Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2025 19:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 191 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 10:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.10.2003 12:38
Postitusi: 262
Asukoht: Tallinn
§ 41. Kaugtulede kasutamine
(2) Kui möödasõitu alustades ollakse piisavalt lähedal ees liikuvale sõidukile, võib möödasõidu kavatsusest anda märku kaugtulede lühiajalise vilgutamisega.

Päris huvitav lõige : karta on, et eessõitev juht satub paanikasse või mõtleb, et mingi debiilik on tal seljataga vilgutamas. Muidugi on ka selline varjant ,et annab gaasi hoopis kui ma mööda hakkan sõitma - jabur igatahes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 10:10 
Moderator

Liitunud: 03.06.2005 21:50
Postitusi: 2116
ANDMED

Kõik liiklusregistri andmed, v.a füüsiliste isikutega seotud andmed, tehasetähised, registreerimismärgi ja -tunnistuse numbrid muutuvad avalikuks. Kolmandatele isikutele võib põhjendatud huvi korral väljastada ka ülejäänud andmeid, huvi olemasolu üle otsustab Maanteeamet.

Eraparkimiskorraldajatele ei hakata sõiduki omanike ning kasutajate andmeid tõenäoliselt jagama ka tulevikus, kuid kui tehakse mõningad muudatused Maanteeameti tööd puudutavates dokumentides, võib tulevikus taastuda parkimiskorraldajate kirjade edastamine viivistasude välja nõudmiseks.

Uuest aastast on juhiloa numbrit teades võimalik internetis kontrollida nii juhiloa kui ka juhtimisõiguse kehtivust, sh seda, kas juhil on kehtiv tervisetõend, samuti sõiduki tehnoülevaatuse kehtivust.

AUTO

Uue seadusega ei loeta autoks enam kolmerattalist mootorsõidukit. See teeb olukorra selgemaks nende jaoks, kes soovivad hankida kolmerattalist mootorratast ehk trike' i.

Sümmeetriliselt asetsevate ratastega kolmerattalised mootorsõidukid on edaspidi arvel mootorratastena või kui vastavad mopeediks olemise tingimustele, mopeedidena (vt ka mopeed).

Kui kolmerattalise mootorratta võimsus ei ületa 15 kilovatti ja sõiduk kuulub A1-alamkategoo,riasse,

võib seda juhtida ka B-kategooria juhtimisõigusega.

BUSS

Kui praegu tuleb peatusest välja sõitvale D-kategooria ühissõidukitele teed anda kõikjal asula sees, siis edaspidi on tee andmine kohustuslik vaid lõikudel, kus suurim lubatud kiirus on kuni 50 km/h. See tähendab, et näiteks Tallinnas Järvevana teel ei ole peatusest väljuvale bussile enam tarvis teed anda, samas tuleb peatusest väljuva ühissõidukiga arvestada suuremas osas ülejäänud Tallinnast.

ESMANE JUHILUBA

Esmast juhiluba ei väljastata neile, kel on kehtiv karistus juhtimisõiguseta sõitmise, varalise kahju või ettevaatamatusest tervisekahjustuse tekitamise, alkoholi piirmäära ületamise, sõidukiiruse suure või korduva ületamise, õnnetuse sündmuskohalt põgenemise vmt eest. Lisaks tavapärasele auto-de-mootorrataste-mopeedidega seonduvale lähevad arvesse ka teistsugused Karistusseadustiku paragrahvis 23 nimetatud liiklussüüteod, mille hulka kuuluvad näiteks kergesti süttiva vedeliku vedamine õhusõidukis või rongi omavoliline vajaduseta peatamine. Arvesse ei lähe karistused, mis on määratud enne 2011. aasta 1. jaanuari.

Esmase juhiloa saab juhiloa vastu vahetada ilma eksamiteta sel juhul, kui autojuhti ei ole viimase aasta jooksul karistatud liiklus-nõuete rikkumise eest. Kui juhti on karistatud, peab ta tegema liiklus-teooriaeksami. Kui karistuseks on juhtimisõigus ära võetud, muutub esmane juhiluba kehtetuks.

