Eks alguses esimese autoga oli juba ette teada et ta igav, mõttetu ja üksluine on ning pidi midagi ettevõtma. Esimene masin siis fiat uno 1,0 mis pereringis aastast 1993 oli olnud ning millega enne lube sai siin seal ringi tiirutatud. Suviti tööl passides, 8h ühiskonnast eemal olles, kotti sügades asjade üle järgi mõelda oli piisav aeg. Ei tahtnud liikluse kõige lahjema masinaga olla, sai otsitud asendusmootoreid et vähegi litraasi juurde saaks, ulme kw ei mänginud rolli kuna massi oli niikuinii vähe. Lõpuks sai leitud, et toodeti ka fiat uno turbo varinti, mida ma harulduse tõttu ei lootnud leida kusagilt. Siiski joppas meeletult ja sai uno kõrvale turbo uno, primitiivsed mõlemad, kuid erinesid üksteisest kui öö ja päev. Turbo unn oli vähe raibe kättejõudes, nii et pidevalt viimaste rahadega sai teda erinevatesse töökodadesse viidud ning kunagi ei jõudnud ära oodata, millal veel parema masina tagasi saab. Pikim vahe töökoja apsu tõttu oli 3 kuud jalameest, ja kui siis taas masina kätte sai, uus turbo, el aknad, uus väljalaske kollektor, uued küünlad, uued juhtmed, valged kellad, uus kelladevalgus, uus KN, uus aku, uus roolilatt, uued amordid ja vedrud, oli auto nagu hoopis midagi muud. Sai piltlikult öeldes ige paljas ringi lastud ning oh seda rõõmu, üksluisusest jäi asi kaugele, sai tellitud uuesi tulesid, pirne ja ka valuveljed nii et välimus ja tehniline pool paranes ja alati olin rahul. Seda mõtet, et autot nagu sokke vahetada ei olnud, sest sama raha eest midagi paremat ma saanud ei oleks kuidagiviisi. Siiski turbo unni aeg lõppes ja tuli vectra a. Tööl oli meil keevitaja 60.dates härrasmees ning temal oli kirsipunane vectra a, mille rooli sobis ta nagu valatult, kuid mina 40 aastat noorem, ei sobinud mitte. Sai ära proovitud tuunimine. Välimus stockist muutus märgatavalt ning alati olin rahul asjaga. Kui vähegi sai ära harjutud, et iga päev on see masin sama, sai jälle pisiasju juurde hangitud. Küll olid tavalised esituled, esituled kulmudega ja hiljem angelid ilma kulmudeta ja erinevus missugune. Teenis see auto hästi mind, tähelepanu sai väikese summa eest piisavalt, kuid ikka oli vaja midagi muud, ilm ju meeletult paljusid erinevaid masinaid täis, tekkis mõte proovida muudkui muid ja muid, et lõpuks leida ideaalne masin endale. Alati on mingi x asi mis auto juures häirib, ühes on iste **** ja paneb selja valutama, teise salongilahendus ei istu, kolmas on liiga lahja, neljanda rool on kole ja mis iganes säärast. Tekkis siis võimalus veel vahetada Audi Coupe jeebi vastu. Coupest tahtsin vabaneda, kuna häiris ta igast küljest mind: vähe ruumi, olematud lisad, olematu minek, ei meeldinud üht teist veel ning häiris ka see et paljud patsanid on audi coupedes, millel S2e märgid küljes, tee siis vahet kas on 15k raibe või 100k meeldiv pill. Ja Audi ajal ei saanud ma aru kust otsast ta 20k peaks väärt olema ning mis inimestele temas nii väga meeldib, minu jaoks oli ta täiesti tavaline punktist A punkti B sõiduk ning tahtsin ikka midagi enamat selle raha eest. Nagu öeldud läks Jeebi vastu Audi minema. Alguses olin skeptiline, kuna jeebid pole kunagi meeldinud, kuid uusi asju ju vaja proovida ja sai vahetus tehtud, kuna talv oli tulemas ning kõrge neliveoline oleks vägagi praktiline olnud. Ometi vihkasin ma autot peale poole tunnist sõitu juba, koju jõudes juba sain aru et see masin lihtsalt pole mulle mõeldud. Meeletult ruumikas Frontera 4x4, parajalt januse mootoriga, olematu kiirendusega ning väheste lisadega. elukoha tõttu palju maanteesõitu, möödasõite jms. Kiirendus sajani oli ilmselt sinna 18s kanti, mis oli liig ja meenutas juba Fiat Uno aegu, kus möödasõidul sai ikka möödasõidetava kõrval pool tundi kruiisitud ja vahel ka käega vehitud, et teine pidurdaks natuke ja mööda läheks

. Ei meeldinud mul maksta palju raha bensiini eest kui ma selle raha eest autost mitte midagi nö ei saa. Lisaks oli natuke imelik see teistest kõrgemal sõitmine nö...ala väikese riistaga mees ronib suurde autosse, et ta ikka liikluses näha oleks ja keegi kes sind roolis näha tahab peab ikka alt üles vaatama. Väikese autoga isik peab suurele kollile kitsal teel ruumi andma nii igaks juhuks ja palju muud säärast. Kompleksidega ma ei ole, nii et see Jeep thing oli täiesti mõttetu minu jaoks, nagu hetero geibaaris tunne: täiesti vale valik. Hetkeks mil jeebist vabanesin, polnud ma sellega kordagi 100ga sõitnud, kuna olematu kiirenduse tõttu kordagi selleni lihtsalt ei jõudnud, enne tulid 50-70 alad peale ja oli vaja minema keerata jms
Keska ajal oli situatsioon kus kallis klassiõde läks peale tunde parklasse, oma 5e uksega nissan micra juurde, et ära koju sõita, aga tee mis tahad, uksed ei avane. Klõpsis pulti nii mis kole, lõgistas linke ja proovis võtitki aga ei miskit. Ahastus sees ja helistas issile siis, et auto perses. Isa kohale jõudes aga ütles tütrekesele, et jäta võõras auto rahule, sinu oma on ju siin teises parkla otsas. Nii et masstoodangu autosid, millal kilp/velg, värv, tuled, toonklaas paljudega sama on ja ainult reg. märk erineb, ma ka ei taha. Ei taha üldine hall mass olla vaid eristuda kuidagi. Ei taha pornotuuningut või ilgelt kallist masinat, lihtsalt midagi mis endale meeldib ja täpselt samasugune vastu ei tuleks.
Ja lühidalt nii ma neid autosid ostan, müün , vahetan, kahetsen, rõõmustan, et lihtsalt proovida teisi tootjaid, mida neil pakkuda on mulle. Hästi istuvad autod hoian kauem alles, täiesti mööda masinad või olude sunnil lähevad müüki vahetusse ja nii see ring käib. Paar aastat ühe autoga ma sõita ilmselt ei suudaks, sest see jääks lihtsalt liiga rutiinseks, kui muidugi liising kaelas oleks, siis ehk küll. Nii et jah kõigil meil oma visioon
