Tere jälle!
Läks siis eelmise autoga nagu läks, sai ta naabrikutile maha müüdud.Kuna endal polnud aega ja võimalust teha, siis see oli lihtsam variant.Võibolla liiga kiirelt heitsin püssi põõsasse, kuid see on minevik.
Alustame uuelt lehelt.
Ostetud sai siis sõbra käest tema teada tuntud "
matt must" rullikas.Passi järgi on aastaks 1990 ja kuupäevaks 8's oktoober.Originaalis oli ta 2.0 mootoriga, kuid need ei pidanud seal vastu.Esimesel oli saalekolks (kui hästi mäletan) ja teise saatust ma ei tea.Otsa oli igatahes ta saanud.Nüüd siis peal M20B25 ehk teisisõnu 2.5 125kw reas kuuene.Liigutab seda autot hästi, hetkel ei kurda.Ees on "kodukootud" madaldus, ma ei tea täpselt mitu keerdu seal vedrust alles on, aga paras kart on küll.Aga talveks läheb originaal vedru tagasi, sest ma ei ole nõus tasuta soome teid puhtaks lükkama.
Sisuks on siis Konig'i sportistmed, mis on kellegi poolt värskendatud.Head näevad välja ja oi kui mõnus on nendes istuda.
Rooli keerates vaatab vastu M-Tech I rool, mis on ka ilmselt kellegi käe läbi saanud uue naha.Värske näeb välja igatahes.
Lisadeks võiks nimetada esimesi el. aknaid, ja Hifi (mida kahjuks enam ei ole).Aga nagu aru sain, siis juhtmestik on alles, seega "tweeterid" tulevad originaalid igaljuhul.Taga aknalaua sees on "kes k***t teab kus põranda all tehtud" ovaalid, aga mängivad väga hästi.Muusikat teeb vanakooli Pioneer.OBC ja Check Contorl, katuseluuk ja põrandamatid.
Hetkel veereab auto 16" Azev look ratastel, talveks tuleb 15" veljed ja talverehvid.Millised ? Seda ei tea veel, aega pisut on.

Kellel pakkuda, siis võib PS'i saata.
Siin ka nimekiri, millega ta veeres 21 aastat tagasi liinilt :
S215A Power steering, engine-speed-dependent
S288A BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S300A Central locking with anti-theft system
S314A Door mirror,driver lock, heated
S339A Satin Chrome ( shadow-line)
S350A Therm.insulat.glass green
S354A Windscreen, green-tinted upper strip
S400A Slide/tilt sunroof, manually operated
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats velour
S428A Warning triangle and first aid kit
S497A Centre armrest, rear
S510A Headlight vertical aim control
S520A Fog lights
S556A Outdoor temperature indicator
S653A Radio Bavaria C reverse II
S680A Radio antenna, manual
S690A Cassette holder
S708A ///M sports steering wheel leather
S720A Edition " Executive" ZD
S750 Basisumfang fuer edition
L801A National version Germany/Austria (GERMANY)
S860A Additional turn indicator lamp
Siis võiks siia lisada väikese tegemiste nimekirja ka.
*käigukangihoovastiku puksid
*veepump
*kütusepaak
*esiklaas
*nipet näpet siit ja sealt
Panen paar pilti kah.Selline oli ta siis, kui sõber selle ostis :


Selline nägi välja vahepeal :


23.09.2011 sai siis üks suur töö jälle tehtud.Vahetatud sai käigukastihoovastiku puksid.Vaatasin neid uusi juppe kilekotis, ei tundunudki nii hull töö olevat.Aga kui auto alla sain, siis oli vaatepilt absoluutselt teistsugune.
Kätte saamine polnudgi teab mis kirurgitöö, kuid tagasi saamine oli juba oma ette ooper.Kõige rohkem võttis aega käigukasti võlli küljes oleva kolmiku kätte saamine ja selle tagasi panek.Miks ? Kuna ei näinud suurt midagi, sest kardaan, summuti, käigukasti tala ja kast ise olid ees.Käsi kaudu.Täpselt nagu hambaarst läbi tagumiku.Ausõna oli selline tunne.
Kätte saamine oli vast lihtsam, sealt tuli maha saada "sõrmus" ja selle all oli tift.See tuleb ainult ülesse välja, kuna alla läheb ta kuskile vastu ja jääb pool karva puudu.Võibolla oleks pidanud keerama kardaani ?
Aga tagasi panek oli juba hea.Kuidagi oli vaja saada see kolmik sinna külge ja tift sinna sisse.Augud oleks pidanud ju kohakuti olema.Aga kus kuramus sa seda näed, kui kätel pole ruumi ning ainult kompimise teel saad toimetada ? Igatahes läbi hirmsa kirumise ja vandumise saatel ta ükskord sinna külge pidama jäi.Jumal tänatud!
Siis käigukangi all otsas oleva puksiga oli ka omaette ooper.Polnud ju näinud, kas see mille ostsin ja see mis seal küljes on, on ühesugused ? Tutkit! Erinevad. Sees oli puhtalt ainult kapronist puks ja see mille ostsin, oli kumm kah ümber.Ainukene variant neid omavael sobima saada oli too kumm ümbert ära lõigata.Ei tea kas oli hea mõte, aga igatahes jäi ta pidama sinna.Loodetavasti ka peab.
Ülemise otsa see suur ümar puksikene oli lihtne.Kätte saamisega oli pisut jama, aga selle muu kõrval oli too kökimöki töö.
Nüüd on lausa lust ja lillepidu käike vahetada, hea tihke sai ja hetkel töötab.Loodetavasti töötab ta edaspidi ka.

