Paras huumor
Sassu kirjutas:
Tehnic kirjutas:
eipuurind.. kolbidel võtsin pealt maha...
Tahad sa lähemalt seletada kuidas kolvilt miskit maha võttes töömahtu suurendada? Mootori töömaht = silindri läbimõõt x kolvikäik. Kui sa kolvilt pealt veits maha võtad midagi siis ei suurene neist kumbki. Põlemiskambrimaht suureneb küll aga see on täiesti erinev asi.
Tehnic kirjutas:
no aga kogu silindri maht läheb suuremaks ju sellega kui ruumi rohkem
Sassu kirjutas:
waher kirjutas:
Ruumi, mille kolb vabastab liikudes ülemisest surnud seisust alumisse nimetatakse silindri töömahuks,seega kui kolbi võttis maha siis see joon kus kolb peaks alumises seisus olema,on nihkunud alla poole,väntvõllipoole,seega suurenenud ka töömaht.
See joon kus kolb on TDC's on samuti ju alla poole nihkunud. Kolvi "tuunimine" ei muuda kuidagi tema üles-alla liikumist, seda saab muuta ainult väntvõlli vahetades.
M-Tech kirjutas:
Tsiisas mehed, äkki loeks mingi lihtlabasemagi raamatu läbi enne mootori tuunimise alustamist.

Mootori kubatuur = KOLVIKÄIK x SILINDRI PINDALA (ehk silindri läbimõõt) x SILINDRITE ARV
See milline see kolb seal silindris on EI KOTI kubatuuri poolelt absoluutselt MITTE KEDAGI!
Kolvi kuju muudab surveastet (mida on omakorda staatilist ja dünaamilist olemas) ja palun ärge seda nüüd jumala eest kompressiooniga segi ajage.
Seega kui sa ei kasuta teist väntvõlli ega teise mõõduga kolbe, siis on kubatuur ikkagi sama mis tehasest.