Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2025 18:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 17:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.04.2011 23:05
Postitusi: 201
Ei suuda kuidagi leida vastus küsimusele mis defineeriks elektriauto.

Uurin võimalust kuidas Kredex mu Ampera eest 18000 euri välja käiks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 18:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.01.2010 22:08
Postitusi: 1334
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
Mootorsõidukite kategooriad

Kategooriad:

Sõidukid jaotatakse järgmistesse kategooriatesse:
M kategooria - vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks (sõiduauto ja buss).
N kategooria - vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks (veoauto).
M ja N kategooria sõidukite üldistav nimetus on auto.
L kategooria - mootorsõidukid, millel on vähem kui neli ratast (mopeedid ja mootorrattad).
O kategooria - haagised.

A. M kategooria sõidukid jaotatakse täismassi ja sõitjate arvu järgi:
M1 kategooria sõiduk (sõiduauto) - mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks ja milles ei ole üle 9 istekoha (sh juhi koht), kusjuures selle kere võib olla kinnine, lahtine või kombineeritud (osa kerest on kinnine) ja pagasiruumi mõõtmed on väiksemad kui N1 kategooria sõiduki veoseruumi või veokasti vähimad mõõtmed;

M2 kategooria sõiduk (buss) - mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks, milles on üle üheksa istekoha (sh juhi koht) ja mille täismass ei ületa 5 t;

M3 kategooria sõiduk (buss) - mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks, milles on üle 9 istekoha (sh juhi koht) ja mille täismass on üle 5 t;

liigendbuss - M2 või M3 kategooria sõiduk, mille kaks või enam keret on liigendiga ühendatud, võimaldades sõitjatel takistuseta liikuda ühest kerest teise.

M2- ja M3-kategooria sõidukid jaotatakse kereehituse ja sõitjate arvu järgi järgmistesse klassidesse:
A klass - sõiduk, milles ei ole üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles on ka seisukohad;
B klass - sõiduk, milles ei ole üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles puuduvad seisukohad;
I klass "linnabuss" - sõiduk, milles on üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles on ka seisukohad;
II klass "linnadevaheline buss" - sõiduk, milles on üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles on lubatud seista vahekäigus;
III klass "turismibuss" - sõiduk, milles on üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles puuduvad seisukohad.

B. N-kategooria sõidukid jaotatakse:
N1-kategooria sõiduk ? mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass ei ületa 3,5 t (maastikuautod 2,0 t). Sõitjateruumis ei tohi olla üle 2 istmerea ja sõitjateruum peab olema eraldatud veoseruumist vaheseinaga. Kere võib olla kinnine (furgoon), madel või kombineeritud (osa kerest on kinnine) ja peab vastama järgmistele tingimustele:
1) kinnise veoseruumi maht on üle 2 m3 ja selle sisekõrgus on üle 1000 mm;
2) kinnise veoseruumi ja veokasti kogupikkus on auto pikiteljel üle 1500 mm;
3) veokasti sisepikkus on auto pikiteljel üle 1500 mm;
4) esimese ja teise istmerea seljatugede vaheline kaugus peab olema vähemalt 650 mm, kuid mitte üle 850 mm.
Märkus: Kinnise kereosa sisekõrgust mõõdetakse 600 mm kaugusel külgseinast ja laiust auto tuuleklaasi alaserva kõrgusel.

