Küsimus tekkis siis eile õhtul mil suvilas polnud võtta laadijat ja masina aku miskipärast täitsa tühjaks sai. Kell oli kah paras südaöö ja oli tarvis kuidagi minema saada.
Võtsin siis ühe tutika mosse generaatori, jootsin juhtmed külge ning pistsin klemmide vahele. Võlli kerimiseks kasutasin trelli otsa pandud rakist. Ergutuse võtsin algul otse plussklemmilt ent see paraku ei töötanud hästi kuna generaator tõstis pinge 12.5 peale mistõttu regulaator arvas, et aku täis ja seega ei laadinud nagu peaks. Leidsin sobiva adapteri, et ergutusele tuleks 11V ning sain aku laetud. Samas jäi küsimus, et mis moodi saab generaator oma ergutusvoolu? Loogiliselt võttes, kui ükskõik kust positiivsest ahelast võtta pinge siis töötava auto puhul ei laseks pingeregulaator ju eriti laadida akut kuna pinge järgi oleks aku nagu laetud.
Kas olen kapitaalselt valesti aru saanud või tulebki ergutusvool läbi mingi pinget alandava komponendi?
_________________ BMW diagnostika 10€ (Ka E34/E32/E36), võimalus kohale tulla kokkuleppel. Seadmeks esinduse GT1. Laua/Sülearvutite remont ja hooldus. GPS/Navi kaardi ning softi uuendused soodsalt.
|