Pärast karistuse lõppu, järelkoolituse läbimist, teooria- ja sõidueksamit võib endine esmase loa omanik taotleda uut esmast juhiluba. Järelkoolitus seisneb liikluspsühholoogilises nõustamises, mille käigus üritatakse panna liiklusriskiga juhte edaspidiselt käituma kaasliiklejaid arvestavalt. Arvesse ei lähe karistused, mis on määratud enne järgmise aasta algust.

E-POST

Elektronposti ja mobiilseid lühisõnumeid hakkab Maanteeamet kasutama lähenevast tervisekontrolli tähtajast teavitamisel. Elektronposti hakatakse kasutama ka viivistasu otsuste edastamiseks.

HAAGIS

Nii nagu praegu sõidukeid, saab seaduse jõustumisel ajutiselt (1 kuuks kuni 2 aastaks) liiklusregistrist kustutada ka haagiseid.

Mõned muudatused on ka seoses haagiste ja neid vedavate sõidukite massiga. Termini „registrimass" asemel kasutatakse terminit „täismass". Kui registri-mass määratakse sõiduki registreerimisel ning seda on võimalik väiksemaks muuta, siis täismass on tootja määratud suurim mass, mida registreerimisel muuta ei saa. Seaduste erisusest haagiste vedamisel kirjutasime pikemalt juunis.

HELKUR

Helkurit, mis praegu on jalakäijale kohustuslik vaid väljaspool asulat, peab uuest aastast kandma ka asulates. Helkur peab lähitulede valgusvihus olema nähtav vähemalt 150 meetrit ja kaugtulede valgusvihus vähemalt 300 meetrit. Kasutada tohib ka valgusallikat, näiteks taskulampi.

JALGRATTUR

Jalgrattur tohib uuest aastast ülekäigurajal sõiduteed ületada ka sõites, kuid tal puudub seejuures eesõigus teiste sõidukijuhtide suhtes.

Autojuht peab teed andma vaid jalgratturile, kes ületab sõiduteed, millele autojuht pöörab. Eksperdid on ennustanud, et see nõue võib probleeme tekitada ringristmikel, mis on projekteeritud eeldusel, et ringil olijal on alati eesõigus.

Autojuhtidel tasub tähele panna, et rattur tohib järgmisest aastast sõiduteel liigelda isegi juhul, kui sõiduteega paralleelselt kulgeb eraldiasetsev jalgrattaliiklustee. Eelkõige on see punkt seadusesse toodud, et võimaldada ratsaspordiga tegelemist jalgrattateel sõitjaid ohustamata.

Jalgratastega seotud nõuded toovad tee pärisuunalisele servale kõndima osa jalakäijaist, nimelt need, kes lükkavad käe kõrval jalg- või mootorratast, tasakaalusõidukit või mopeedi, Kõnniteel sõitmine on ratturile lubatud siis, kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud. Jalgrattur ega „kiire jalakäija" ehk tõukerattur, rulluisutaja, tõukekelgutaja vmt ei tohi ohustada jalakäijaid.

Jalakäija võib omakorda, juhul kui liiklustihedus seda lubab, kõndida jalgrattateel või jalgrataste liikluseks mõeldud jalgratta- ja jalgtee (see on samuti uus mõiste) osal, takistamata ratturit. Alla 16aastased jalgratturid peavad kandma kiivrit. Juht on kohustatud pisimopeedi, tasakaaluliikuri või jalgrattaga sõitma nii, et kõik rattad toetuksid pidevalt teepinnale.

JUHENDAJA

Praegu võib juhendaja tunnistuse omanik sõidupraktikat läbi viia ükskõik kellele, kel on koolituskursuse õpingukaart või tunnistus. Uue seaduse kohaselt peab selle nimi, kellele sõidupraktikat tehakse, olema kirjas juhendaja tunnistusel. Tunnistusele võib lisada kuni kolme juhendatava nimed.

JUHILUBA

Kui juhil on kaasas isikut tõendav dokument, ei ole juhiloa kaasaskandmine enam kohustuslik.

KARISTUS Kui juhilt võetakse juhtimisõigus vähemalt kuueks kuuks, tuleb selle taastamiseks teha teooriaeksam, kui vähemalt 12 kuuks, siis nii teooria- kui ka sõidueksami. Teooriaeksami saab sooritada karistuse kehtimise ajal, sõidueksami alles pärast kehtivuse lõppu.

