Tere seltsimehed.
Pikalt olen siit eemal olnud, esmalt ka põhjus, et kasutajanimega oli mingi aeg kala ja tegin uue konto ja läks toogi lukku.. no läks kuda läks, üks admin pani ikka palumise peale õla alla ja sain oma vana konto tagasi. Viimane auto mis ma siia üles panin, oli lilla mazdakäru, paraku selle auto elutee lõppes 2014. Siis kolisin üle Volvo peale, sõitsin natuke aega diisliga, siis sain aru, et see on ikka linnaautoks täisp'sk ja järgmised 3.5a nautisin turbovolvo mõnusid... Aga kuna rahatrahv, mis ma sellega suutsin saavutada, oli päris magus ja pidasin paremaks osta rahulikum auto, sest olgugi, et 142kW, siis neljakohaline number eurot riigile anda, tundus ka veidi valus... Load jäeti alles muideks...
Ja nii ma siis 2017 sügisel hakkasin piirama auto24 ja mõtlesin, et okei, kolmas laps ka sünnib, siis Volvo tagaiste jäi kolmele turvatoolile juba kitsaks, ühe lastest oleks pidanud pooleks lõikama... Võtsin mõõdulindi ja ainuke auto, mis mõõtudele vastas, oli Chrysler 300C... keda huvitab, siis tagaistme laius uksest ukseni oli 152cm. Volvo oli kõigest 134.... seega oli otsustatud. Kahjuks diislit ei soovinud ja bensukate valik oli meiemaal nigel ja ainuke V6 mida vaatamas käisin, oli ka gaasiseadmega juba põhja lastud.. Lisaks ei meeldi rüüsleri meeletu elektroonika. Ilus, aga peavalu.
Ja nagu maasikas, tekkis üks Dodge, algul veidi kõrge hinnaga, kuniks jõulukuuks saabus hinna sula juba mulle sobivale tasemele ja 19.detsember saigi minust ameeriklase omanik. Väike unistus ka või nii, ainult et ilma 8 silindrita.
Sündis siis minu punane välk 2006. a, Bramptoni tehases Kanadas. Ostjaks muidugi oli ameeriklane ja spido on kodeeritud imperiaalsete ühikute peale, mis mind ausalt öelda, enam isegi ei häiri. Linnas 30, 70 alas 45, 80 alas 50 ja maanteel saab kriips alla 60 sõita, siis kaamera veel pilti ei tee. Välistemp on vaid põnev ja läbisõit nagu ei tahagi kasvada.
Auto sai u. 2 aastat sõita mööda Texast, kuni Eesti poisid ta 2-aastasena siiapoole lompi lohistasid. 21.07.2008 keerati numbrid juba siin külge. Autol oli sisuliselt muretu elu, iga 5000 miili tagant kohustuslik hooldus ja hoitud on nagu oma last. Õigemini, kes maale tõi, andis ta oma sõbrale kasutamiseks, kuniks too uuesti tagasi pöördus peale mitut aastat, et auto ikka liigne ja nii see auto sai uuesti sõitma algse omaniku käe alla, kuniks mina ta omandasin.
Minu kätte jõudis läbisõiduga 127k kopikatega ja Eestisse tuli 20k pealt.
Auto enda südames 3.5-liitrine V6 High Output, Eesti ametnikud lõid passi 183kW EURO4, tegelikult peaks olema 191kW EURO3.. edasi-tagasi liigutab Mersu NAG1 5-käiguline tomat. Nahksisuta autot otsisin teadlikult ja teine samasugune, mis Tallinnas müügis oli, oli jällegi nahktoa ja katkise elektroonikaga ja kallim, ehk sis jäi minu huvidest kõrvale.
Viimati ostsin tagaveolise vastu talve umbes 10 aastat tagasi, nüüdki oli hirm samamoodi, eriti veel lamellrehviga, kuid kiilasjääl näitas auto, et ESP on tasemel ja ei tarvitse hetkeksi kahelda autos, siiski ei tähenda see, et rooli taga võiks selgroohaiget mängida ja ühte kätt kasutada millekski muuks...
Kütusekulu osas olid samuti kartused, 17gal (68L on paak), tootja ise annab julgelt 17/24mpg, ehk siis vastavalt 13.8/9.8L 100km kohta. Küll on aga infot, et tegelikult on see 5käigulise otsas võimeline sõitma ka 8L sajale, kui sõita pikki otsi. Mis pole üldse paha 1.8tonnise auto kohta. Volvo mul võttis sama, kuigi kergem, väiksem, vähem hobeseid aga siiski turboga. See oli ka üks ümberharjumine, et jõud ei tule 2000 peal labidaga, aga minek on muhe sellegipoolest. Ja nüüd viimase aasta jooksul on vähemalt kütusekulu siuke raudne 10 sajale, siis ei eksi ja ei morjenda üldse.
Auto värviks Inferno Red Pearl Metallic, kaasa sain topeltrattad, talveks all 17", suveks originaal 18". Eelmine omanik oli ka kenasti multimeedia sisse ehitanud ja sellest on mul endal mitme lapsega ka juba tolku olnud, kui tahta ikka tagaistmel vaikust, siis youtube ja Maša & Karu. Kahjuks see Blaupunkti android ajas karvad halliks juba kuu ajaga ja vahetasin ta Pioneeri 2DIN vastu välja.
Lisasid väga pole, MF rool puudub, EVIC puudub, kellaplokis saab näha vaid välisõhu tempi. Juhiiste liigub elektriliselt ja mälu puudub. Pole isegi kliima, vaid konditsioneer. Aga seda parem on. Puudub ka Nivomat ja rehvirõhuandurid. Püsikas on ja sellest küll. Varuosad on imeodavad ja seda ei saa küll nüüd väita, et mingi müstiliselt kallim on, kui bemmi või mersut omada.
Veermik on MB w221 oma, kuid odavam, sest õõtsad on metallist, mitte alumiinium ja kestavad ka kauem.
Selle aasta jooksul vahetasin ka esikettad klotsid, kettad maksid 4.80 tk.

