Suurest igavusest riputan ka oma plekist armukese siia üles, mis nõub raha ja aega. Lugu lihtne, ostsin natuke üle aasta tagasi omale avariilise Iž 412 doonoriks oma vanale AZLk 2140-le (vaja oli käigukasti ja muud nipet-näpet). Siis avastasin, et lihtsam oleks ehitama hakata 412-t. Alguses oli seis suhteliselt kehv (kundepoolsed uksed olid mõlkis), mootori ei käivitunud ja väiksemaid asju veel... Samas oli ka positiivseid asju: rooste praktiliselt puudus, läbisõit vaid 31211 ostmise ajal.
Mõni pilt ostukuupäeval





Kuna tahtsin kuu ajaga auto tänavalegaalseks saada, siis ei hakanud midagi suurt ette võtma. Esimesena vahetasin ära pleekinud tagatuled, purunenud käigukasti padja, esimese põikstabilisaatori koos puksidega (jämedama vastu), kõik šarniirid, amordid ja ka uksetihendid. Samal ajal otsisin uksi, aga eriti ei tahetud müüa ilma ülejäänud kereta.





Nädalake hiljem olid käes ka kundepoolsed uksed ja tehtud said vajalikud tööd, et auto enamvähem sile oleks. Päris viisakas jäi, kui välja arvata paar kohta, kus värv jooksma läks jne. Esimese värvimise kohta päris hea.





Eesmärk sai täidetud - masin sai enamvähem korda alla kuu aja. Selle aja sees omastas auto omale ka ülevaatuse ja kindlustuse. Nokiti ainult esitulede reflektoritega, mis natuke olid roostesed... Igatahes vahepeal voolas merre palju vett ja mosse sõitis mitmeid kilomeetreid. Kahjuks sõitsin ka talvel, mis tegi kerele palju kahju. Nimelt iga väikse kivitäkke kohapealt lõi rooste välja. Suvi oli tulemas ja tuli ruttu korda teha... Tõin omale järgmise doonori (uksed sain sealt) ja hakkasin tegutsema. Algul likvideerisin rooste, roostemuunduriga üle, kruntisin ja matistasin... Pärast läks maalri kätte, kes korralikult auto üle tegi ja värvi peale lasi.







Viimaste piltide peal näha, milline ta enne värvimist oli. Maaler tegi head tööd ja tulemusega jäin rahule. Näitusemasinaks ei kandideerinud nagunii, seega igati
bueno. Pärast värvimist oli ta selline - kerge tolmukihi all, kuid siiski läikis.

Edasi hakkasin teda vaikselt kokku panema. Esimesena panin alla laiendatud plekkveljed, ette korralikud tuled jne. Kuna kokku panin suhteliselt kiiresti, siis pole pilte sellest väga teinud - vaja ju sõitma minna ruttu.

Komplekteeritud masin sai üpriski kena, enda arvates vähemasti.


Räägin natuke veel juttu ka, mis on tehtud ja mis on vaja teha. Vahetatud on tagumised amordid, piduriklotsid kogu ring, õli koos filtriga mitmeid kordi, summuti vahetatud (veidi ümber tehtud vastu), esimesed tuled ja muud kuluosad. Mootori vahetasime ka üksaeg ära - uuel mootoril kerge hooratas, kolvid-kepsud tasakaalustatud 0,1g pealt jne, uued jupid sees. Hetkel ei tule rohkem meeldegi. Tulevikus plaane kerega midagi teha ei ole, rohkem vedrustus ja mootor. Vedrustuse koha pealt veidike võib-olla madalamaks ja jäigemaks. Mootori osas hetkel ootavad Honda CBR600 karburaatorid, 4kg hooratas ja mõned teised modifikatsioonid, mis selguvad töö käigus.
Ootan arvamusi ja kriitikat. Küsimused ka teretulnud muidugi...