Veoseruumi maht saadakse eeltoodud mõõtetulemuste: pikkuse, laiuse ja kõrguse korrutisena.
N2-kategooria sõiduk - mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 12,0 t;
N3-kategooria sõiduk - mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 12,0 t.
C. M- ja N-kategooria sõidukid on maastikuautod, mida tähistatakse G tähe lisamisega, kui nad täidavad järgmisi nõudeid:
N1-kategooria sõiduk, mille täismass ei ületa 2,0 t ja M1-kategooria sõiduk, kui neil:
- vähemalt üks esi- ja üks tagatelg on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on võimalik välja lülitada;
- vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism ja kui see sõiduk, ilma haagiseta, on võimeline ületama 30% tõusu ning rahuldama järgnevast kuuest nõudest vähemalt viit nõuet:
1) pealesõidunurk on vähemalt 25°;
2) eemaldumisnurk on vähemalt 20°;
3) teekumeruse ületusnurk on vähemalt 20°;
4) vähim esisilla kliirens on 180 mm;
5) vähim tagasilla kliirens on 180 mm;
6) vähim kliirens sildadevahelises alas on 200 mm.
N1-kategooria sõiduk, mille täismass on suurem kui 2,0 t või N2-, M2- või M3-kategooria sõiduk, kui tema täismass ei ületa 12,0 t, millel kõik teljed on veoteljed, sh sõiduk, millel ühte veotelgedest on võimalik välja lülitada või sõiduk, mis täidab kolme järgnevat nõuet:
1) vähemalt üks esi- ja üks tagasild on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on võimalik välja lülitada;
2) vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism;
3) ilma haagiseta sõiduk on võimeline ületama vähemalt 25% tõusu.
M3-kategooria sõiduk, mille täismass on suurem kui 12,0 t või N3-kategooria sõiduk, millel kõik teljed on veoteljed, sh sõiduk, mille ühte veotelgedest on võimalik välja lülitada või sõiduk, mis täidab kõiki järgnevaid nõudeid:
- vähemalt pooled ratastest on veorattad;
- vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism;
- ilma haagiseta sõiduk on võimeline ületama 25% tõusu ning rahuldama järgnevast kuuest nõudest vähemalt nelja nõuet:
1) pealesõidunurk on vähemalt 25°;
2) eemaldumisnurk on vähemalt 25°;
3) teekumeruse ületusnurk on vähemalt 25°;
4) vähim esitelje kliirens on 250 mm;
5) vähim kliirens sildadevahelises alas on 300 mm;
6) vähim tagatelje kliirens on 250 mm.
D. L-kategooria sõidukid jaotatakse:
L1-kategooria sõiduk (mopeed) - kaherattaline sõiduk, mille mootori töömaht ei ületa, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ei ületa 50 km/h;

L2-kategooria sõiduk (mopeed) - mistahes rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ei ületa, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ei ületa 50 km/h.
Siia kuulub ka neljarattaline sõiduk, mille tühimass on alla 350 kg (elektrisõidukitel ei arvestata akude kaalu), valmistajakiirus ei ületa 50 km/h, mootori töömaht ei ületa ottomootori korral 50 cm3 ja teiste mootorite korral netovõimsus ei ületa 4 kW;
L3-kategooria sõiduk (mootorratas) - kaherattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 50 km/h;

L4-kategooria sõiduk (külghaagisega mootorratas) - ebasümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 50km/h;

L5-kategooria sõiduk (kolmerattaline mootorratas - traik) - sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 50 km/h.
Siia kuulub ka neljarattaline sõiduk, mille tühimass on 350 kg või rohkem, kuid ei ületa 400 kg (kaubaveoks mõeldud sõidukitel 550 kg) ja mootori netovõimsus ei ületa 15 kW. Elektrisõidukitel ei arvestata akude kaalu.

E. O-kategooria sõidukid jaotatakse:
O1-kategooria sõiduk - haagis, mille täismass ei ületa 0,75 t (kerghaagis). Haagis ei tohi toetuda oma tiisliga vedukauto haakeseadmele suurema koormusega kui 5% oma täismassist;

O2-kategooria sõiduk - täis-*, kesktelg-** või poolhaagis***, mille täismass on üle 0,75 t, kuid ei ületa 3,5 t;

O3-kategooria sõiduk - täis-, kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 10,0 t;

O4-kategooria sõiduk - täis-, kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 10,0 t.