KIRJALIK NÕUSOLEK

Mootorsõiduki kasutaja ei pea Eesti ega Euroopa Liidu siseselt sõiduki kasutamisel volikirja (mida uues seaduses nimetatakse sõiduki kasutamise kirjalikuks nõusolekuks) omama.

KÕNNITEEL PEATUMINE

Kõnniteel tohib peatuda veose laadimiseks, kui ollakse kaugemal kui 15 meetri ühissõiduki peatusest ning kui jalakäijatele jäetakse vähemalt 1,5 meetri laiune käiguriba.

KÄSIKÄRU

Suure eseme või käsikäruga jalakäija võib liikuda sõiduteel, kui ta kõnniteel või teepeenral liikudes takistaks teisi liiklejaid ja sõiduteel liikumine ei ole talle ega teistele liiklejatele ohtlik.

LAPSED

Uus seadus keelab autos last süles sõidutada. Praegu on see lubatud vaid erandjuhul - kui kõik autos olevad istekohad on täis. Edaspidi tohib laps täiskasvanu süles istuda vaid takso tagaistmel, tingimusel, et laps on noorem kui kolmeaastane. Maanteeamet on teinud Majandusministeeriumile ettepaneku rakendada seda erandjuhtu ka bussides.

Kui tagaistmel istub kolm last, võib ühe üle kolmeaastase lapse kinnitada vaid keskmise turvavööga. Kui laste sõidutamisel sõiduauto tagaistmel kahe lapse turvavarustuse tõttu ei ole võimalik keskmist turvaseadet paigaldada, tuleb vähemalt kolmeaastase lapse kinnitamiseks keskmisel istekohal kasutada vähemalt täiskasvanu turvavöö vöörihma, ütleb seadus.

Seadusesse on toodud ka seni suurema osa autotootjate valjuks soovituseks olnu - last ei tohi turvatoolis, milles ta on seljaga sõidusuunas, kasutada istekohal, kus on sisse lülitatud turvapadi. See võib lapse elu ohtu seada.

Laste veoks kasutatava bussi võib edaspidi lisaks ettenähtud märkidele bussi ees ja taga ära tunda selle järgi, et sel põlevad peatumise ajal ohutuled. Bussijuht ja lasterühma saatja peavad tagama laste bussi sisenemise ja bussist väljumise ning sõidutee ületamise ohutuse. Samuti määrab seadus täpsemad nõuded selle kohta, kuidas teedel-tänavatel lasterühmaga liikuda tohib.

LIIKLEJA

Muutub liikleja mõiste. Kui seni loetakse liiklejaks lisaks juhile ja jalakäijale ka kaassõitjat, siis edaspidi enam mitte. Põhjuseks on see, et sõitja roll liikluses on passiivne. Küll aga peab sõitja endiselt aitama liiklusõnnetuses kannatanut.

MOBIILTELEFON

Kui praegu nõutakse hands-free kasutamist vaid asulais, siis uuest aastast ei tohi selleta kõnesid teha ega mobiiltelefoni käes hoida ka asulaist väljas.

MOPEED

Mopeedi juhtimiseks peab jaanuarist olema vastav tunnistus või mis tahes mootorsõiduki juhtimisõigus või piiratud juhtimisõigus. Nõue ei kehti neile, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari. Luba ei nõuta kuni 2013. aastani ka neilt, kes on 2011. aasta jaanuariks 16-17aastased. Mopeedi võivad ilma juhiloata, seda registreerimata, ning seega ka Eestis kindlustamata kasutada need, kelle alaline elukoht pole Eestis.

Mopeed tuleb registrisse võtta 2012. aasta jaanuariks. Mopeedi saab registreerida ka siis, kui selle omandamist või maaletoomist tõendavad dokumendid pole säilinud, aga seda ainult 2011. aasta jooksul.

