poolel. Siiski esimesed kiirendamised Eestis leidsid aset juba 1996. aastal ning ega see erinenudki väga palju sellest, kuidas see USA’s kõik algas. Pärast ühist ringsõitu linnas, otsiti mahajäetud lennuväli või maantee, kus mees-mehe vastu kiirendust sai proovitud.
Esimene ametlik kiirendusvõistlus toimus Tallinnas, Lasnamäe kanalis, nimetuse all „Speedest”. Selle üritusega pandi alus võistlustele, kus eksisteerisid ametlikud klassid ja reeglid. Suur rahvahulk näitas selgelt seda, et sellisel võistlusalal on tulevikku. Järgnevatel aastatel leidsid aset erinevad kiirendusvõistlused erinevate korraldajate alt. Siiski 2000 aastate alguseks olid välja kujunenud kindlad kohad, ajad ning korraldajad, kes antud alal jätkasid. Hobikorras oli suudetud valmis ehitada professionaalsel tasemel töötav ajavõtusüsteem, CTree Team, millega pakuti ajamõõtmisteenust. Siiski midagi oli puudu- vaja oli organisatsiooni, mis seda kõike haldaks.
2003.a. loodi MTÜ. Mittetulundus ühingu loomise eesmärgiks oli ühtne ja reeglitepärane kiirendusvõistluste haldamine ja arendamine Eestis. Asutajateks olid Andrus Mõsovski, Eesti Autopordi Liidus teada, tuntud ringraja võidusõitja ning Evelyn Mardus, esimene Eesti nais-kiirendaja ning suur Ameerika autode austaja.
2003.a. pärast ühte järjekordset võistlust loodi EAL Kiirendusvõistluste Alakomitee, kuhu said kuuluma kõik kiirendusvõistluste „köögipoolega” kursis olevad asjaosalised. Esimene ametlik kiirendusvõistlus, millel oli BHRA „katus pea kohal” toimusid 2003.a. lõpus. Sellel võistlusel olid kohal põhjanaabrite esinduse, FHRA (Finnish Hot Rod Association) vaatlejad.
* Drag racing (kiirendussport) on maailma kõige kiirem ja kõige lärmakam spordiala.
* Eesti kehtiv kiirendusrekord on 7,771 sek. Selle tulemuse püstitas Reino Poom oma dragsteri roolis, 20-ndal juulil, 2014.
* Eestis veerandmiilil saavutatud suurim lõppkiirusrekord on 2013-ndast aastast Kristjan Käbi käes. Rekordkiiruseks 285,70 km/h
* Eesti radade kõige kiirem tulemus läbi aegade on Seppo Saapola 7.893@302.50 km/h. Selle tulemuse sõitis mees välja Haapsalu, Kiltsi lennuväljal oma `57 Chrysler 300C kerega Pro Mod-tüüpi kiirendusautol.
Meil ei ole olnud mitte kunagi normaalset rada. Mõneti on see ka arusaadav kuna naabrite juures hakkas drag race juba 25 ja rohkem aastat varem toimima kui siin. Selleks hetkeks kui siin midagi juhtuma hakkas olid nemad kõik juba tugeva ajaloo ja know how'ga dragi riigid.
Oleme pidanud ajama läbi vanade, üsna kehvas seisus lennuväljadega ning tõele näkku vaadates ei teagi tänaseks mis neistki saab.
Hetkel oleks tagumine aeg, et me saaks ka enda normaalse raja, sest muidu on oht, et niigi olematu drag race kultuur kaob siit sootuks. On mingeid õrnu sosinaid kusagilt, et meil on luba olemas ja nüüd oleks rahastajaid vaja kuid eks aeg näitab.
Positiivse poole pealt on kehval rajal kiire olemine väga hea oskus mida kõik ei suuda ja ega see tegelikult ilmselt vabandus ei olegi kui toime ei tulda.
90ndate lõpus kui mina väikene poiss olin, siis hakkaski Eestis see värk siin järsku pead tõstma. Kogu see foorum on ju sellest alguse saanud. Kui ma õigesti mäletan, siis praeguse foorumi formaat on alguse saanud aastast 2003 mis läbis mingil aastal uuenduskuuri.
Enne seda oli streerace.gz nimeline sait. Alguse saigi see sellest, et kõik kes käisid striitreissimas said pärast kusagil avalikus ruumis kokku.
Ma ise olen pärit maalt, Tallinnast ca. 60km ja ei teadnud suurt midagi sellest mis siin toimus. Sugulasel kes elas linnas oli toona alfa 164 ja rebel mees kellel lube polnud pea kunagi käes erinevate rikkumiste pärast. Just nende juures olles jäigi minule meelde esimene seos streetracega, sest ta läks õhtul sõitma. Selgelt on meeles lause, et peab poest läbi käima ja mänguasju ostma, sest täna kogutakse heategevuseks lastele neid. See sai olla kas 90ndate päris viimased aastad või kohe 2000ndate päris esimesed aastad, kahjuks täpselt ma ei mäleta.
Umbes sellest ajast kui ma mingi +-10 olin ongi minu huvi kiirenduse vastu olnud õhus erinevate ettapidena elus aga alati esiplaanil. Kõigepealt avastasingi enda jaoks .gz foorumi ja siis juba kui streetrace.org tuli pidasin veidi pausi ja ikkagi 2004 tegin enda esimese kasutaja. Toona olin ma 14 ja mul ei olnud kodus internettigi. Üritasin kooli arvutiklassi või sõprade arvuteid kasutades ikkagi asjadega kursis olla. Mida aeg edasi, seda rohkem "teemas sees" olin.
Olles rääkinud erinevate asjaosalistega läbi aja igast tahust, jättes hetkel välja BHRA, siis meie rahvas võib ilmselt kiirendusele tänulik olla maagilisele Saku seltskonnale SQUAD. Just nemad olid need kes hakkasid seda joonestamise värki ajama ja sealt see kõik arenema hakkas. Toonasest illegaalsest tänavakiirendusest on tuule alla saanud nii mõnedki kiired mehed ning ka kõige kiiremad Eesti mehed

