Mark : Opel
Mudel: Vectra 2000
Mootor: c20xe siirdatud 17td.ks
Valmistati aastal 1989
Mugavusvarustus hetkel : 4x el aknad, el peeglid, Recaro sisu
Tervitused. Pole eriti kunagi siin oma autosid esitlenud aga võtan nüüd kätte ja teen teema autost mis peaks olema osadele vanamatale foorumlastele ehk tuttav. Kannan edasi ajalugu selle auto kohta loodetavasti pikalt. Tegu on kasutaja lamelink endise autoga mis oli uhkelt ruudulise tagumikuga, tänu sellele ruudulisele välimusele on ta nüüdseks saanud hellitusnime „Ruudu“. Armastus vectra 2000 vastu oli mul ammu ja miskipärast kui Andrus(kasutaja lamelink) pani müüki oma mootoririkkega vectra siis mul tuli koheselt soov see ära osta vaatamata sellele, et tegu oli nn. Põrsas kotis ostuga.
Asi nägi välja nii: Tuli müüki antud vectra ja mina kui opelihaige muidugi kohe helistasin ja leppisin kokku aja vaatamiseks. Mõeldud tehtud. Läksin esmakordselt autot vaatama mõttega et kui kere vähegi koos püsib ja mootor kuidagi käib siis läheb kaubaks. Lootus oli veel, et antud c20xe mootorit on ehk õnnistatud coscasti plokikaanega mis on hulka parem kui tavaline xe pea ning nii just oligi seega olin „võtja“ antud autole. Kuna aga auto mootor oli saanud sõita ilma õlita kuna õlijahutusradikasse minev lõdvik oli purunenud siis oli mootoris tugev tiksumine ja kuigi omade jõududega sõitmine oli terve mõistuse jaoks riskantne siis mina kui ebaterve ulatasin raha Andrusele ja alustasin sõitu kodupoole. Plaan oli selline, et kui läheb mootor laiali siis läheb kui aga mitte siis on parem. Õnneks oli teine varjant ja jõudsin koju.
Paar päeva sai lihtsalt sõidetud ja oodatud kas mootor läheb hullemaks või ei. Peale mõningast agresiivsemat sõitu aga juhtus selline ime et tiksumine kadus mootorist. Arvatavasti olid ilma õlita sõitnud hüdrotõukuritest mõned kinni jäänud mis nüüd piinamisega uuesti paremale elule tärkasid. Edasi sai lihtsalt sõidetud igapäevaselt. Esimene pikem tripp sai tehtud pärnusse kiirendusvõistlust vaatama. Kahjuks aga juhtus õnnetus. Sõitsime 3 autoga suunaga lennuväljale, tuttav oma Audi 80-ga ees, siis mina vectraga ja sõber taga opel senatoriga. Oli ummik ja pidev stop and go ning ühel pidurdusel jäin mina tiba hiljaks ning pidurid olid ka nirud ja nii ma audile sisse sõitsin. Naljaks oli see , audi läks mahakandmisele, asi oli nii hull et tagauksed ei tahtnud käia isegi aga opelil oli katki nubrialus ning oli pisike mõlk tuledealusel liistul... MÜSTIKA.
Peale seda Ruudu seisis ja ootas oma aega. Aeg saabus siis kui oli vaja minna muugale mõõtu võtama inimestega. Miskipärast aga Opel oli vist jonnima hakanud peale avariid kuna ma vist paha omanik talle ja peale paari kiirendust lendas käigukast. Kolm auku oli kasti korpuses ja kõik õli lendas vastu maada. Aga nagu ikka ega ma siis ei hakka minkit keerulist lahendust otsima kuidas teepaelt pääseda ja otsustasin kuiva kastiga koju sõita. Polnud hullu- ulgus ja poos aga koju tõi... Aitäh Opel. Peale seda sai Vectra oma väljateenitud puhkuse minu hoovis põõsas.
Samal ajal selle vectarga oli mul veel üks sinine vectra millel oli mootoriks 1,7 td. Antud autot kasutasin töösõitudeks ja siisama hooramiseks. Kuna aga sisisel oli kere über peldik ja välimus oli nagu emexi platsi koledaimal asukal siis tuli mõte ristata vectra 2000 ja ökovecu. Idee oli saada ilus aga samas väga ökonoomne igapäevasõiduk. Mõeldud tehtud jällegi ja kasutaja antennipea abiga sai Ruudu uue südame ja veregrupi- diisel. Mootorivahetusele lisaks kulus minul tohutul hulgal lisatööd nagu näiteks rooste lihvine, rooste lihvimine ja siis veel natuke rooste lihvimist aga kuna mul keevitus, pahtli ja maalritööd pole võõrad siis sai kõik tehtud ja auto liikuma. Aga siis ilmnesid uued mured elektroonikaga ja hetkeemotsioonide ajal müüsin Ruudu sõbrale maha. Endal tulid uued projektid ja möödus umbes aasta kui ma avastasin et vajan Ruudut tagasi ja nii sai hakatud sõbrale vaikselt rääkima ostujuttu. Kuni ükspäev õnnestus auto tagasi osta. Siis sai muidugi selgeks, et mootor tahaks tegemist aga kuna ma alati tahan maksimaalset tulemust siis läks täielikuks lammutamiseks ja kapremondiks. Üritan järgmises lõigus mootorist tiba jutustada, et mis oli ja mis nüüd on.
Mootor.
Sai võetud täiesti algosadeks . Kuna korra ma olen 17td mootorit juba kapitaalselt lammutanud oma endise astra peal siis ei olnud enam töö võõras. Mootoriremont nagu ikka... mõõdad, kaalud, hoonid ja puhastad. See viimane on eriti tähtis kogu töötegemise juures sest keegi ei tahaks oma tööd otsast peale teha kui laiskusest jäi näiteks õlikanalisse mingi sitatükk. Seega rahu ja palju aega. Sellel mootoril siiski ma ei piirdunud ainult remondiga(nagu ka eelmisel) vaid tiba mängisin freesiga kollektorite ja plokikaane kallal. Tulemus on see, et hullemaks ei läinud seega tuuning õnnestus. Mootor sai valmis ja auto jälle sõitma kuid peale sissesõitu tundus, et jõudu oleks juurde vaja ehk siis oli vaja minna turborõhku kruvima. Tegin ise rõhuregulaatori(MBC) ja paigaldasin. Tehasest on antud mootorile ettenähtud Kuskil 0,7 bari rõhku, mina aga soovisin vähemalt 1 bari peale keerata ja nii ka tegin. Süües aga isu kasvab ja nii ma soovisin ületada 1 bari aga takistuseks sai see, et tehases arvati ei kõik mis üle 1 bari on tuleb välja lasta kuna on mootorile ohtlik. Selleks on paigaldatud talle kollektori külge kaitseklapp mis laseb suurema rõhu kui 1 bar listsalt välja. Selle klapi vastu leidsin ma hea lahenduse... ma keevitasin ta kinni ja nii sõidabki nüüd juba piika aega Ruudu 1,5 bari-se rõhuga.
Eks igasugu asju on veel tehtud ja kohti kus käidud temaga aga kõik ei meenu. Mõned tegemised millest pikalt ei hakka kirjutama hetkel on olnud veel näiteks: tagasilla reguleeritavaks tegemine, esitulede toonimine, erinevate madaldusvedrude katsetamine jne. Hetkel on auto talvekorteris ja tegelen keretöödega. Tulemas on badboy kapott ja üht teist veel aga neist tegemistest juba edaspidi.
Igatahes kes nüüd kogu selle mõistujutu siiani jõudis kaasa mõelda ja lugeda siis kostitan teid piltidega kus on näha mis on toimunud ja mis toimumas.
Keda huvitab siis siin on teema minu endisest astrast.
http://www.astra-gsi.org/forum/viewtopic.php?t=1162Andruse käes veel


keretööd ja mootorivahetus

Igasugu olekus, asendis ja aegadest pilte.













