part1 kirjutas:
Vaata, liigne kiirus ei tähenda ainult piirkiiruse ületamist, vaid ka üle oma võimete sõitmist või siis teeoludega mitte arvestamine, tee trajektooriga mitte arvestamine.
Seda ma kirjutasingi. Üle oma võimete sõitmine ongi JUHTIMISVIGA, mitte piirkiiruse probleem!
Kui algajaid juhte paremini/rangemalt/pikemalt koolitada ja liikluskultuuri parandada(mis paraku Eestis on suhteliselt vähearenenud), on suurem võimalus oma võimete õiglaselt hindamiseks.
part1 kirjutas:
Omast arust olete jõle kõvad mehed, et suudate 120-ga sõita? Arvate, et need kes sõidavad ilusti 90 nad ei suuda 120 sõita, et nad oma kobadusest sõidavad "nii aeglaselt" oh ei suudavad küll ja enamus kogenud juhte suudavad paremini sõita, kui sinusugused rullnokad, aga neil on aru rohkem peas, kui sul nad teavad, et ei ole mõtet kihutada, see ei anna suurt midagi ja on ohtlik.
Inimesed, kes isiklikuks lähevad ja lahmivad teemadel, mille kohta neil igasugune info puudub, jätavad äärmiselt debiilse mulje(üldiselt kipuvadki olema kerge vaimse "puudega") ja ära sa jälle ennast liiga puudutatuna tunne.
Kus kohast sa välja lugesid, et ma sõidan/soovitan sõita KOGU AEG 120'ga? Märksõnaks oli JUHTIMISVIGA, mille alla käib ka teeoludele vastava kiiruse valimine, mitte koguaeg 120'ga sõitmine. Väga palju on "ma pean sõitma täpselt piirkiirusega" juhte, kes maanteel ei suudagi sõita ohutult üle 90'e või isegi 90'ga olenemata teeoludest, mis ei välista et kõik need kes 90ga sõidavad seda ei suudaks. Juhilube tuleks lihtsalt rangemalt välja anda ja koolitusi tunduvalt pikendada kui on näha, et inimene ei ole roolis veel piisavalt kompetentne.
part1 kirjutas:
No see on ju hea, kui roolijoodikud ei sõida sulle sisse, kuna sa korralikut liikled, sa jääd ju nii ellu, sa ei taha siis ellu jääda?
Minu jaoks on võrdselt halb kas roolijoodik rammib mu 100km/h või 20km/h liikuvat autot - eelistaksin joodikute puudumist. See, et roolijoodikud inimesi surnuks sõidavad ei ole esmajoones tingitud piirkiirusest ega kihutamisest, vaid algab siiski joobes peaga autorooli istumisest. Kihutamine on tingitud oma võimete ülehindamiest ehk on juhtimisviga! Probleemi tuleb ikka lahendada selle tekkest(ehk liikluskultuurist) ja kasutada meetmeid selle ärahoidmiseks (näiteks üle 1 promillise joobega või juhilubadeta kellegi surnuks sõitnud juhti tuleks kohelda tahtliku tapjana ja karistada korralikult, mitte ainult juhiload ära võtta ja tingimisi karistus määrata). Tänapäeval tekib tunne, et mõned võivad jultunult joobes peaga/lubadeta teised surnuks sõita ja siis oma elu ilma märkimisväärse karistuseta edasi elada. Ei tasu heietada teemal "kui me piirkiiruseid veel vähendame siis äkki järgmine kord sõidab purjus juht teised "ainult" vigaseks mitte surnuks", kui lõpptulemus ehk roolijoodiku poolt korraldatud liiklusõnnetus siiski sama suure tõenäosusega toimub, sest teda ju piirkiirus nagunii ei huvita (sellise mõtlemisviisiga oleks lahenduseks vaid autode täielik keelustamine).
part1 kirjutas:
see, jutt et 110 või 120 võiks sõita igal pool on täielik jama, sa ei ole üksi teel, algajad juhid ei suuda kohe 120 sõita ega arvestada selliste juhtidega.
Jutu mõte oli, et tuleb valida sobiv kiirus ja polnud mainitud et IGAÜKS ja IGAL POOL võiks sõita 120ga. Mind isiklikult absoluutselt ei häiri autod kes maanteel liiklevad 85-90km/h ja samas ise näiteks 95ga sõites ei hakka ma ka mõrvariteks ja rullnokkadeks sõimama inimesi, kes minust 100-110km/h sõites mööduvad.
part1 kirjutas:
Lisaks poleks see enam sujuv liiklus meie tavalistel 2 realistel teedel, kui midagi jääb teepeal ette, siis on õnnetuse oht suurem.