Märkus:
* Täishaagis on vähemalt kaheteljeline haagis. Selle tiislil on liigend, mille tõttu ei kanna tiisel üle vedukauto haakeseadmele haake massist põhjustatud koormust.
** Kesktelghaagis (v.a O1-kategooria haagis) on ühe- või enamateljeline haagis, mille telg või teljed asuvad haagise raskuskeskme läheduses ja selle tiisel on haagise külge kinnitatud jäigalt. Haagis ei tohi toetuda oma tiisliga vedukauto haakeseadmele suurema koormusega kui 10% oma täismassist.
*** Poolhaagis on haagis, mis toetub olulise osaga haagise täismassist vedukauto haakeseadmele.


Mäepealse 19,Tallinn 12618 tel. (0) 6 201 200 fax. (0) 6 201 201 e-mail: webmaster@ark.ee
http://www.ark.ee/atp/?id=302



http://www.mnt.ee/index.php?id=10712
http://www.rehviliit.ee/docs/ATT00011.doc

_________________
lihtsalt ei koti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 18:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.04.2011 23:05
Postitusi: 201
ei suuda midagi leida mis defineeriks elektriauto.

vaidlus: kas Ampera on alaliselt elektrimootoriga edasiliikuv või ei?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 18:29 

Liitunud: 17.01.2005 14:04
Postitusi: 397
Asukoht: Tallinn
mees_kilekotiga kirjutas:
ei suuda midagi leida mis defineeriks elektriauto.

vaidlus: kas Ampera on alaliselt elektrimootoriga edasiliikuv või ei?


Ampera rattad pannakse alati ja igal kiirusel pöörlema elektriliselt. Unikaalne 16 kWh liitium-ioon aku toidab 111 kW (150 hj) võimsusega elektrimootorit võimaldades täiesti täis laetud aku puhul sõltuvalt maastikust, sõidustiilist ja välistemperatuurist sõiduulatust 40-80 km vaid elektri jõul täiesti heitgaasidevabalt. Vastavalt ECE R101 määrusele kütusekulu ja CO2 väljalaske kohta on Ampera kütusekulu väiksem kui 1.6l/100 km ning CO2 emissioon väiksem kui 40 g/km kohta (esialgsed andmed).
Koos bensiinimootoriga kapoti all paiknev elektrimootorisüsteem koosneb elektriveomootorist, elektrigeneraatorist ning planetaarkäiguvahetussüsteemist, mis tõstab üldist efektiivsust vähendades elektrimootorite kombineeritud pöörlemiskiirust. Vastupidiselt tavapärasele ülekandesüsteemile, toimib Ampera käigukast sujuvalt ilma tavalisele automaatkastile omaste jõnksatusteta. Suurendatud sõiduulatuse režiimis, mis aktiveerub aku tühjenedes, hakkab tööle akut laadiv generaator. Elektrigeneraatori käivitab efektiivne 1,4-liitrine, 63 kW (86 hj) võimsusega bensiinimootor.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 18:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.04.2011 23:05
Postitusi: 201
https://www.riigiteataja.ee/akt/115072011006

No ei näe mina põhjust miks riigi teataja akt ja eelpool toodud tekst ei väida, et Ampera on elektriauto.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 18:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.03.2009 18:14
Postitusi: 403
Asukoht: Läänemaa
Toetavad vaid nende autode oste mis on ainult elektri toel liikuvad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 19:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.04.2011 23:05
Postitusi: 201
flukee kirjutas:
Toetavad vaid nende autode oste mis on ainult elektri toel liikuvad.


palun loe nüüd kõik mis kirjutatud on uuesti ja siis veelkord üle.

Ampera liigub 100% elektri jõul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 19:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.03.2009 18:14
Postitusi: 403
Asukoht: Läänemaa
Loe nüüd see osa uuesti läbi.