Mopeedi mõistetki muudetakse, edaspidi on mopeed mootorsõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 km/h, kuid ei ületa 45 km/h. Tavapärase sisepõlemismootori kasutamisel tohib selle töömaht olla kuni 50 cm3. Uue seaduse kohaselt võib mopeed teatud tingimustel olla ka neljarattaline. Vt ka pisimopeed.

MÖÖDASÕIT

Möödasõit võib uue seaduse kohaselt toimuda ka pärisuunavööndist väljumata. Möödasõiduks nimetatakse ühest või mitmest sõitvast sõidukist ette jõudmist oma sõidurajast välja sõites.

Praegu on tingimuseks, et manöövrit nimetataks möödasõiduks see, et väljutakse pärisuunavööndist.

Mööda võib uue seaduse kohaselt sõita vaid vasakult, see tähendab, et ei linnas ega neljarealisel maanteel ei tohi vasakul sõidurajal sõitja ees liikujast parema sõiduraja kaudu mööduda.

Erandiks on juhud, kui ees liikuv sõiduk sooritab vasak- või tagasipööret. Jalgratturid, pisimopeedi-ja mopeedijuhid võivad mööduda seisvast või aeglaselt liikuvast sõidukist ka paremalt, kui selleks on piisavalt ruumi ja sõiduki juht ei ole andnud märku parempöördeks.

OHUTUS-VEST

B-, C-, D- ja T-kategooria sõidukijuht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma ohutusvesti.

OHUTULED

Halva nähtavuse korral või pimedal ajal asulavälisel valgustamata teel seistes peavad sõidukil ning selle haagisel olema sisse lülitatud ohutuled, endiselt on nõutav ka ääre- ja numbritulede kasutamine.

PARKIMINE

Uuest aastast ei tohi parkida kohas, kus ainult vasak- või tagasipööret võimaldava sõiduraja kõrval on ainult üks sõidurada.

PEATUGI

Uus seadus kohustab reguleerima sõidukis olevad peatoed niiviisi, et see toetaks pead kuklast. Juht ei tohi sõidutada inimest, kes pole seda nõuet täitnud.

PIKIVAHE

Uues seaduses väljendatakse pikivahet meetrite asemel sekundites. Asulas peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks olema vähemalt kaks ja asulavälisel teel kolm sekundit. Erandina on meetrid pikivahe väljendamiseks endiselt kasutusel jääteede puhul. Seal peab pikivahe olema vähemalt 250 meetrit.

PISIMOPEED

Alla 25 km/h valmistajakiirusega ning alla 1 kW võimsusega kaherattaline sõiduk on pisimopeed. Seda pole vaja registreerida ega kindlustada. Pisimopeedi võib juhtida vähemalt 14aastane, 14- ja 15aastasel pisimopeedijuhil peab olema kaasas jalgrattajuhiluba.

PUKSEERIMINE

Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks viis kuni kaheksa meetrit ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Jäik ühenduslüli ei tohi olla pikem kui viis meetrit. Keti kasutamine pukseerimiseks on keelatud. Seni oli nõutavaks ühenduslüli pikkuseks neli meetrit.

PUKSEERITAV SEADE

Uues seaduses defineeritakse mõisted pukseeritav seade ja vahetatav pukseeritav seadeldis. Pukseeritav seade on mootorsõiduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, millel on vähemalt üks ratas, mis püsivalt maapinnale toetub.

Pukseeritava seadme vedu on ka vahetatava pukseeritava seadeldise vedu. Vahetatav pukseeritav seadeldis on põllu- või metsamajanduses kasutatav mehhanism, mille peamine otstarve on täiendada või muuta traktori funktsioone ja mis on konstrueeritud traktori haakes vedamiseks.

Pukseeritava seadme veol ei tohi suurim sõidukiirus ületada 25 kilomeetrit tunnis.

Praktikas tähendab see, et nii nagu praegu ministri määrusest lähtuvalt, nii võib ka uue seaduse kehtima hakates veo- või sõiduauto taga vedada või nende ees lükata kompressoreid, vagunelamuid jne, millel on piduri-, suunaja ääretuled, haagise ja aeglase sõiduki tunnusmärgid ning traktori taga vaalutajaid ja kaarutajaid.