Praegune liiklus on sujuv?

Kindlasti on "palju parem" koguneda pikkadeks kolonnideks, eriti kui enamus autojuhte pole kuulnud terminist "pikivahe" - mis on jällegi sõiduviga, mitte piirkiiruse probleem.
part1 kirjutas:
Üldiselt on päris hästi tõestatud, kuidas 10 või veel enam 20km/h suurendab õnnetuse ohtu, ka inimestel on raskem märgata kurvi tagant tulevat madallennul autot.
Õiglaselt valitud 110km/h korraliku maanteelõigu peal pole madallend. On vägagi ilusti märgatav kõigile ja sellest tingituna on ka Eestis paljudel teelõikudel suvel lubatud kiiruseks 100 ja 110km/h(siis kui teeolud on valdavalt paremad kui näiteks kevadel/sügisel/talvel). Kuid kui teeolud on võrdselt head ning inimene sõidab 1 päev pärast 100km/h piirangute eemaldamist antud teelõigul 100'ga, siis ta ei ole ohtlikum kui 1 päev varem seal 100ga sõites. Samuti on teelõike, kus 90 alas on 110km/h piisavalt ohutuks valitud kiiruseks.
part1 kirjutas:
Ma räägin veelkkord, arenenud riikides on kiirusepiirangud sarnastel teedel millegipärast väga sarnased? Huvitav, miks see nii on? Ehk ikka sellepärast, et liiklusspetsialistidel on suured kogemused, mida 20 aastastel äsja vahtralehest vabanenud isekal juhil ei ole?
Kiirusepiirangud on arvestatud optimaalselt ja pikkade kogemuste jooksul, et inimesed jõuaksid sihtkohta suhteliselt kiiresti, samas ohutult ja samas ka loodust säästvamalt.
Aga sinugusued vist ei saagi sellest aru, aga sinusuguste jaoks ongi politsei, ise ka vahtralehe ajal arvasin, et noh ma sõidan 120-ga nii hästi võiksin vabalt sellega kogu aeg lasta, hiljem aga sain aru, et ma pole ju üksi liikluses ja ootamatuid olukordi ja üldse erinevaid olukordi on liikluses niipalju, et praegused kiiruspiirangud on täiesti ok asjad.
Kiirusepiirangud on jah arvestatud üldise liikluskultuuri ja sõiduoskuse taseme põhjal ning politsei vastu pole ka mitte midagi - väga hea et kiirust mõõdavad/liiklust jälgivad. Kordan, et probleem algab ebakompetentsetest juhtidest ja liikluskultuurist, mitte piirkiirusest. Näiteks Saksamaal on osad teelõigud üldse ilma kiirusepiiranguta ja juhid kes ei taha kiiresti sõita või pole piisavalt võimekad/kogenud lihtsalt ei kihuta ning valivad oma võimetele/soovile ohutu kiiruse, samas need kes soovivad võivad kiiremini sõita.
Ma ei kurda Eesti või mõne muu riigi piirkiiruste üle mis on hetkel päris õiglaselt valitud, kuid on palju teelõike kus võib vabalt sõita natukene kiiremini ilma et täpselt piirkiirusega liiklejad sind "kihutajast rullnokk-mõrvariks" peaksid nimetama.
Lõpuks taandub kõik siiski inimeste sõiduoskusele ja selgeltmõtlemise võimele, mitte piirkiirusele. Piirkiirused on selleks, et karistuste/trahvide näol piirata nn. hulljulget kihutamist ehk oma sõiduvõimete ülehindamise tulemusel valitud liigset kiirust algajate või väsinud/uniste/lihtsalt poolearuliste juhtide poolt ning ma ei näe mitte mingit probleemi kui kogenud/hoolas sohver liikleb näiteks teeoludele vastavalt õiglaselt valitud 15km/h üle piirkiiruse ning isegi kui ta möödub sinu sõnu kasutades "minusugusest 20 aastasest äsja vahtralehest vabanenud isekast kõvast rullnokast" ei tekita see mingit kompleksi(kahjuks paljudes siiski tekitab).
Eesti liikluskultuuris lihtsalt ei taheta teistega arvestada ja iga mats karjub oma mätta otsast mida sülg suhu toob ja "teeb mida tahab". Näiteks viimase 5a jooksul on maanteel 80-90km/h sõitvad autod korduvalt üritanud minu (90-100km/h) möödasõitu takistada kiirendades lambist just siis, kui ma tema kõrval juba olen. Kompleksid? Welcome to Estonia
