Vahelduseks juhtus siis selline auto kätte, kuna teatavatel põhjustel Audiga liigelda ei saa. Seadsin paika enda jaoks kriteeriumid ning hakkasin vastavat autot otsima. Algul kaalusin mitmeid marke, kuid kuna BMW soetamise idee oli ammu mõttes olnud, siis saigi teoks tehtud. Audit seekord ei soovinud, kuna C4 kerega on minu vajaduste jaoks suur ning B3/B4 lihtsalt ei soovinud enam.
Tegu on siis 1994-ndal välja lastud isendiga(Vin koodi järgi 03/1994). Toidab seda M43 plokiga 1.6(1.8 oleks parem) liitrine mootor ning käigukastis muudan ülekandeid mina manuaalselt. Auto valikul oli kriteeriumiks R4 mootor, sedaankere, manuaalkast, ökonoomne mootor ning eelistasin M43 plokiga isendeid(~15k oli hinnapiiriks) ehk vaesele tudengile paras sõiduriist. Sai siis vaadatud mitut masinat ning lõpuks see konkreetne Saaremaalt ära toodud, hind kujunes lõpuks päris heaks.
Tehniliselt on üsna viisakas isend, sillad ei kolise, mootor ja käigukast töötavad, kiirendab(mitte küll eriti karmilt) ja pidurdab. Vigadest olen hetkel avastanud selle, et käigukastil tagumine simmer lekib ning mootoril otsakaanetihendi vahelt immitseb samuti õli(tüüpvead nagu olen aru saanud). Lisaks on mootorile paigaldatud koonusfilter, mille vastu minul sümpaatia puudub. Kui kellelgi pakkuda, siis sooviksin M43 ploki originaal õhufiltrikorpust. Tuleb mainida ka seda, et käsipiduritrossid tunduvad kahtlaselt liikuvat ning mina seda hetkel kasutada väga ei julge, soojemate ilmade tekkimisel süvenen ning vaatan, mis seal parasjagu vahetada tuleb. Plaan on auto viia tehniliselt väga heasse korda, kuna minu arvates peavad autol kõik asjad perfektselt töötama. Mootor töötab hästi ning esimese paagitäie keskmiseks sain ~7.8, minu arvates päris hea kui arvestada vahepealset driftimist ja testimist. Tagaveo omadused tuleb siiski põlisel esiveomehel selgeks teha

. Hetkel on autol all 15" originaal plekkveljed koos Masteri talverehvidega(kiidan, korralik rehv ning pidamine on väga hea). Sain ka kaasa 15"-sed valuveljed koos suverehvidega, kuid kahjuks on need E32/E34 veljed ning offset on veidi mööda E36 jaoks. Kui keegi soovib ära neid osta või vahetada E36-le sobilike 15" valuvelgede vastu, siis võib julgelt ühendust võtta. Veljed on analoogsed:
http://img3.auto24.ee/auto24/products/7 ... 287721.jpg Kahjuks on minu omadel 1 kapsel puudu.
Välimuselt vigu leiab. Üldiselt on viisakas ning roostet on üsna minimaalselt. Aga auto on elanud üle-eelmise omaniku käes üle avarii ning kahjuks pole seda kvaliteetselt taastatud. Tagatiib vajab uuesti tegemist, kuna lainetab veidi. Lisaks kapotil pahtel mõraneb, seda pole mõtet üle värvida, kuna tegu on B-varuosa kapotiga ning lihtsam on otsida sama värvi detail. Ees neeruplekil on näha roostet, olen aru saanud, et see on tüüpviga neil. See läheb samuti ilmselt uus külge. Lisaks on esitiival näha kergeid rooste algeid, sellega mõtlen veel. Ees on esistange musta värvi värvitud ning tagumine endiselt värvimata, loogiline samm oleks tagumine samuti mustaks värvida. Ees on udutuled puudu ning hetkel on sinna mingine võrk tuunitud, tuleviku plaan on sinna siiski udutuled tagasi panna, pole nad eriti kallid ka erinevate netipoodide andmetel. Arvan, et 2-3k investeerimisel saab välimuse väga kenaks, kuigi hetkel midagi väga silma riivavat ei ole.
Salongi poolest on täiesti originaal kõik ning korralik, esiiste polegi veel auklikuks kulunud. Eriti rõõmustab mind allaklapitavate tagaistmete olemasolu, pole sedaan E36-l väga tihti esinev lisa. Üldse on see konkreetne võrr üsna hea lisavarustusega minu arvates õnnistatud. Signa, kesklukk, 2x elektrilised aknad, el peeglid(nagu kõigil), 1x turvapadi, el katuseluuk, ABS. Enamus silma jäänud isendid olid väga plangud. Audio poolest lendas Audist Pioneeri Mp3 makk sinna sisse, eelmine omanik on paigaldanud ette 2-ribalise süsteemi(tweeter armatuuril ning all originaalkohas kesksageduse oma) ning aknalaual 6.5" pioneeri koaksiaalid. Erilist see süsteem midagi ei tee ning võibolla paigaldan väikese subwoofri sinna siiski, kuid enne on vaja muud asjad ära teha.
Üldiselt tegemist see masin siiski vajab, aga toorik on hea ning üldmuljelt ront ei ole. Kere ei roosteta põhimõtteliselt üldse, mitte nagu enamikel E36-tel. Tehnika töötab ning salong on korralik. Usun, et mõningaste investeeringute näol saan endale väga sobiva sõiduriista pikemaks ajaks. Nüüd kui võrrelda enda eelmise Audi 80-ga, siis minek on veits parem vist, kütusekulu on seni väiksem ning juhitavus on parem. Mina olen täitsa rahul, kuigi endale meeldiks võimsama mootoriga isend rohkem, tuleb leppida hetkel sellisega.
Lisan mõne koleda pildi ka enda autost, kahjuks ilm ei ole võimaldanud mul autot pesta. Nüüd on ees ilukilp olemas, viskasin ühe suvalise sinna külge ajutiselt. Võibolla sebin originaal kilbid sinna peale.