Kohal käidi kõigega mis sõitis. Käisid mehed ka jalgratastega ja tööautode ning kaubikutega











Rohkem pilte ja juttu siit:
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... =7&t=60804Minu enda esimesed triibulised 2008 aastal, kohe kui olin load saanud
Tegemist oli üle pika aja toimunud üritusega peale legendaarset 2006 aasta "Jüri reidi" kus kiirendajad rikkusid haljastust ning järgmisel nädalal pandi kõik väljapääsud politsei poolt kinni ning ükshaaval kontrolliti kõik üle.

Mäletan, et kuna see üritus oli tõesti esimene suurem üle pika aja, siis oli meeletult autosid.
Mul oli aknast filmitud video isegi olemas. Ma olin ilmselt rivis umbes viiekümnes auto ning suur-sõjamäelt juba Tallinna ringteele minnes, viadukti peal olles nägi ühtlast autotulede rivi seni kuni silm seletas. Pakun, et piibele jõudis too kord 150-200 autot, parkida ei olnud kuhugi.
*
https://www.postimees.ee/1880383/lasnam ... luse-ajaks20. juuli 2001, 16:08Tallinnas Lasnamäe kanalis Laagna teel algab pühapäeval kell 12 autode rahvusvaheline kiirendusvõistlus Speedest, mille tõttu suletakse alates kella 8-st liikluseks Mustakivi ja Varraku sildade vaheline lõik.
Liiklus avatakse taas õhtul kell 21. Võistlusala piiratakse publiku ja võistlejate turvalisuse tagamiseks 2,5 kilomeetri pikkuse mettallaiaga. Võistlus on pealtvaatajaile tasuta. Võisteldakse neljas võistlusklassis, mille võitjate vahel selgitatakse välja absoluutvõitja. Tallinna Liikluspolitsei haldustalituse komissar Villu Vane on avalikus pöördumises kutsunud tänavatel kihutajaid osalema Speedestil. Speedest on Eesti suurima publikuarvuga autospordivõistlus. Korraldajad ja võistlejad ootavad üritust vaatama kuni 30.000 inimest.
Eelmise aasta kiireim auto oli Aivar Linnamäe poolt juhitud Porche 911 C4S, mis läbis ¼ miili ehk ligi 400 meetrit tulemusega 13,49 sekundit. (see auto peaks olema sama mis on ära mainitud allpool 2000. aasta tqhq "Lähemalt USA autodest Speedestil") 1999. aastal toimunud Speedesti absoluutvõitja oli Renee Pohl autoga Chevrolet Malibu mille ajaks mõõdeti 13,75 sekundit. Speedest toimub kolmandat korda, eelmisel kahel aastal on võidukihutamine toimunud Haapsalu lennuväljal. Speedesti eelkäija kiirendusvõistlus «Kiire Auto» toimus 1997. aastal Lasnamäe kanalis.
Soomlased on juba toona siia poole piilunud
https://mehele.ohtuleht.ee/126785/eestl ... us-kiireim“TURBOSIGAR”: Hannes Luha 12 aastat vana, “sigariks” hüütav Audi on sedavõrd hea tervise juures, et pärjati äsja Leedus nobedaimaks nelikveoliseks. (Tiina Kõrtsini)
Eestlane Hannes Luht käis Klaipedas kiirendusvõistlusel leedulastele kohta kätte näitamas ning - tänu väikesele vedamisele - see ka õnnestus.Elmar Ots, 13. august 2002
Veerandmiili rekord on aga läinud nädalavahetusel sõidetud 12,828,” loeb Luht üles raske (1650 kg), ent võimsa Audi võimetest rääkivad arvud.
Audi sportmudeli RS2 sisselaskekollektori, nukkvõllide ja turbokompressori ning Motronicu sissepritsesüsteemiga täiendatud 2,2liitrine mootor pumpab 1,6baarise ülelaaderõhu juures välja massiivsed 360 hobujõudu, mis tänu neljarattaveole ja 225 millimeetrit laiadele 18tollistele rehvidele ei lenda mitte suitsuna õhku, vaid pühenduvad kogu täiega auto edasiviimisele.
Või siiski mitte päris alati - jõudu ja pidamist on autol sedavõrd, et käigukaste ja diferentsiaale läheb kiirendusvõistlustel rahmeldades nagu leiba.
Leedu kiirendusvõistlus oli sellepoolest omapärane, et seal võisteldi mitte tavapärasel veerandmiilisel (402 meetrit) rajal, vaid hoopis poole lühemal maal. Ilmselt sellepärast, et võistlussarja korraldatakse otse linnatänavail ning 400 meetri peal saaksid autod sisse juba liiga suure hoo - lõppkiirus küünib 160-180 kilomeetrini tunnis.
Pildid interneti avarustest, täpne aeg teadmata. Pakun, et kanali pilt on aastast 2001.

