Räägiks siis natuke oma autost kah (edaspidi tibuke).
Täpsemalt on tegemist 78´Adam Opel Kadett-C Limousine(LZL) mudeliga.
Auto andmed:
Esmane registreerimine: 01.01.1978
Kere tüüp: kupee (passis on sedasi kirjas)
Mootor: 1196 cm3, 40kW, 1,2N bensiin
Täismass/registrimass: 1205 kg
Tühimass: 745 kg
Kandevõime: 460 kg
Istekohti: 5
Pikkus: 4100mm
Laius: 1530mm
Kõrgus: 1350mm
Veotelgi: 1 (RWD)
Käigukast: 4-käiguline sport (saksas vahetatud)
Lisad: Elektriline tagaklaasi soojendus, sigareti süütaja, elektriline väljakäiv antenn
ja kui seda lisana võib lugeda, siis 4. pedaal - klaasipesu (nii kui vajutad hakkavad kojarid pühkima ja pritsib ka)
Ostetud sai see auto 5a tagasi. Vedeles sõbral hoovis kase all. Kuna too hetk oli raha olemas ja autot
ei olnud otsustasin selle tibukese kurvast olukorrast päästa. Saigi siis 4000.- eeku eest minema viidud.
Kuna omanik oli minu hea sõbra isa, siis sain odavamalt. Võib olla, et mõnele tundub see liiga kallis tolle
aja kohta aga kuna asi oli tulnud saksast mootori kapremondiga, siis teadis omanik selle väärtust.
Esialgu seisis tibuke ~6 kuud garaažis. Põhjus? Kere oli omadega suht mäda. Küljekarbid, esitiivad, esitiibade alune
raamistik, tagumiste koobaste ääred, esimeste istekohtade põrand - kõik oli seisus -> torka näpp läbi.
Kuna raha ei olnud, et sellist kapitaalset kere remonti teha, siis sai selle 6 kuu jooksul auto jubinateks kistud
ning ilmnes igasugu teisi pisiprobleeme nagu näiteks vasak tagumine vedru pooleks (kere oli seetõttu õrnalt vildaki).
Auto jupeks lammutatud, raha olemas, läks auto tuttava kätte tegemisele kellele sai ka ise kõrval abiks oldud
lõikamistööde ja keevitamisega. Samuti sain selle tuttava tuttava kaudu vanade küljekarpide järgi uued karbid
väänata lastud. Peale hullumeelset keevitamist ja lõikumist oli järg värvimiseelse aluspinna viimistlemise käes.
Pilte:

Pahteldamist ja lihvimist oli nii palju, et mingi hetk sai lihtsalt jaks ja aeg otsa ning otsustasin tibukese nende meeste
kätte viia kes teenivad keretööde ja värvimisega leiba. Kuna raha nappis ei hakanud värvimuutust tegema. Passis oli kirjas lihtsalt kollane kuigi orig. värv oli üldse kuldne/pruun.
Otsisin igasugu erinevaid värvi variante netist selle auto kohta ning otsustasin lõpuks primaar-kollase kasuks. Sai jälle läbi tutvuste värvija leitud kuid seekord
ei läinud asi nii roosiliselt - tulemus oli kahjuks suht kehvapoolne. Kuna raha oli vähe, siis tuli see olukord lihtsalt üle elada.
Hakkasin tasapisi tegelema interjööri detailide viimistlemisega. Siiski sai asi niikaugele ,et tibuke sai lõpuks sõitu minna.
Veidike pilte:


Lae ja uste polstrid ei saanud just kõige kenamad aga mis sealt ikka tahta - minu esimene auto ja esimest korda ka tegelesin selliste asjadega. Ärge siis väga maha tehke

Hetkeseis on selline, et aasta tagasi üks jobu pidurdas väga järsku ees ning sõitsin esistange/esiplekiga konksu otsa
Esistange oli täiega pahupidi ja ka esiplekk ei olnud kõige paremas seisus. esistange peksin oma algeliste oskustega
tagasi sirgu ning pahteldasin ära (vajab veel lisatöötlust enne värvimist). Esiplekiga aga kahjuks nii lihtsalt ei läinud.
Pidin terve esiotsa pleki maha lõikama ning hetkel keevitan elektrikeevitusega uusi kinnituskohti (jällegi oma algeliste oskustega). Sellega saab kohe-kohe valma ning siis võib esipleki pahteldustööde kallale asuda.
Lisaks järjekordsetele keretöödele sai see suvi ka kõvasti liikuvaid jubinaid uute vastu välja vahetatud - vasak tagaratta laager, kardaanirist, siduriketas, täis amordiring, tagavedrud, käigukangi munaku stopperseib, generaator, salongi ventilaator, siduri tross, käigukasti otsavõlli laager. Lisaks sai välja vahetatud aku, klapikambri kaane tihend, mootori esiotsa ja tagaotsa semmerlingud ning veel mõned pisividinad. Tehtud sai ka klappide regull ning mootor jäi üllatavalt vaikseks.
Klapivahed sain teada raamatust mida ma pikka aega mööda netti taga ajasin ja lõpuks 350.- eest küproselt tellisin -
Haynes Opel Kadett`s Owners Workshop Manual (73`-79` models), 192lk toredat ja huvitavat lugemist. Raamatu konditsioon nagu uus! Täpsemalt siis see raamat:
http://openlibrary.org/b/OL11654113M/Op ... hop-Manual" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui kellelgi infi vaja sellest raamatust, siis saatke PS!
Hiljuti sai soetatud ka uus helisüsteem mille paigaldamisega tuleb mul aga ilmselt pikemalt vaeva näha. Nimelt kummitab ruumipuudus. Taha aknale ei saa kõlle panna (benapaak kohe selle all vastas) ning esikõllidele tuleb ka klaasplastist kaste valmistama hakata.
Selline siis oli lühidalt minu tibukese lugu