PUUDEGA INIMESED

Senine kord diskrimineerib välismaalt pärit puudega inimesi ning nende saatjaid, neil ei ole enamasti võimalik Eestis puudega inimese kaarti taotleda. Uue seadusega piisab välismaalt pärit invaliididel oma puudega inimese staatuse tõestamiseks sellest, kui neil on välismaal välja antud kaart.

REGISTREERIMISTUNNISTUS

Registreerimistunnistuse kaasaskandmine Eesti piires ei ole enam kohustuslik, kui juht on kantud liiklusregistrisse sõiduki omanikuna, vastutava kasutajana või kasutajana, samuti kui omanik, vastutav kasutaja või kasutaja on sõidukis. Kaasas peab olema isikut tõendav dokument.

RONGKÄIGUD

Uue seaduse kohaselt ei tohi liikleja takistada matuse- ega muud rongkäiku, samuti täiskasvanute saatel liikuvat lastegruppi.

SÕIDUTEE ÜLETAMINE

Kui jalakäija sõiduteel olles süttib keelav foorituli, peab jalakäija sõltuvalt asukohast sõiduteel jätkama liikumist kuni lähima ohutussaareni, selle puudumisel ületama sõidutee. Praeguse seaduse järgi peab ta seisma jääma suunavööndite eraldusjoonel.

TASAKAA-LULIIKUR

Tasakaaluliikur on liiklusseaduses uus termin. Selleks loetakse ühe inimese vedamiseks mõeldud elektrijõul liikuvisetasakaalustuv kaherattaline sõiduk, näiteks Segway.

TEISALDAMINE

Sõidukit tohib teisaldada ainult siis, kui selle juures ei ole juhti, omanikku, omaniku esindajat või valdajat või kui nemad keelduvad valesti parkimise tõttu tekitatud takistust või ohtu kõrvaldamast. Teisaldamine on ka sõiduki paigaldamine puksiirautole. •

TERVISETÕEND

Jaanuaris jõustuva liiklusseaduse kohaselt peatub mootorsõiduki juhtimisõigus lisaks loa kehtivuse lõppajale ka siis, kui saabub mootorsõidukijuhi järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäev.

Neil, kes on läbinud tervisekontrolli enne 07.06.2009 arvestatakse tervisetõend kehtivaks kuni juhiloa kehtivuse lõpuni, sh juhul kui loa omanik on vahepeal juhiloa kaotanud ning uue loa saanud, sama kehtib nende kohta, kelle tervisetõendi andmed liiklusregistris puuduvad ja kelle tervisetõendile pole märgitud selle kehtivuse lõpu kuupäeva. 30 päeva enne järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäeva saabumist saadab Maanteeamet soovi korral loa omaniku mobiiltelefonile või e-posti aadressile teate selle kohta, et juhtimisõigus peatub.

Teavitusi saab tellida internetist eesti.ee kodanikuportaalis. Tervisetõendi kehtivust saab kontrollida internetist aadressilt paberivaba. ark.ee.

TRAKTOR

Uus seadus ei eralda teineteisest traktori ja ratastraktori terminit. Traktorile ei seata enam maksimaalse kiiruse piirangut. Rõhutatakse, et traktor ei tohi olla auto põhjal ehitatud eritöömasin. Kui traktori või masinrongi täismass ei ületa 8000 kilogrammi, võib seda juhtida B-, C- või D-kategooria juhtimisõiguse omanik.

Sama kehtib kuni 18 000 kg täismassi puhul, välja arvatud B-kategooria juhtimisõiguse omanike puhul, kes on saanud juhtimisõiguse pärast seaduse kehtima hakkamist - neil on vaja vähemalt BE-kategooria juhtimisõigust.

TURVAVÖÖ

Uue seaduse kohaselt peavad taksojuhid kasutama turvavööd ka asulas, seni peavad nad seda tegema vaid asulavälisel teel sõites. Samuti muutub kohustuslikuks turvavöö kinnitamine takso tagaistmel.

Turvavööd peavad kasutama hakkama ka sõiduõpetajad. Selleks, et tervislikel põhjustel turvavööd mitte kasutada, peab kaasas olema arsti kirjalik otsus selle vastunäidustuste kohta.