Samal ajal kui oma elu elas eesti streetrace, siis oma elu hakkas elama see "päris" drag race.http://www.tqhq.ee/dir.php?id=70Väljavõtteid lingilt:Lähemalt USA autodest Speedestil
» Reede
» Laupäev
» D-klass
» Dodge Dart
Sellest artiklist leiab täiendavaid kommentaare laupäeval, 22. juulil toimunud
Speedest 2000 kohta ja täpsemat infot Soomest pärit Dodge Darti, võimsamate D-klassi autode ja nende sõitude kohta.
Poistel oli muuseas 5-seeria BMW, millel 1.6 kirjad, kuigi tegelikult oli 2.8. Sleeper bemm, järelikultÕhtuks veeresid kohale Top Partsi buss, treiler koos Lauri Camaroga, Porsche klubi ja palju muid sõidukeid. Peep tõi ka ülejäänud tqhq kohale. Top Partsi naisterahvad pakkusid shashlõkki, mis kulus väga-väga ära. Suured tänud!
Kui oli juba pimedaks minemas, saabusid külalised Soomest: Peco oma beater Mercury STW-ga, millel peal head häält tegev 351 Windsor. Ja ka Jyka oma kollase '66 Dodge Dart'iga. Dart lasti hiljem ka korra pöördesse, kõrva järgi üle 7000 p/min, shift-light läks põlema igatahes.
Peep sõitis pidevalt 13.6 aegu. Tema veevabad burnoutid olid ka rahva kiiduavalduste põhjuseks. Kahjuks läks ta teises sõidus kohe Lauriga kokku. Lauril hakkas stardijoonel mootor välja surema ja jäi minekuga hiljaks. Aga ka ideaalne reaktsioon poleks päästnud vist. Kahju, et Peebu järel kiireim langes nii vara välja. Kuna Lauri väljas ja Olds mitte eriti kiire, siis ülejäänu oli Peebule juba vormistamine.
Demoautoks oli kollane '66 Dart, tuttav juba Hyvinkäält. 464/7.6 L, 670 hj. Taga ET Street rehvid, mis paremalt poolt käisid eestpoolt vastu tagatiiba. Rohi lihtne: võeti seasõrg ja kangutati tiib väljapoole.
10,31 ajaks. Rahva võttis ohkima kohe. See aeg annab ka tunnistust raja headusest, näiteks Hyvinkääl alla 10,7 ei saanudki.
Iga kord kui Dartil kapott pealt võeti, oli rahvas turvalindi alt läbi kuhjas ümberringi. Mõni valdas meeldivalt hästi terminoloogiat, 440, 8 3/4 jne
Teine katse. Porsche 911 vastu. (See auto peaks olema seotud üleval pool välja toodud 2001 aasta artikliga speedesti kanalis korraldatava ürituse kohta). Seekord valasin mina vasakult poolt ja Peco paremalt poolt vett tagarataste alt esiratasteni. Burnout oli tore, aga rajakalde tõttu hakkas tagaots paremale vajuma ja tuli siis pidur lahti lasta ja edasi sõita. Suitsu kui palju. Rahvale asi meeldis. Start. Paraku jättis esimene käik õrnad jutid maha ja ajaks vaid 11,3.


"Jyrki '66 Dodge Dart kodumaal kummi suitsetamas"

Need pildid peaks kõik olema samast üritusest. Saadud Soomlaste drag race avarustest.