Ja ei olnud kirjaviga - Teeme Varuosadel oli mingi kampaania ja nii saingi alla 10 euri 2 EGT ketast ja võtsin vähe paremad klotsid siis. Pool aastat on all olnud, kõverad pole ja pidurdamine super.
Vigadest vb see, et esituled on vähe tuhmunud ajaga, vajaks väljavahetust, aga nüüd suvel tegin poleerimisringi autole ja võtsin ka esituled ette. Paremaks sain, aga plastik ise hävinud ja siiski võiks nillida uusi... Ja siis ma mõtlen, et kas hakkan otsima mingeid edevaid siniseid lampe (Philips või Osram) või proovida LEDi juba. Aga võtsin Balti autost hoopis Philipsi Whitevisionid ja täpselt eelmiste jõulude ajal said ette, põlevad siiani.
Eks iluvigu oli ka ja aprillikuus kandsin ka ise ühe Passati maha. sellest pilt tuleb.. Enda autol vaid paar kriimu ja numbrialus katki. Liimisin kokku uuesti ja korras.
Leidsin maal garaažist 6x9" ovaalid, täiesti töökorras.. Taga kuudis olevad originaalsed Made in Mexico 15W kõlarid said asendatud 75W JVC omadega. Juba oli tunda vahet helipildis. Peab veel uksed ka üle vaatama, targad räägivad, et 2006.a mudelitel on praakuksed - juhiukses 6.5" ja kõrvalistuja omas 6x9.. Veel pole mahti olnud, aga tuleb ukse omad ka asendada ja taskulambiga piiludes tundus mõlemad olema ovaalid ikkagi. Õnnestus ka üks aktiivvuufer omandada ja nüüd on pumbajaam ka olemas. 90W blaukkar, aga universaalkerele täiesti piisav.
2018 algas sellega, et külma ilmaga tagaluuk ei püsinud üleval ja tagakojamees oli parandatud juba ja lagunes täielikult. Sinna sai ka rohtu - tagaluugiamordid uued 20.- kokku ja 7 euri eest sai Dodge Nitro tagakojamehe koos varrega. Sobivus 1:1 ja töötab seegi variant.
Samal ajal virutas ka -35 kraadi ja Daimleri kirjaga aku enam ei jaksanud. Käima vedas, aga vaevaliselt ja vahetasin ta välja. AGM aku oli tal tehasest, tootmisajaga 2006 ja asemele läks ka Boschi AGM aku. 12.a vana aku teenib praegu aega ühe Mosse peal. Toimib.
Samuti käis ühes kurvis pauk. Ise mõtlesin, et koopas olnud jääkamakas, sest rohkem midagi ei kostunud, kuid hakkasin õli vahetama paar päeva hiljem, siis avastasin, et paugutaja oli stabi liigend:

Kui juba, siis tegin ühe hooga ka pesupäeva.

Vahetasin ära ka konsoolis kustunud väiksed lambid:

Parandasin ära ka tõrkuva ohutulede lüliti, mille jaoks sain abi Oomipoe 2 eurisest lülitist, mis imekombel sobis peaaegu et ideaalselt.

Tellisin omale ka ära kastiõli varda. Sellise küll, mida sõiduajaks sisse jätta ei saa, sellise tellin hiljem, sest nüüd läksid piirid lahti, aga esimene variant maksis vaid 4 euri, siis tühja temaga.
Käisin kevadel Silberis tagasikutsumisel ja asendati eesmised turvapadjad tasuta.
Ja nüüd suvisemad pildid:


Ühe hooga kontrollisin ka kliima üle - aine oli sees, pisut vähem kui peaks. vana välja, vaakumtest ja uuesti aine sisse. Oli vahe tunda küll. Leket pole, aga suve lõpus tundus, et kliimapump on hakanud kõvemini plõksuma. Ameeriklasel on kliima nagunii 24/7 sees ka talvel ja saab pump vatti koguaeg.

Siin siis pioneer:

suhtleb läbi ARC äpi ka androidiga ja handsfree mugav kasutada.
Siis saabus aprill ja kokkupuude Passatiga:
Passatil sai uksepost viga ja terve külje detailid tuksis, stanged kaasa arvatud. Mina tõmbasin vaid D peale ja tõstsin aind jala pidurilt.


Ja peale kasimist ja ajutist numbrialust:

Sellisena olen sõitnud siiani, mind pole häirind ja ühtegi vigastust peale kosmeetilise pole. Tugev Kanada plast.
Töö juures anti hüüdnimi - "Passat-destroyer". Ja ühtlasi puhastasin ka gaasiklapi ära ning vaatasin, miks jahutusvedelikku on jäänud tilkadena - termostaadil on alumiinist tihend ja selle on miski ära söövitanud. Ajutiselt mätsisin silikooni ja pidas, kuni nüüd täna tundsin jälle magusat lõhna ja pean ikka selle 20 eurise tihendi uue tellima..

Sellise kobaka panin ka autosse. Tähelepanu parklates on garanteeritud.
Suvel, nagu ikka, palju vedamist ja sõitmist, siis pagassivahepõrand murdus keskelt ja kuna tegu mingi uretaanpenoga, siis võtsin hoopis garaazist laminaatparketti ja tegin uue katte peale ajutiselt. Millalgi teen MDFist uue põranda nagunii.
Ja võtsin ühe soojaga ette ka poleerimise. Alustasin esituledest.

