mihkel170 kirjutas:
See, et ma kütusekulu kohta uurin, tähendab pigem seda, et umbes suurusjärku võiks ikka teada mis see 4.2 tarbib. Asi ei ole nüüd selles, et ostan ära ja siis mingit raha ei ole mida hoolduse jms jaoks tarvis.
Aga saan ma õigesti aru, et 4.2 ongi kõige õigem valik või nt 3.0 diisel ka ok?
Kõik kes vähegi asjaga kursis, avaldage julgelt arvamust kõige kohta, mida sellistest A8-test teate.
Ja neist üüratutest hoolduskuludest võiks ka keegi veel pajatada + tüüpvead huvitavad ikkagi.
Minuarvates on 4,2 kõige parema raha ja kvaliteedi suhtega. Ega see väga kokkuhoidmise mudel ei ole, liiter-kaks kütusekulus kokku hoida on mõne teise autoga kergem.
Kolmene diisel on põlvkonnalt juba uuem lahendus, seega soovitatakse seda soojalt. Erinevalt uuema põlvkonna A6-tele ja A4-dele paigaldatud pisut lahjemast on A8-l algusest saati olnud 171kW tootev diisel. Sellel on ketipingutite jama selgelt vähem, mitte, et see üleüldse mingi eriti suur epideemia oleks.
Mingisuguseid väga suuri tüüpvigasid ei tea ma sellel mudelil olema, nagu ka varm kirjutasin. Selle pidamise teeb mõnevõrra ehk kallimaks ka asjaolu, et näiteks lihtviisiliselt velgede-rehvide eest ei ole kuigi keeruline väikese auto hinda igal aastal välja anda. Normaalne mõõt selle auto all on alates 19 tollist. Tehasemõõt 255/40 R19 rehv - igaüks saab ise vaadata, mis maksavad.
Talvega läks kaduma paar põhjakatet mootori alt - 2500 kuni 4500 midagi maksid (EEK). Lisaks andis saba helivõimendi (selle puudumisel ei toimi MMI terves koosseisus), selle hind Revalis oli miski 450 EUR.
Üldine häda on rohkem see, et midagi ei ole eriti kohapeal osta sellele autole, kõike peab tellima. Tulevad küll suhteliselt mõistliku ajaga, aga ikkagi.
Tagumine nn vildist logar maksis umbes 150 euri, meenub.
Käigukasti õlid ja tihendid - vanas rahas koos tööga ca 20 000. Kasutusel erinevad õlid, millest kallima hind ca 120 EUR liiter. Seda kulus küll vähe, aga siiski. (Kast ise seesama ZF, mida kasutakse ka BMW küljes).
Starter koos vahetusega miski 600 EUR umbes.
Eks hooldamine ole mistahes rida neljast kallim ka selle poolest, et küünlaid on rohkem, õli kogus on suurem jne. Vaatamata Long-Life hooldusvälba sobimatusele tuleks õli ikka tehasepoolt soovitatavat kasutada, see pole ka odav.
Kui kindlustused ka läbi on vaadatud, siis muid numberid ei oskagi kohe meenutada.
Keretööd on kallid (alumiiniumist kere), selle eest auto ei roosteta.
Edit:
Kui järgi mõtlen, siis rooli funktsioonide nn lintkaabel on asi, mis ilmselt paljudel otsa on saanud. Tellida Revalist oli mingi 450, otsides Ebayst palju odavam. Sama käib näiteks parkimis- ja TPMS-i andurite kohta.