Tänud
Eerole varosade eest ja muule mansaftile moraalse toe eest.

Lõpetuseks paar pilti ka :
Vana vs uus.
Küljelt vaadates on pisuke erinevus, kuid installimisel ja käikude vahetamisel küll ei muutunud midagi.
Vana vs uus.
Uus "kolmik".
Vana "kolmik".
Uus kapronpuks.
Ja nii ta sinna jäi.
25.09.2011 I got my rims painted :

01.10.2011sai ette võetud veepumba vahetus.Kes seda tööd teinud, see teab, et pole just meelakkumine.Kogu pudru vaja eest ära keerata, et lähedale pääseks.Õnneks olen ma seda tööd oma vanal touringul teinud (kaks korda), seega midagi keerulist ei ole.Ainukene mis mind natukene kartma pani, oli too hammasrihma pinguti vedru.Aga kuna ma pingutit ei puutunud (poldid jms jäi kinni), siis võtsin selle vedru koos tikuga sealt ära ja panin koos veepumbaga ta samamoodi tagasi. Ma ei tea, kas oli õige tegu ? Ma loodan küll! Vähemalt hammasrihm jäi täpselt nii nagu enne.
Vana veepumba küljes polnud tihendist haisugi.Natukene oli silikooni (tundus sedasi) ja kõik.Ei imesta, et too lekkis sealt.Käega katsudes mingit loksu sees ei olnud, kuid tundus, et laager teeb küll õrna kõrinat.Uus oli olemas, seega miks mitte uus panna.

Taaskord tänud Eerole varuosade eest.Ära muretse, ma tulen varsti jälle.
Sai ka summutist tekkiv kolin ära likvideeritud.Oli ühendustkohast pisut lahti tulnud ja keeranud klambrdi nii, et käisid vastu kuumapleki polti.Sealt see hirmus kolin tuligi.Nüüd on õnneks see kah korras.

Esmaspäeval peaks saama kätte
"uue" kütusepaagi, tankimistoru.Järgmine nädal peaks Laakoselt (Soome BMW esindus) tulema üks kummilutt kah ära.Vaja lisaks veel osta voolikuid ja uus kütusefilter.Ilmselt nipet näpet veel.Uue käigukangi nahkkoti saan ka ja uude kuusse jääb ///M käigukangi nupp koos valgustusega.

Sai ka üks vanakooli makk sebitud.Sobib värvidelt ja muult ilusti autosse.Tegemist Pioneer 2030R tüüpi käkiga.Lisaks siis ette originaal tweeterid tulemas, uued kõlarijuhtmed ja täiskomplektne Nokia 6310i handsfree.
Ahjaa! Lahti võttes avastasin, et jagajakaane kontaktid kõik ära põlenud.Ei imesta, et mootor korralikult käi.Muidugi, kui normaalset sädet pole ollagi.Ehk siis jagajakaas, rootor ja ilmselt uued küünlad kah.Üks tegemine.

Paar pilti eilsest :
Vana versus uus :


Vana :

Uus :


Ära põlenud kontakt :


Uus pump küljes :

Ja kaks niisama pilti :

02.10.2011Sai tehtud väikene pesu ja tehtud mõned klõpsud.






Täna sain kätte siis "uue" kütusepaagi, maki ja telefoni händsfriisse!
Tegemist siis Pioneer Deh-2030R'iga + Nokia 6310i mille jaoks sain Riivolt täiskomplektse handsfree.

Terv,
Marko