TÖÖ- JA PUHKEAJASEADUS

Töö- ja puhkeaja nõudeid ei rakendata juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, kui 10 kuni 17 istekohaga bussi omanik või vastutav kasutaja on rahvastikuregistri andmetel nelja või enama lapse vanem. Sellekohane märge peab olema sõiduki registreerimistunnistusel ja bussi ei tohi sel juhul kasutada äriliseks sõitjateveoks.

TÖÖTAV MOOTOR

Pargitud või peatunud sõiduki mootor ei tohi uuest aastast töötada järjest kauem kui kaks minutit õuealal ega lähemal kui kümne meetri kaugusel elamust. Seni kehtis nõue elamupiirkonnas ja õuealal.

UKS

Auto sõidutee ja jalgrattatee poolne uks ei tohi olla avatud kauem, kui see on vajalik sõitjate väljumiseks ja sisenemiseks.

VIISAKUS

Seadus ütleb, et liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda.

Viisakus on väga lai ja suhteline termin, kahjuks ei ole seadusandja vaevaks võtnud seda Liiklusseaduses ka defineerida.

VÕISTLUSAUTO

Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele.

ÕUEALA

Kui varem oli see, kas laps tohib õueala kogu ulatuses mängida, trikiga küsimuseks liiklusteooriatestides, millele kindlaks vastuseks „ei tohi", siis uues seaduses on kirjas, et laps võib seda tõepoolest teha, aga ta ei tohi seejuures takistada sõidukijuhte.

ÜHERAJALINE TEE

Üherajaliselt teelt mitmerajalisele teele sõitmisel peab juht andma teed mitmerajalisel teel sõitvale juhile.

ÜHISSÕIDUKIRADA

Praegu tohivad ühistranspordi-rada kasutada vaid sõidukid, mis sõidavad sõiduplaani järgi, ning sõitjaid vedavad taksod. Järgmisest aastast võivad rada kasutada aga kõik sõitjaid vedavad bussid. Vastava liikluskorraldusvahendi olemasolul tohivad ühissõidukirajal sõita ka jalgratturid.

ÜLEKÄIGUKOHT

Liiklusseaduses kasutatakse uut terminit. Ülekäigukoht erineb ülekäigurajast selle poolest, et seal sõiduteed ületades puudub jalakäijal eesõigus. Jalakäija saab aru, et tegu on ülekäigukohaga selle järgi, et teisel pool sõiduteed jätkub jalakäijate liiklemiseks ette nähtud tee, autojuht aga selle järgi, et puuduvad ülekäigurajale vastav liiklusmärk ja „sebra".

ÜMBERPÕIGE

Kui praegu on ümberpõige seisvatest sõidukist või takistusest möödumine väljumisega oma sõidureast, siis edaspidi on ümberpõikeks vajalik oma sõidurajast väljumine.

_________________
SR.ORG @ FACEBOOK!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 12:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.09.2007 11:54
Postitusi: 543
Asukoht: Tallinn/Nurmsi/Viskla
http://www.riigikogu.ee/?page=en_vaade& ... 1125092708
Uue seaduse muutmise seaduse eelnõu.
Tsiteeri:
1) paragrahvi 1 täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:

„(21) Käesoleva seaduse §-des 69, 94 ja 95 sätestatut kohaldatakse mootorsõiduki ja maastikusõiduki juhile ka sõiduki juhtimisel väljaspool teed.“;

69 käib joobe, 94 ja 95 juhtimisõiguse kohta. Muuhulgas keelatakse sellega näiteks omavoliline õppesõidu tegemine. Lisaks peavad algaja juhi sõidukil olema vahtralehed ka näiteks põlluralli ajal.
Mootorispordis saavad noored siiski osaleda:
Tsiteeri:
(4) Käesolevas seaduses ei käsitleta liiklusena liikumist ja paiknemist teel, mis on suletud liikluseks võistluste ja massiürituste läbiviimiseks, politsei- ja päästeasutuse korraldusel või teehoiu või muul sellisel eesmärgil.

