Teeks väikse kokkuvõtte vana foorumi teemast.
Pilte siis eelmise aasta aprillist:



Tegu siis 1995 lõpus tehasest välja veerenud 1.8 Celicaga. Ostsin ta 2007a aprillis ning siis oli ta tulnud Itaaliast. Natuke tehnilisi andmeid:
Mark: Toyota
Mudel: Celica
Mootori kubatuur: 1,8
Mootori tüüp (tähis/silindriasetus): R4
Mootori võimsus: 85 kW
Väljalaskeaasta: 1995
Käigukast: Manuaal
Vedav sild: Esivedu
Kiirendus 0-100 km/h: 10.2s
Keskmine kütusekulu: 8.5 l/100km
Lisavarustus: Konditsioneer, ABS, reguleeritav rool, udutuled.
Auto seisukord oli suhteliselt kurb. Itaalias oli ta kõvasti seinud, kapotialune, esitiibade all jne olid mesilaste kärjed. Lisaks oli taga ka kõva kolks, mis enne ostu avastatud sai. Esistangelisa oli kah muidugi kannatada saanud ning salongis leidus kah vigastusi, kuid üldmulje oli siiski hea. Midagi muud algul tähele ei pannud, kuna proovisõit oli kõva - ümber Ropka Autoaia.
Auto sai siis enne ostu ka ülevaatusele kontrolli viitud. Öeldi, et mootor on korras, taga vaid kondid läbi - ühesõnaga peaks nagu hea olema ju

Ostsin siis ära, sõidan minema ning esimene asi mis tunda andis oli meeletult kiskuv ja värisev rool. Mõtlesin, et sild paigast ära. Lõpuks tuli välja, et eri mõõtudes rehvid olid all ning kõik 4 velge kõverad

Lisaks oli esirattalaager nii läbi, et ratas loksus all.
Algul sai siis kohe põhilised hooldused ära tehtud: rihmad, õlid, filtrid, lõppenud sillajupid.
Peale paarituhandelist sõitu läks õlituli põlema. Õlivarras välja - KUIV
Valasin 1L õli peale, varras välja - ikka kuiv! Sisse läks pmts 2,5l õli ning sõitsin nimodi kuival pääris pikalt. Paar kuud kallasin aga iga 1000km tagant 1L õli peale ning nii see elu läks. Lõpuks otsustasin, et vahetaks klapisääretihendid ära, äki jääb pidama. Viisin Tartus Empiiri - seal keerati auto veel rohkem kanni. Pikalt sellest seletada ei viitsi aga lühidalt: ärge sinna minge.
Eelmine suvi toppisin ka 50kg pigimatti sisse ning 2 rulli vilti. Nüüd on nagu enamvähem talutav müra, alguses oli ikka JUBE!

Tagatuled ning esimesed suunad olid lakitud, kuid see koorus koledalt.

Mingite lahustitega seda maha ei saanud, seega päev läbi liivapaberiga nühkimist, ning uus õhuke kiht lakki uuesti peale.


Kapotialune oli päris rõvedalt kakine.

Seda olen vahelduva eduga puhastada üritanud. Survepesuga kapotialla minna ei julge.

30 000km tagasi sai aga ette võetud suurem töö - mootori kapremont. Vahetusse läksid kõik tihendid, kolvirõngad, kõik rihmad, rullikud, külge läksid Denso Iridiumi küünlad ning Sachsi sidur. Vana sidur oli nii läbi, et vahepeal ei saanud mntl 5'ndaga möödasõitu teha.
Mootor oli olnud aga kohutavas olukorras. Töömees ütles, et õlikanalid olid kinni tahmanud, kolvirõngad täiesti ära põlenud, mootor seest paksu tahma kihi all. Nüüd aga hea sõita, kui tilkagi õli ei võta, bensiini võtab vähem ning edasi liigub ka paremini

Tümpsu koha pealt siis ka natuke. Esiustesse ostsin esialgu Mystery kompod, mis esimese kuuga õhtale läksid. Ustes Vibe SE-K60 kompod. (Vahepeal oli plaan SQ teemat arendama hakata aga surutis tuli enne peale

)

Pagassis Hertz ES300 12" 350W RMS

Kõike seda toidab Autostudio E-80.2 ja E-180.2


Ning teda abistab kondekas

Plaadilugejaks Alpine 9853R, tark riistapuu on.

Kuna rool oli kõver, ostsin ka selle uue - küll originaali, sest need sportroolid ei istu mulle. Käigukangikoti lasin täisnahast uue õmmelda ning täisnahast on ka nupp.

1 suurem ost vahepeal oli veel 17" Kosei K3 EG veljed



Peal on Sonar Ultra Sport SX-1 215/45 rehvid ning vahele tuli panna 5mm flansid.

Vahepeal suutsin ka esistangelisa pooleks sõita, parandasin ära, panin alla, nüüd jälle ribadeks.

Viiel klaasil toon kah peal. % ei mäleta, probleeme pole tekkinud.

Eelmise aasta jooksul 2 pleki mõlkimist ka. 1 korra tagurdati keset tänavat sisse (stange, suunatuli, tiib), teinekord oh-neid-parklarõõme-ja-värdjaid-ärasõitjaid (tiib). Kuskil töökojas suudeti karbilaiend ka pooleks teha, nüüdseks on see korras ja all.

Eelmise aasta suve algul oli veel üks huvitav tuuning-päev


Vanade velgedega siis ka mõni ilus pilt ka (hetkel talve-konditsioon siis samasugune):


Mis teha vaja:
* kuna esistangelisa jälle ribadeks ja enamus tükke puudu siis tuleb uus muretseda
* esistange ise sai kah kannatada, seega vajaks ka see remonti
* tagasillas mõned puksid vahetada
* istmete katteriided mõnest kohast katki, tuleks kas nahatada (hetkel ebareaalne) või lasta riidega parandada
Hetkel rohkem midagi rääkida ei oskagi
