Tervitus.
Pole ammu miskit teinud foorumis. Mõtlesin siis oma seitsmendast autost kirjutada. Näkku pole vaja lüüa, kui avastate, et teises kohas juba "copy-paste" olemas on.
Aasta alguses tekkis vajadus mingi auto järele, mille varuosi kaugelt ja kaua ootama ei pea, kuna tollal omasin ameeriklast, millel tekkisid sõitmist segavad vead ja ei kannatanud juppe üle kolme nädala oodata. Jänkile sobiva järglase leidmiseks konsulteerisin kasutajaga Hydration ja kuna soovitati Volvot, siis valisin nende hulgast tagaveolise lipulaeva (S90 on sisuliselt sama auto, erinevuseks otseselt vaid tagaspoileri olemasolu). Masin vaadati üle ja toimetati minuni üle Soome lahe.
Toodetud on 7/1996 ja Eestisse jõudis Saksamaalt aastal 2006. Minu käsutuses alates 6.2.2011 ning ilmselt jääb kauaks, sest nüüd on enam-vähem kõik põnevad autoklassid proovitud.
Mootoriks on reaskuuene B6304FS töömahuga 2922 kuubikut. Plokikaas on Porsche abiga arendatud, võimsust on erinevatel allikatel 150-152kW @ 6000rpm ja väänet 267-270Nm @4300rpm.
Käigukast on 4-käiguline overdrive-automaat A340E, mida kasutavad ka mõned Toyota'd (Supra, Aristo) ja Lexus'ed.
Kiirusomadused väidetavalt 9.1s nullist sajani ja 210km/h tipp, mis tundub alahinnatud. Tühimass muidu 1600kg.
Pildimaterjali vahepeal.
Kõige esimene pilt mõlema masinaga.

Muutusteta esialgu.



Salongist natuke.




Pildid praegusest seisust.



Seni tehtud tegemised:
Vahetanud kõik kõlarid (AutoStudio 6x9" ovaalid ja MDS 5.25" komponendid)
Paigaldanud odava raadio Caliber.
Vedanud juhtmed võimendi tarbeks.
Vahetanud õhufiltri K&N paneeli vastu.
Ostnud kasutatud Alessio 16" valuveljed koos uute 205/55 R16 sportrehvidega Falken FK-452.
Paigaldanud päevasõidutuled, millest talvel ilmselt null kasu on.
LED-parktuled.
Konkreetsed plaanid hetkel:
Magnaflow katalüsaator, sest originaal on roostes ja uuena kallim.
Väljalase lõpuni uuendada.
EGR pikalt saata.
2 uut lambda-andurit, huvi pärast sobiks wideband koos segunäidikuga.
Profülaktika mõttes Walbro või muu tootja 255lph kütusepump.
Reguleeritavad coilover'id koos uute rooliotste ja puksidega.
Võimalusel leida Volvo S90' tagaluuk või ainult spoiler.
Toonklaasid.
Mingisugune 5 kanaliga helivõimendi.
Uksepolstrid uuesti katta või uued osta.
Ilusamad näidikud.
Praeguse kasti rikke puhul kõhklemata Volvo või Toyota manuaalkast.
Kere on väga heas korras, värvil minimaalsed kriimud. Ainult väljalaskel esineb roostet.
Tehnilised puudujäägid:
Tehasest tulnud radiaator saab lõhkemise tõttu "aftermarketi" vastu vahetatud lähiajal.

Pasunad ei toimi.
Õli tahab vahetust.
Rooliotsad ja stabilisaator tahavad tähelepanu.
Vaikselt hakkan töö kõrvalt vidinaid välja valima, tellima ja külge pookima. Püüan võimalikult palju uuendusi kajastada.
Alustan hädavajalike hoolduste ning remontidega ja siis registreerin Soomes selle kulguri.