Ilmselt läheb edaspidi vaidlemiseks, mida see "muul sellisel eesmärgil" täpsemalt tähendab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 12:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.09.2007 11:54
Postitusi: 543
Asukoht: Tallinn/Nurmsi/Viskla
InterFace kirjutas:
ma ei saa sellest paremalt möödumisest aru. kui näiteks vabaduse pst'l tallinnas sees või lihtsalt tln-tartu maanteel mingi töllakas uimerdab vasakus reas ja ei reastu ka paremale siis ma ei tohi temast kuidagi mööda sõita enne kui ta pole ümber reastunud? idiootsus ju.

Selles asi ongi, et ei saanud õigesti aru.
Tsiteeri:
44) möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõites. Möödasõiduks ei loeta ümberpõiget ega möödumist;
45) möödumine on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõitmata. Möödumiseks loetakse ka vastusõitvast sõidukist möödumist;

Möödumine on keelatud järgneval juhul:
Tsiteeri:
(5) Pärisuunavööndis ei tohi ees sõitvast sõidukist mööduda käesoleva seaduse § 52 lõike 2 punktides 1 ja 2 nimetatud juhtudel.

§ 52 lõike 2 punktid 1 ja 2 :
Tsiteeri:
1) piiratud nähtavusega teelõigul, kui pärisuunavööndi sõidurajad pole tähistatud teekattemärgistega või teekattemärgised pole nähtavad;
2) reguleerimata ülekäigurajal;

Rahulikult paremas reas kulgedes võid vasakust reast ette jõuda.
Kui keegi hakkab seletama, et temast ei tohi paremalt mööduda, siis tuleb viidata möödumise definitsioonile ja küsida, kas ta möödub vastutulijaist ka vasakult poolt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 15:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.09.2007 11:54
Postitusi: 543
Asukoht: Tallinn/Nurmsi/Viskla
Telefoni kohta käib selline punkt:
Tsiteeri:
(11) Juhil on keelatud:
1) tegeleda juhtimise ajal toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liiklusolude tajumist, sealhulgas kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita, sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes;

Selle järgi ei ole telefoni kasutamine piiratud, kui seda ei hoita käes. Ka naviseadet ei hoita käes, vaid see on harilikult kinnitatud armatuuri või esiklaasi külge. Kui telefon on hoidjas (või näiteks teibiga rooli külge tõmmatud), ei ole selle kasutamisele piiranguid.
Lühemalt: telefoni puutuda võib, ainult käes hoida ei tohi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 16:08 
Moderator

Liitunud: 03.06.2005 21:50
Postitusi: 2116
Mulle eile tutvustas üks kolleeg seadet Garmin, mis on mobiiltelefon ja navi 2in1. Soetage sellised endale, siis ei teki küsimust, näppisite ja kuulasite navi kõrva ääres :).

_________________
SR.ORG @ FACEBOOK!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 18:17 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.09.2010 17:35
Postitusi: 109
olgem ausad mitte telefoni hoidmine ei põhjusta mingit õnnetust vaid rääkisisega kaasnev tähelepanu kadu.
Ok linnas veel aru saadav kui pead koguaeg kruttima ja käike raiduma , aga maanteel sõites pole mingit vahet kas hoiad telefoni käes või vedeleb ta kuskil käed vaba süsteemi otsas. Palju üldse õnnetusi on olnud selle pärast, et telefoniga räägiti ? sama ohtlik mis kõrvaistuja teeb lolle nägusi ja ajab juhiga juttu. Suht pointless seaduse punkt.

_________________
suur kuri Buick ja väike jänku golf :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 18:48 

Liitunud: 31.07.2005 12:23
Postitusi: 706
Asukoht: püha maa
[quote="T2F"][/quote]
Ja sinu kõiknägev silm on alati kohal olnud kui inimesed on sebral autolt löögi saanud või "täiesti süütult" kaldutakse vastassuunda? et võid sedasi kuulutada asi mõttetuks. See, et sa ei tea ei tähenda, et ei toimuks, või küsiks seda kas sa pole ka seda näinud kui täiesti lampi su ees sõitev auto kaotab kiirust ja hakkab imelikult tuiama? ja möödudes märkad, et kõrvas on mölakast.

