Porsche Eesti juures meeldib mulle see, et kui viia vana auto hooldusse(õlivahetus 85500km juures), saab uue asemele


Uus 911, mudelitähisega 992(hästi loogiline onju, sest vana mis hooldusse läks oli 997) on väljast tavainimese jaoks suht samaks jäänud, sees aga on muutused kaugele näha. Kahjuks mulle need digiasjad(IT inimene nagu ma olen) autos ei istu. Välja näeb ehk ägedam, aga reaalselt palju sul sõidu ajal ikka aega on mööda menüüde avarusi ringi surfata. Tahaks valida uue raadiokanali, aga selleks peab 3x ekraanil vaatama ja vajutama, et jõuaks kanalite valikuni. Vanal 997 on vanakooli telefoni nupud ja 10 kanalit on 1 nupuvajutuse kaugusel ja isegi vaatama ei pea. Ja need ilusad läikivad pinnad, antud uue auto läbisõit oli 800km, ma ei taha teada, kui palju kriime on sellel 992-l siis, kui läbisõit jõuab 80000km juurde nagu vanal 997 on ja mis näeb sees siiani pea uueväärne välja. Digitaalseid näidikuid on jagunud ka rooliratta taha, kahjuks külgmised väga välja ei paista, tegelikult saan sellest digitaliseerumisest autotootja vaatevinklist hästi aru. On palju odavam osta hiinast odav LCD ekraan, kui saksas kohapeal konstrueerida kallis analoogne näidik. Ja nüüd jõuame hinna juurde, antud proovisõidu auto hind oli pea 150000€ ning selle eest sai kõigest mehhaaniliselt reguleeritava istme, mida sai ainult ühes suunas kallutada elektriliselt.
Aga egas nüüd kõik ka halb polnud. Uus 992 keeras väga hästi ja auto tunnetus oli väga hea ning kõik augud silus auto sirgeks. Vahest oli see liigagi hea, sest mingit erilist emotsiooni ei tekkinud, kuid see peaks olema just esmane asi sportauto puhul. 450hj mootor kiirendas 0-100km/h 3.2 sekundiga, vana 997 turbo omab 480hj ning tehas lubab 3.9seki, kaalud on neil samasse auku, vahe tuleb sisse 8 käigulises PDK käigukastis ning launchcontrolis. Mu mobiil pole veel nii kiirelt taha istmele vist lennanud keskkonsoolist


Jõudes nüüd käigukasti juurde, siis PDK on küll maru kiire ja mugav linnas, kuid kiirel autol tuleb 100km/h sama märkamatult, kui 150 ja manuaalil käikude sisse löömine on palju lõbusam. Samas ökonoomsuse osas on 8 käigust täitsa kasu, 130-ga sõites 8.2/100km peale on paljudele autodele kättesaamatu ning need ei ole 1500kg 4veolised sportautod.

Häält tegi see 4s ka kahtlast, kui summuti oli vaikse peal kõlas nagu iga teine Toyota, kui sportsummuti klapid aktiveerida ja vaikselt gaasi anda kõlas nagu iga teine diisel Toyota, aga kui nüüd kõvemini gaasi pressida, siis tuli õige Porsche hääl välja, samas 50km/h linnas tuleb sisse 1.6sekiga, seega väga kaua just õiget häält nautida pole võimalik legaalselt

Eks kui uus Turbo välja tuleb, siis võibolla muudan meelt, aga hetkel tundub nii, et mida uuem ja parem mudel, seda igavam 911 on, sest parem ei tähenda alati paremat.
Ahjaa, täna on veel viimane võimalus osta sinine 997 Turbo ära, sest homme läheb 5a peal olnud kile(mis on üllatavalt hästi säilinud) maha.