tegin väikese seeria mõõtmisi. kõik kõlarid koos ja seejärel igale kõlarile eraldi. mikrofon asus juhi kohal, 10 cm peatoest eemal.


mida ma oskan järeldada:
1) auto ruumiresonantsid tunduvad olevat:
30,48,87,120,246
sest need esinevad nii midbassi kui ka midrange sumbumisgraafikutel (nii nagu ka summaarsel sumbumisgraafikul)
võiks proovida ruumimoode välja ekvalaisida.
2) kuigi mul on on midrange lõigatud -12dB/oct sagedustega 3,15kHz ja 4kHz siis ikkagi on nende liitumisel väike muhk sees. kuna tviiter tundub hästi mängivat, siis tuleks keskriba lõiget alandada.
3) vasakul keskribal on lai platoo 500 Hz alla poole, parempoolsel kaks kühmu, 500 ja 200 Hz juures. ma usun et need platoo moodi asjad on tingitud klaasi-armatuuri nurgast tekkivast ruupori efekti.
4) parempoolsel kõlari graafikul on eelmises punktis toodud platoo sees lohk (keskpunktiga 370 Hz)- see on tingitud arvatavasti juhipoolse uksekpaasi peegeldusest. samas tähendab see et peegelduv pind peab olema 23 cm kaugusel. tegelikult on klaas kaugemal.
(seda saab kinnitada testiga, kus mikker on kõrvalistuja peatoel, siis peaks sama lohk tekkiima vasakpoolse kõlari graafikusse)
4)klaasipõrkest on helilaine teekond olema 10 cm pikem, seega tekib otselaine ja põrkelaine liitumisel miinimum 1500 Hz juurde
5) midbasside graafikud näitavad, et tugev miinimum on 200 juures, ja samas kõrgemate sageduste juures jätkavad mängimist. kuna midrange tundub 200ni välja mängivat, siis tuleks midbassid lõigata madalamalt ja järsemalt.
6) olen koguaeg arvanud et "ruum toetab bassi +12dB/oct ja seetõttu kinnine kast, millel on -12 dB/oct, on ideaalne". sub-i graafikult seda küll ei paista. peab mõõtma supakat väljatõstetuna, et näha tegelikku ruumi efekti. võimalik põhjus on ka et mikrofoni karakteristik on madalatel sagedustel teine.