_________________
"Õndsad on need, kellel on nälg ja janu õiguse järele, sest nemad saavad küllaga."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 18:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2004 00:48
Postitusi: 732
Me oleme sõbraga kunagi miniseelikus tibi näinud ja äärekivi otsa stange puruks parkinud. Seega tuleks ka tibid minidega ära keelata? Mingi ilus tsikk tõmbab mu tähelepanu räigelt rohkem ära kui mingi ükski teine asi. Seega ka mina nõustun et telefoni seadus on selline küllaltki totter aga noh suva, pole endal kunagi selle pärast probleeme olnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 18:54 

Liitunud: 24.07.2006 16:11
Postitusi: 57
Sry OT! Aga T2F, autosid liigutab pöördemoment, mitte vääne :D

Telefoni asi oleks võinud jääda nii nagu oli. Et asulas ei tohi, asulaväliselt tohib. Samas jah, käedvaba või telefon kõrvaääres, ikkagi keskendud kõnele samuti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 19:08 

Liitunud: 31.07.2005 12:23
Postitusi: 706
Asukoht: püha maa
gärri love, aga see ju küll puhtalt tiirasuse probleem ja seda seadusega saab vist keelata ainult "armsatele karudele", kuigi jah seelikute pikkuseid tuleks piirata küll, sest ega see paljastav labasus kah mingi auasi pole - kus seelikuid võib kogemata vöödeks pidada.

_________________
"Õndsad on need, kellel on nälg ja janu õiguse järele, sest nemad saavad küllaga."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 25.11.2010 19:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2004 00:48
Postitusi: 732
Mis teha kui ma olen noor mees ja veri on m*nnis ja jõuan mürada. Elu on selline.

Aga üldiselt kõige vigasemad need seaduse asjad polegi ja igapäeva elu nüüd oluliselt ei muuda vast kui oled vähegi mõistlik liikleja. Peace!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 26.11.2010 13:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2004 00:48
Postitusi: 732
http://www.postimees.ee/?id=347880

No palju õnne. Vähe sellest et niigi puudub piisavalt võimalusi tulevastel ringraja,ralli ja motokrossi staaridel harjutamiseks siis nüüd veel selline debiilne seaduse lisa. Viimane aeg vist rula osta endale ja ka mingiks mõtetuks inimeseks hakata kes riigile ikka mitte midagi ei anna vaid lõnga kasvatab ja salaja nurgataga joob.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 26.11.2010 14:50 

Liitunud: 31.07.2005 12:23
Postitusi: 706
Asukoht: püha maa
Üldjoones ma pooldan selliseid seadusi mis keelavad nö lällamise ja pooleldi mõistmise, aga see, et põllul rallida ei või on küll paha ja vaevalt see asi reaalselt kontrollitavakski saab, lastakse edasi samas vaimus ja pohui - seda ka küla vahelistel teedel, joobes juhtimise keelamine muidugi hea, aga see ei õigusta ikka kogu jura. Selles artiklis on kirjas, et atv juhimiseks on vaja A kat, aga see on ju vale, sest enamik atv'sid võib juhtida b kat'iga http://www.ark.ee/atp/index.php?id=52658
gärri, sinu rulal keerame rattad alt ära - seda nö igaks petteks, et väga hoogsaks ei läheks
E: Kas teil mõnikord pole tulnud mõtet, et me oleme oma iseseisvusega saavutanud kõrgpunkti ja elu on igavaks läinud ning nüüd demokraatia ja vabaduse nimel hakkame oma elu keeruliseks elama - nagu need nö arenenud riigid (rootsi, norra, soome, usa, uk jne)?

_________________
"Õndsad on need, kellel on nälg ja janu õiguse järele, sest nemad saavad küllaga."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus liiklusseadus: 15 olulist muudatust
PostitusPostitatud: 26.11.2010 14:59 

Liitunud: 14.08.2010 16:19
Postitusi: 781
Keegi midagi ette ka on võtnud? Või on niisama arutlemine, kui paha see on, ka piisavalt hea?

Muide postimehe artikli kommentaaris pakuti suhteliselt geniaalne lahendus välja sellele probleemile
". ja see uus liiklusseadus on samuti tegelikult euruliidu nõue. mina ei kavatse seda uut seadust näiteks lugema hakkama "


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 191 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7