Tervist siis siinne foorumirahvas. Mõtlesin lähemalt ka siin oma märsti lõpus soetatud masinat tutvustada. Eelnevalt olen omanud BMW E34 520IA ja viimased aasta sai igapäevaseid argisõite tehtud pereauto Audi A4 B5 2,4 V6.
Aga lähemalt siis autost:
Keretüüp: sedaan
Väljalaskeaasta: 02/98
Käigukast: Manuaal
värv: 317 orientblau metallic
Ohutusvarustus:
Roolivõim
Resklukk
Signa
Immo
ABS (töötab kenasti)
8x turvapadi (samuti korras, sensormatte pole puruks tallatud)
Veojõu kontroll
Vihmasensor
...Ilmselt mingist ninni-nänni veel mis hetkel meelde ei tule. Juu siis pole oluline
Mugavusvarustus:
MF Rool
Elektriliselt reguleeritavad peeglid, istmed ja rool (mäludega)
Kliimaautomaat
Elektriline tagaakna kaardin
Püsikiiruse hoida (üsna mugav asi on, argiseid töösõite tehes kasutan suht palju)
Pakettankad (super lisa lihtsalt, teevad auto palju vaiksemaks)Toonitud klaasid
Valgustusega peeglid päikesesirmides
Katuseluuk
Autotelefon
Sisu:
Standard helehall nahposter (vajab korrastamist)
Taskud esiistmete seljatugedes
Käetugi ees (laekaga)
Käetugi taga
Audio:
Ostes oli autol peal tehase BMW RDS Buisness makk ja kassetimängija koos Cd-boksiga. Kuna see lahendus ei sobinud, sai tehasemakk välja visatud, cd-boks üsnagi hea raha eest maha müüdud ja asemele läks LG MP3 makk XDSS+ helisüsteemi, elektriliselt liikuva esipaneeli ja Bluetooth liidesega. Ainult USB on puudu, muidu on väga hea makk. Kunagi kaugemas tulevikus ilmselt vahetan tagakõlarid ovaalide vastu, kuna üks plärtsub praegu hoolega üle ja kindlasti saab auto ka omale mingi subwooferi. Ei miskit erilist, aga siuke RMS 600W ehk.
Veljed ja rehvid:
Ostes oli autol all Style 5 tehase kärgveljed. Muidu päris ilusad, aga eelmine omanik oli lohakalt neid värvind mingiks rõvedaks halliks, lahti võtmata ja värv jooksis. Kuna endale need veljed ei meeldinud, müüsin maha. Ajutiselt läksid asemele Hui znaju mis veljed 15", ees 205/65 Continental rehv, taga 205/65 Kleber'i toodang. Kunagi, kui suuremad hooldused masinale tehtud teen ehk autole ilusa kingi M6 replica'te näol.
Tuled:
Xenon
Udutuled ees ja taga
Esitulede pesurid.
Peale ostmist nägi siis auto selline välja:


Natuke nsm pilte kah:


Mingil ajahetkel oli auto taolises staadiumis: vanad veljed alt ära ja müüki ning ootamas uusi ajutisi asendusi:

Siin ka väike pilt minu haruldasest keskkonsoolist mida E39 ei ole väga kohatud, aga suht lahe ulme teine

:

Ütleme nii, et tegelikult oli tegu vägagi ebaõnnestunud ostuga. Autol oli suht palju puudusi mis nüüdseks on juba vaikselt saanud leevendusi. Sillad olid üsna purud, esivedrud surnud, mida algul pidasime ekslikult madalduseks, esiamordid ja tugilaagrid läbi, vanosel rike ( juuni alguses läheb Tallinnasse remonti sellega), Tuledemoodul vigane, täistuled ei töödanud, katuseluugil kõrvad murdunud ja ei seisa korralikult üleval. Suht palju pindmisi kriime igal pool kerel ja kapotil ningi esitiival ka pisut roostet. Kuna auto ostuhind oli ka vastav, siis palju enamat polnd mõtet loota.
Aga tehtud töödest ka pisut paari sõnaga.
[*]Esimese asjana panime autole uue õli, filtri ja klapikambrikaane tihendi.
[*]Reguleeritud sai käsipidur, sest ostes ei võtnud parem pool.
[*]Tõmbasime kulmud ära, kuna need olid koledad kobrulised. Kahjuks olid need suht tuuga liimiga pandud külge ja liimi jäänused siiani tuleklaasidel. Seega panen millalgi uued esitulede klaasid. Asemele lähevad smoke suundadega.
[*]Peale seda sai vahetatud terve rida sillapulki, kuna sillad olid suhtkoht katastroofilises seisus, parempoolsel esirattalaagril oli meeletu loks ja ratas andis palju liikuma, niiet rooli lahti lasta ei saanud, kimas kohe võpsiku suunas. Kahjuks ei saanud kaua sõita nii, et uusi probleeme ei tekkinud. Mõni aeg hiljem andis saba zarniir ja tagumine ülemine esimene õõtshoob oli kah kutu mis enne sillaremonti nn "kahe silma vahele jäi". Zarniiri saime taastatud uue puksi näol aga tagumine õõts vajab siiski veel vahetamist.
[*] Sillaremondi käigus sai auto ka omale uue genekarihma, kuna vana oli väga mõraline. Tugilaagreid tol korral ei vahetanud aga ilmselt ei pääse ka sellest, kuna natuke on tasakaalust väljas ja teeb totrat häält.
[*] Järgmiseks sai auto omale uued esivedrud. Alla läks Kilen toodang, odav aga hea kvaliteediga. Remondimees andis garantii, et 5 aasta jooksul nendega probleeme tekkida ei tohiks.
Aga esialgul peaks suht kõik olema. Kindlasti paralleelselt BMW Foorumile hakkan ka siin oma remondi ja hooldepäevikut pidama. Loomulikult on peas ka terve rida mõtteid ja asju kuidas autot nn upgrade'da ja natuke meelepärasemaks muuta, aga kõike siis kui reaalselt ka millegi teostuseks läheb.
Seniks aga kõike parimat
Anti