Mõtlesin ka oma pereautot siin foorumis veidikene tutvustada. Sai siis ostetud eelmine aasta 31. märts Raadi autoturult, KTM autopoest üks legendaarne rahvaauto Audi A4. Autosi vaatama minnes oli tegelikult plaan tuua 1,8 92kW ja 98. aasta oma. Kuid siis otsustasime minna vaatama, mida Raadi autoturul head pakkuda on. Nii me tolle auto leidsimegi. Algul oli küll hind liiga kõrge, 89 500.- ja seadsime sammud autost eemale, kuid siis hakkasid müügimehed hinda hoolega langetama. Pikema jututa võeti hinnast kohe 10 000 alla ja justkui hakkas meenutama ostmist. Autol oli veel platsil olles all väga ilusad 17" valuveljed. Kuna auto sai pere tarbeks, mitte eputamiseks ostetud, sai pakutud, et vahetame veljed välja kõrval seisva C5 A6 2,4 Quattro all olevate tehaseoriginaalide vastu, kukkus veel hind 10 000.-. Lõpuks tõimegi auto ära 69 000 krooniga.
Aga masinast siis veidike lähemalt ka siis
Sedaan
Esivedu
Manuaalkast
2,4 V6 121kW
06/1999 väljalase
Tumesinine metallik
Ohutusvarustus:
ABS
4x Airbag
turvavööde eelpingutid eesistmetel
Mugavusvarustust palju tollel autol pole: 2x el. aknad, kliimaautomaatik, soojendusega tagaklaas, elektripeeglid, tekstiilsisu. Siuke
basic stuffAudioks on tehasestereo, kassetmängija. Kõlareid kiidan väga, üpriski puhas ja selge helipilt ning süsteemis on ka sees tehase helivõimendi, niiet kõiki komponente on helis olemas, bassi ja kõrgeid toone. Kahjuks peale akuvahetust hakkas makk turvakoodi küsima, mida mul ei ole. Seega pole see raadio eelmise aasta lõpust saati muusikat mänginud
Rohkem pähe ei tule auto varustust, aga põhiülevaate saab ikka. Esimesed pool aastat selle autoga olid ainult muretud kilomeetrid. Alles sügisel novembri alguses hakkasid tõsisemad probleemid tekkima. Väikse loetelu töödest:
Oktoobris ostsime autole alla Goodyear Kelly Winter ICE talverehvid, 195/60 R15 mõõdus:


Novembris üks aeg ei tahtnud soojaks minna enam termostaat. Siis vahetasime autol tagasillapuksid(Leämförder), mootoriõli (10W40) ja termostaadi (Wahler) ära.
Detsembri algul juhtus nii, et kliimaautomaatik hakkas sooja õlihaisu autosse ajama. Põhjuseks leidsime väsinud nukkvõlli otsatihendi ja klapisääretihendid. Nii said needki uutega asendatud ja ühtlasi läks peale ka uus aku, kuna vana oli vaid 40Ah ja käivitus oli kehvake külmade ilmadega. Lisaks veel uued kojamehed.
Veebruari lõpus andis saba veepump ja hakkas välja ajama jahutusvedelikku. Ühtlasi tuli ka kahtlast vilinat eest mootripoolt rihmamajanduse juurest. Saatsime siis auto töökotta ja sealt tuli ka selle masina kõige kallim ja kulukam remont. Vahetusse läksid hammasrihm + rullid (hammasrihm oli täiesti praguline ja iga hetk purunemas), generaatori rihm rullid pingutid ja uus veepump. Remont läks töö + uued jupid ligemale 10 000 vana raha. Lisaks sai pandud veel uued summutisukad, kahtlast lörinat tegi auto vahepeal.
Aprillis võtsime ette amordid, mis olid ka väga läbi. Alla panime KYB Excel gaasiamordid. Veel sai vahetatud esimesed kondid (Lemförder) ja veovõlli tolmukatted (SWAG).
Aprilli lõpus said soetatud ka uued suverehvid, kuna need mis müügiplatsilt saime autoga olid nii räbalad, et napilt vedasid end esimese aasta sügiseni ära. Uued rehvid sai valitud mingi väheütlev bränd, Sonar. Siiani kiidan neid rehve, mõnusad pehmed ja väga madal veeremüra. Hind oli ka päris taskukohane, 55 eurot rehv.
Juulis panime alla uued tagumised rattalaagrid. Vanad olid juba korraliku loksuga. Alla läskid SKF toodang. Vahetult peale seda läksime TÜV autoga ja saime kahjuks korduva templi. Põhjuseks oli ülimalt mõranenud ja pragunenud esimesed pidurivoolikud. Ülejäänud auto tehniline seisund oli mõõteseadmete andmeil eeskujulik, co jne. Kohe peale seda lasime autole alla panna uued esimesed pidurikettad (ette Deplhi, taha Bosch) ja uued klotsid (Delphi) ja ka need mõranenud voolikud sai uutega asendatud. Nüüd on siis autol laitmatult head pidurid
Mõned tööd oleks veel vaja kunagi teha. Kliimaautomaatik oleks vaja täita, kuna ei puhu enam nii külma õhku kui peaks. Lisaks oleks autole vaja uut esiklaasi, kuna talvel lendas parempoolne kojamees varre küljest sõidupealt minema, ja varras lõi esiklaasi täkke millest nüüd on saanud pikk mõra
Pilte kah veel juurde:
Enne ostu oli auto siis selline oma 17" velgedega. Pean tunnistama, et väga ilus ja hästi sobisid need:




Ja mõned niisama pildid mis ise aja jooksul teinud:








