Vabandan huviliste ees, et nii kaua reeglite ülespanemisega aega läks
Põhilised reeglid on liikumist hõlbustavate vahendite kohta
Kõik sõidukid, mis osalevad, peavad vastama kõikidele liiklusseadusega kehtestatud reeglitele. olema arvel eestis või teistes EL nõuetega riigis, kehtiv ülevaatus, kehtiv kindlustus(kui LS seda ette näeb) kaasas peavad olema kõik dokumendid esitamiseks, korraldustiimil on õigus nõuda ülevaatust ja kindlustust tõestavat dokumenti, kui seda esitada ei ole, siis korraldustiimil on õigus seda liikumist hõlbustavat vahendit mitte osalema lasta. NB! rollerid ja jalgrattad ei kuulu sinna alla, kuna ei pea arvel olema
Kiiver on kohustuslik kõikidel 2 ja 3 rattalistel sõidukitel ja nõue laieneb ka Quadraceritele ja ATV'dele Üle 50 cc kubatuuriga, mille tippkiirus ületab 50 km/h, peab olema nahast täispikk tsiklivarustus koos kaitsmetega. Autoga orienteerujatel on kiiver soovituslik.
Kõikidele liikumist hõlbustavatele vahenditele tehakse korraldustiimi poolt visuaalne tehniline kontroll, kui leitakse, et sõidukil on tehniline viga, mis võib olla osalejale või teistele inimestele ohtlik, diskvalifitseeritakse orienteerumise duellilt.
Parkimisala = õueala, väljakirjutatult maksimaalne kiirus 20 km/h kui ei ole inimesi ees ja parkimisalal kehtib parema käe reegel.
Enne stardialasse tulekut tuleb leida endale duellipartner, kui stardialasse tullakse ilma vastaseta, siis otsitakse talle juhuslik vastane korraldustiimi poolt, kui paarilist ei leita, saadetakse orienteeruja soolosõidule. Duellipaariline peab olema sama kategooria liikumist hõlbustava vahendiga, auto vs auto, mootorratas vs mootorratas. Ei tohi autoga võistelda tsiklite vastu.
Enne ürituse algust seletatakse osalejate koosolekul täpselt, milline on orienteerumisrada, enne ei lasta kedagi orienteeruma mootorsõidukiga kui osaleja kinnitab, et on 100% korraldajapoolsete reeglitega nõus ja on täpselt aru saanud kus on orienteerumisrada, kui orienteerumise käigus selgub, et orienteeruja on rajast või reeglitest valesti aru saanud, diskvalifitseeritakse võistluselt nii osaleja kui ka liikumist hõlbustav sõiduvahend.
Orienteerumisrajal(alguspunkti ja lõpp-punkti vahel, 402 meetri pikkusel lõigul), kiirusepiirangut ei ole, korraldajapoolne soovitatav sõidukiirus sellel lõigul on 70 km/h, orienteerumisel osaleja võib ületada seda kiirust, kuid teeb seda omal vastutusel. Tagasisõidul on maksimaalne kiirus 50 km/h, seda kontrollitakse ja selle raskel rikkumisel osaleja diskvalifitseeritakse. Lõpp-punktist tagasi stardiraja suunas PEAB tulema alati vasakult poolt, ehk tuleb keerata vasakule ja tulla tagasi Peale lõpp-punkti läbimist pidurdusalal pöörab esimesena tagasi alati vasakpoolne rada, parempoolne rada peab alati veenduma pööramisel, et vasakpoolne rada oleks seda juba enne teda teinud(isegi kui parempoolne rada jõudis enne vasakpoolset rada lõpp-punktist läbi), sportlikust austusest lubatakse alati duelli kiirem osaleja tagasisõidu rajal esimesena stardipoole sõitma.
Sõidukeid tohib parkida ainult selleks ettenähtud alasse, jättes vabaks pealtvaatajate ala ja stardikoridori, parkimisalas kummipõletajad ja teised avalikku korda rikkunud isikud toimetatakse territooriumilt minema. Pealtvaatajatele kehtivad üldtuntud avaliku korra eeskirjad, prügi palume panna rehvivirna sisse tehtud prügikastidesse, mitte loopida maha, alkoholi tarbida mõõdukalt ja KINDLASTI EI TOHI lintide juurest rajale minna, kui võtate kaasa lapse, siis ärge jätke teda omapead, kuna territooriumil liiguvad autod ja mootorrattad. Olge tähelepanelikud, käituge mõistlikult ja ehk saab sel suvel veel sarnase ürituse korraldada.
|