Teen siis uuesti teema ka sellest autost. Tegemist siis nö. "haininaga". Auto on Eestis alates 1995 aastast kui meremees ta tõi Rootsist. Seejärel vahetus omanik päris ruttu, kaks meremeest vahetasid omavahel autod ära, BMW vs. Volvo. 2006 aasta märtsis sai auto minu omaks, tõin ta Hiiumaalt üle jäätee ära ja sõitsin 2007 aasta sügiseni igapäevaselt. Seejärel otsustasin auto täielikult renoveerida, kuna tal esines mõningasel määral roostet, mootor jooksis ka kinni minu käes. Samas kere ise oli väga-väga tugev. Vahetamist vajas esimene tiib(läks UM-st a-osa), taga koopa ääred, katuseluuk, ja karpe tuli korrastada. Seejärel sai ta ka ilusti põhjalikult ülevärvitud. Sisu osas muutusi suht vähe, juhi istmel vahetasin pepu aluse osa ära. Auto on siiani originaal, aga oma lollusest sai sinna vähe teised kõlarid sisse installitud, mille käigus sai lõhutud natuke tagumist aknalauda ja esimesi kõlari katteid. Lisaks ei olnud tehasest autol katuseluuki, mis on Rootsis vahetult peale tehasest veeremist talle kuskil lisatud(töö korralik, aga mitte ideaalne, katuse äär oli nüüd, 20 a hiljem, ära väsinud).
Autost ka siis:
BMW 728iA esma reg. 1986a., 2,8l 135kw R6, automaat kastiga, 2*el. aknad, el. peeglid(soojendusega, rohelise tooniga klaasid), el. katuse luuk, esimesed käetoed, taga käe tugi, juhi ukse lukk soojendusega, akna pesuri düüsid soojendusega, konditsioneer(toimib, aga vajab täitmist), originaal kesklukk+alarm(alarm isegi midagi toimetab, aga ei ole teda tööle rakendanud).
Huvitavat: autol on originaal varga vastased mutrid, võtmega kapslid käivad mutritele otsa. Pagasnikus on originaal tagavararatas(Michelin, aastast 1986). Eelmine omanik kirjutas üles kõik mis ta autoga tegi, arvutas aastate kaupa keskmist kütuse kulu ja hoidis isegi bensiini tsekid alles. Sealt olen ise edasi üritanud ajalugu üles kirjutada, hetkel on remondi raamatus ees ligi 100000.- 14 aasta peale pole seda palju, aga viimase kolme aastaga on see summa olnud pool sellest(suurema mahulised tööd jäid sellesse aega, värvimine ja taastamine, sillad jne.).
Mõned pildid ka siis:
2006 aasta:

Eesti-Läti trip, kokku 1000km ja 110l bensiini(paak on 100l):

Veljed peale taastamist:

Koos rehvidega ja uute kapslitega:

Auto peale värvimist(sisu polnud koos ja kokkupanemine oli pooleli) 2007 aastal:

Sisu komplekteerimine:


Uued kettad ja klotsid ette ning kulumis andurid+roolivardad:

Tagavara ratas:

Varga mutter:

2008 aastal haininade kokkutulek Hiiumaal:

2009 aasta:


