non-turbo kirjutas:
Kui ARK'i helistasin ja uurisin selle kohta, siis öeldi, et mitte mingeid piiranguid peal ei ole(võõrandamiskeeldu).
Ma ei räägigi võõrandamiskeelust.
On 2 täiesti erinevat mõistet:
* 1) Võõrandamisteade - Omanik X saadab ARK-le teate, et auto on müüdud inimesele Y (lisab näiteks lepingu skänneeritult). ARK-s tehakse süsteemi märge, et sisuliselt on auto uus omanik inimene Y (kuigi kirjas on siiski X nimel). See on vajalik näiteks selleks, et kui keegi tuleb sinult parkimistrahvi nõudma, siis ütled, et auto ei kuulu enam sulle.
* 2) Ajutiselt arvelt maha võtmine - Omanik saab kuni 2 aastaks auto ajutiselt maha võtta. Kui nüüd selle autoga liikluses osaleda, siis politsei näeb, et auto peaks olema ajutiselt arvelt maas. Peab su teoreetiliselt kinni ja küsib mis toimub. Ehk siis parim viis eelmisel omanikul X uuele omanikule Y meelde tuletada, et "krt kaua võib, rega see auto nüüd ringi". Aitab ka niiöelda tõestada, et mina ei saanud neid parkimistrahve saada.
Alati on loomulikult parem varianti 1 kasutada, aga enamasti kõik kipuvad lepingut ühes eksemplaris tegema ja see jääb uuele omanikule. Sellisel juhul ei tõesta endine omanik X kuidagi, et auto Y müüdud. Siis ei jäägi muud varianti kui 2.
Sinu esimeses murekirjas jääb mulje, et ARK-st öeldi sulle, et nemad on omanikuvahetust teadlikud (X->Y). Seega peab olema tehtud võõrandamisteade. See ei tähenda, et auto oleks arvelt maas, aga ark teab, et reaalne omanik on Y. Lihtsalt sul peab olema ARK-sse minnes olema kaks lepingut, X-Y ja Y->Z (Sina) vahel kaasas. Tegelikult on veel ka 3-s variant, et omanik X on teinud elektroonilise võõrandamise. ID-kaardiga saab ARKsse sisse logida ja auto enda nimelt ära loovutada. Kui Ostja Y sisse logib, siis tema näeb nüüd selle uue auto andmeid, täidab ära lisaväljad (a la kasutajad jne) ja läheb pärast ARKsse ainult tehnilise passi järgi. Kohapeal rohkem midagi tegema ei pea. Võimalik, et on ka seda versiooni kasutatud, aga Y pole oma osa ära täitnud ja uut teh passsi välja võtnud.