Koos bensiinimootoriga kapoti all paiknev elektrimootorisüsteem koosneb elektriveomootorist, elektrigeneraatorist ning planetaarkäiguvahetussüsteemist, mis tõstab üldist efektiivsust vähendades elektrimootorite kombineeritud pöörlemiskiirust. Vastupidiselt tavapärasele ülekandesüsteemile, toimib Ampera käigukast sujuvalt ilma tavalisele automaatkastile omaste jõnksatusteta. Suurendatud sõiduulatuse režiimis, mis aktiveerub aku tühjenedes, hakkab tööle akut laadiv generaator. Elektrigeneraatori käivitab efektiivne 1,4-liitrine, 63 kW (86 hj) võimsusega bensiinimootor.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 20:34 

Liitunud: 03.03.2006 17:25
Postitusi: 318
AntiL kirjutas:
mees_kilekotiga kirjutas:
flukee kirjutas:
Toetavad vaid nende autode oste mis on ainult elektri toel liikuvad.


palun loe nüüd kõik mis kirjutatud on uuesti ja siis veelkord üle.

Ampera liigub 100% elektri jõul.

amepra elektrimootoritele toodab voolu väike bensugenekas. Need citroenipunnid, leafid saavad oma jõu AINULT pistikust.

Jep. Ja, et toetust saada peab auto sõtma nn rohelise elektriga, mida bensiinist ei toodeta. Nõme nõue aga nii tuli käsk CO2-kvootide ostjalt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 22.08.2011 21:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.06.2007 10:16
Postitusi: 374
Asukoht: Võru/Põlva/Tartu kiirliin
Kõige lihtsamalt öeldes, kui su auto kasutab ainult vooluvõrgust saadavat elektrit, siis Kredex toetab seda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 23.08.2011 09:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.04.2011 23:05
Postitusi: 201
palun leidke punkt mis ütleb, et auto peab emiteerima 0g co2-e.

jätke kõrvale kõik "võiks" ja "peaks" ning lähtuge seadusest ning määrusest.
selle järgi näen vaid üht - Amerat veab alaliselt elektrimootor.

Bensugeneraatorit ei pea kasutama ning võimalused selleks on olemas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 23.08.2011 12:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.04.2003 22:19
Postitusi: 595
Asukoht: Tallinn
DevilDeVille kirjutas:
eipoleseenii. kuna kasutab va elektri tegemiseks ise fossiilset kütust, siis ei kvalifitseeru. punkt. teoreetiliselt kvalifitseeruks siis, kui sisepõlemismootor ise vahelt naafik saata a miskipärast arvan, et siis kredex leiab asja mittekomplektse olevat :)


MKM määrus Rohelise investeerimisskeemi „Elektriautode toetus” kasutamise tingimused ja kord:

§ 3. Mõisted
Määruses kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
1) elektriauto – M1 kategooria sõiduauto, mille veoajamit veab ainult ja alaliselt elektrimootor;


Mina ütleks, et Ampera kvalifitseerub, kuna sisepõlemismootoriga laetakse Amperal ainult akusid, veoajamiga on ühendatud ainult elektrimootor.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M1 kategooria sõidukid
PostitusPostitatud: 23.08.2011 12:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.04.2003 22:19
Postitusi: 595
Asukoht: Tallinn
Ai kurat, selgub, et ikka ei ole nii:

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Ampera#Drivetrain:

After the Volt battery has dropped to a predetermined threshold from full charge, a small naturally aspirated 1.4-liter 4-cylinder internal combustion engine (Opel's Family 0) with approximately 80 horsepower, burns premium gasoline to power a 55 kW (74 hp) generator to extend the Volt's range or when performance needs to be improved, the gas engine engages mechanically to assist propulsion directly.

Ehk siis, kui kõvasti ketsi anda, lükatakse bensumootor otse rattaid ringi ajama ja KredExi käest raha ei saa.

Seega, Nissan Leaf on ilmselt hetkel kõige mõistlikum elektriautovalik.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7