Sai nagu parem küll.
Ühtlasi lappisin ära ka nagiseva armatuuri - õigemini üle 30kraadiste ilmadega kaardus see pildil näha olev plastik üles keskelt ja võtsin kõik lahti ning panin tüüblid tihedamaks ja tõmbasin riideteipi nagisevate kohtade alla. Sai hea. Rohkem ei kaarutanud:


Hilja õhtul:

Ja kui puhkus sai läbi, läksin tööle ja tegin esimese pikapäevarühma ning poleerisin auto üle. vesilihv ja siis 3 pastat. Laenasin masina, ostsin pastad ja andsin minna. Katusel olevad ristikriimud läksid küll paremaks, kuid enam välja päris ei tulnud, küll aga läks ilus Inferno Red kenasti särama. Peale läks Würthi marjalõhnaline püsivaha. Aitas küll. Kui auto tolmuseks sai, piisas vaid veega üle valamisest ja puhas jälle.



Kuna muidu malbe olemisega auto urises vaid pööretel, siis sai ette võetud otsus ja lõin sõbra juures relaka sisse. Midagi oluliselt ei muutnud, nipetnäpet, kuid urinat tuli rohkelt ning heitgaasi ei mõjuta.


Nüüd sügisel tegin ka ESP modi - auto keskel oleva YAW sensori juhtmele läks lüliti vahele, sest eelmisel talvel ikka ESP sekkus jõudsalt, kuna V6 kõigil võtab nupuvajutus vaid maha veojõukontrolli, kuid stabiilsus jääb peale ja üle 15mph kiirustel hakkab korrigeerima. Sestap parklas võid rahulikult sõõrikuid teha, kuid hoo pealt ragistas korralikult ja kartsin juba korra, et kettad siniseks lastud.. Natuke netis tuhlamist, sai omale ka tehtud. Saab kenasti külge lasta ja esimese lumega sai päris korralikult end ära ehmatatud, sest koos minu ja täispaagiga kaalub auto 2.1t ja selle ohjamine nõuab veidi finessi ja ajusid, et asi katastroofiga ei lõpeks.



Minu omal jäi ABS ka toimima, samas usa foorumites hoiatas, et ABS lakkab töötamast...
Kokkuvõttes, selle aastaga olen peale kedranud u 15 000 miili, sest enamik sõitu on linnas. Volvoga sai viimane aasta sõidetud 45 000km aastas.. Aga kasutan oma maja 5W30 õli, külmkäivitustel ei tiksu ning tundub, et Shelli õli sobib talle.
Uue aasta plaanidesse tuleb igasugu asju, alates tagasilla raamipuksidest, mis Silberis maksavad 153 euri tk, pigem ostan polüpuksid Toppartsist poole rahaga. Ja eks siis tuleb mõned kaikad veel ühe soojaga ära teha. Silikoonpuksid ei kääksu ja esisild on ka tihe. See müüt, mida 300C mehed räägivad, et sillad nõrgad.. Ei tea, tundmatu lugu. Kaasas olnud arvete järgi tehti sillaremonti viimati 4.a tagasi ja ei ole endiselt vajadust selleks. 300C on küll sisuliselt sama auto, siis väga palju on erinevat ja ka nt. väljas uksepeeglid ei sobi omavahel, pistikud on erinevad..
Avastasin ka tulede lüliti all veel ühe rippuva pistiku ja selgus, et see on tagaluugi avamise override, mida olen mõnel autol näinud olevat, kuid ei kujutanud ette, et mu autol see valmidus olemas on. Vaja ainult lülitit sinna nüüd.
Kokkuvõttes, mugav ja hea ja teistmoodi auto ja ei kahetse üldse. Punaseid on üldse Eestis 2tk, minu oma on Lõuna-eestis ainuke. Rakveres on üks poolmustaks kleebitud, mis on ka müügis ja kolmandat punast ei ole näinud veel.. Tartus on ka üks valge 2.7, edeva välimusega. Rohkem pole sugulasi kohanud. Eestis kokku on Magnumeid 2018. septembri seisuga - 20tk ja vaid üks on SRT8, mis oli hiljuti ka müügis 13k eest. Ise pidasin paremaks 12.a vana auto eest mitte nii palju välja käia. Enda auto sain 3x odvamalt ja olen rahul.
Sai nüüd aasta kokku võetud kenasti. Üritan uusi asju sisse kanda, kui on midagi põnevat.