Tanel kirjutas:
Vabalthingav 2,1k hp mootor
16,3 liitrit
Sisselaske klapp 2.9" (3" sumpsimehed võivad häbenema minna

)
https://www.sonnysracingengines.com/eng ... 05-2100-hp

Tänud, oli lahe lugemine.
See mootor erineb suurest hulgast teistest siin teemas mainitutest juba sellepoolest, et tegu on EFIga
Ma tegelikult ei mõista siiamaani kuidas ameerika ei saa oma jagaja ja karpa teemast välja juba. Äsja ühes kallis MSD jagajas ikka tõsiselt pettununa ja mingi aeg tagasi ühe karpakomplekti peale nädal oma elust kulutades olen veel eriti leilis selle antiigi suhtes. Minumeelest on nad selles osas meist siin eestis 30 aastat maas

Teine teema on selles, et nad ei tule ka rauaga kuidagi järele. Siin kiidetud 2.9" sisselaskeklapp on nii suur täpselt seetõttu, et see on vägagi iganenud plokikaanedisan ja neljaklapitehnikas mootori voolamiseffektiivsus on, seal kus see mootor teeb oma max jõu (7700rpm) tegelikult tunduvalt parem....puhtalt juba sellepärast silinri servani ülatuvad 2v kaane klapid ei voola just selletõttu, et pole enam kaant kuhugi serva suunas "avada" ümber klapi. See aeg on tegelikult möödas kus big HP = suur bore sest enam pole 4v kaantega muret, et kolvi mõõt ei luba piisavalt suuri klappe kasutada. Kui need 2v ja 4v võrdlused nüüd jätta siis kaalult, lihtsuselt, kompaktsuselt on tõesti kena see 1 nuka lahendus kuid nagu näha limiteerib see kõrge pöörde kasutamise. Flat tappet tõukurite vahetamisega rulltõukuri vastu saab suurima mure küll neil mootoritel lahendada kuid tõukurvarraste fail on kahjuks üsna common teema kui kasutata neid mootoreid meie eurooplaste jaoks harjumuspärasel pöörde.
See kõnealune mootor on awesome aga mind jääb nende usa stiilis mootorite puhul ikka painama nende tegelikult madal HP suhe töömahuga ja see tuleb suuresti mu ülal nimetatid põhjustest. Lihtne on ju lahmida, et topfuel on ju 2v ja pane sinna midagi siis näiteks kõrvale aga see on kõik sedasi lihtsalt seetõttu, et nad seisavad oma arengus paigal ja 4v topfueli jaoks poleks MITTE AINSATKI detaili hetkel veel toodetud, joonestatud, müügil jne....ehk kunagi? vb ka mitte sest neil pole vist asi enam jõu taga ja 4v lisaks kaalu, keerukust ja hinda.
2100hp / 16,3L = 128,8hp per liiter ja seda ilmselt mitte tanklaküttel?
Reaalselt näen dünos meie kohalikke rallikrossi / superkrossi / ralli / dragi autosid millega tehakse siin samas eestis oluliselt väiksemate teadmistega, väga suurel määral originaalosi sisaldavate mootoritega ja väiksema raha eest sama liitrijõudu. Samade võimaluste juures (billet / cnc ja $$$$ pole küsimustki, et siinsed mehed ei ehitaks veel võimsamaid NA mootoreid
Muide...see 128hp per liiter on mingi kummaline piir 2v kaante osas vist sest 1 rootslane kes teeb põrnika õhkjahutustega imet, ehitab täpselt samasse liitrijõudu mootoreid olenemata valitud töömahust ja juba aastaid ei saa üle selle piiri.