part1, mis teema sul koguaeg nende kütusekuludega on? Algul sul valetasid automüüjad, nüüd juba valetavad omanikud ka

. Viimaste puhul ei näe küll nagu erilist põhjust.
Tundub et sa pole uute ökonoomsete autodega lihtsalt sõitnud ja seetõttu ei suuda uskuda. Toon siis ka paar näidet:
Audi A4 1.9 TDI 2003a 96kw automaat.1) Saksast tulles Bahnil algul nii 130 km/h, hiljem kui hakkasin sadama lähedale jõudma ja aega üle jäi siis 100 km/h (GPS 90) keskmine kulu 5.2 - kogu distants ligi 600 kilomeetrit. Seda teab igaüks, et suurel kiirusel rüüpab.
2) Nädalavahetusel Tallinn->Riia->Tallinn keskmine 5.7, spido järgi siis Eestis 110 ja Lätis 100 (ehk siis reaalne kuskil -10). Kolm inimest autos, mingid kotid ka veel peal. Seda siis koos Tallinnas, Pärnus ja Riias sõitmisega. Riias sai üksjagu keerutatud. Linna sissesõit juba päris pikk ja läbi linna veel teisele poole ka. Rohelistest lainetest pole ka mingit juttu, pea iga foor läks nina all punaseks. Maanteepealsed katsed on näidanud, et kompuuter ja tegelik kulu kattuvad 99% täpsusega kui mitte isegi 100%. Linnas on jah nii 0,3L erinevus olnud. 90ga tiksudes saaksin kindlasti alla 5 ka (tehas annab 4.8 ).
3) Linnas olen ka saanud tehase lubatud 7.5 lähedased numbrid kätte küll. Enamasti sõidan ka kell 8 Mustamäe->Kesklinn ja 17 kesklinn->Mustamäe. Ehk siis palju ummikut. Jõulude ajal sain linna isegi näiduga 6.5, aga siis oli ka linn suht tühi.
Volkswagen Polo 1.4 TDI 2005a 59kw manuaal1) Tallinnas raske jalaga ja hommikused/õhtused ummikud 6.2 (2 paagi keskmine arvutuslik), tehas lubab 5.8. Kusjuures 1000-2500 pööret liikus uskumatult hästi. Olen sõitnud 1.2 55kw Clioga, 1.3 65kw Hyundaiga jne, ükski neist ei saa liikumise poolelt kaugeltki vastu. Maanteel väga ei käinud, ühe korra 5 inimest autos, paar neist ikka tugevat kasvu, ehk suht täiskaalus oli ka 4 millegagi, ei jälginud nii täpselt. Tehas lubab muideks 3.8.
Volkswagen Golf 1.9 TDI 1998a 66kw manuaal1) Saksamaa (Stuttgart) -> Tallinn. Saksamaal Bahnil jälle nii 140 (GPS 130) Bahni Berliinini kuskil 650 km keskmine 5 algus. Peale Poola piiri, kus kiirused juba lubatu piires kulu ka 4 millegagi. Tehas siis 4.1. Kõige parem oli see, et vahetasin kogematta 100 sloti vähem, kui olin kütusele arvestanud (nii 22-23 liitrit), aga poola-leedu piiri ületas see auto sellegipoolest. Leedus sai kohe Eesti Neste kaardiga paaki natuke sisse soristada (kuu lõpp ja kaart sai 35 liitri pealt tühjaks). Ka sealt tuli selle kogusega Tallinna ära.
Kusjuures Audi kütusekulu pole mõtet valetada väiksemaks, kuna Lätis käigu kohta sai arve esitatud ja klient võib seda tõestada
