Vastupidiselt teistele inimestele, kes talveks endale mingit tagaveolist rallikat ostavad ostsin mina endale talveks/tagavara autoks ökopilli.
Idee oli omandada võimalikult soodsalt väga heas korras ja väga ökonoomne sõiduk.
Ideed ellu viima sundis fakt, et Cabrio tuleb talvek seisma panna ning Audi ei saa ajapuudusel õigeks ajaks kokku.
Loomulikult tahab sellise hinnaskaala auto reaalselt korrastamist, et olla heas korras, seega peab toorik olema väga soodsate varuosadega sõiduk.
Peale väikest netikuulutuste sirvimist langes valik mul Opel Corsa peale, kuna üks pisirikkega sõiduk oli soodsalt kodu lähedal ka müügis.
Ostes oli autol defektne generaator, mis oli kinni roostetanud/jooksnud. Väidetavalt oli tuksis ka kütusepump ning esines elektrikalasid.
Auto oli väidetavalt alates selle aasta märtsist juba kortermaja ees seisnud.
Peale auto garaaži vedamist ning defektse/lühises generaatori eemaldamist käivitus pill poolest pöördest ning ime väel olid ka elektrikalad kadunud.

Toreda üllatusena selgus, et mootor käib imevaikselt ning ka summuti on tihe ja vaikne.
Eelmine omanik oli 1945 a. sündinud papi ning hiljuti oli vahetatud lambda andur, katalüsaator ning aku.
Ainuke miinus asja juures on see, et autol on olnud millalgi esiotsa avarii ning see on taastatud üüberpornolt.
Õnneks on kõks olnud väike ja lansekad tudnuvad sirged. Tundub, et airbag-id on ka veel ilusti sees.
Sõitmist see kõks ei sega ning väliselt on ka peaaegu märkamatu.
Podarokina sain kaasa ka talverehvid koos eraldi plekkvelgedega. Üks talvekas oli küljelt defektne aga siselohv lahendas probleemi.
Eilse õhtu seisuga on pill väga heas sõidukorras ning peaks teenima pikka aega suht muretult.
Auto on siis Opel Corsa B 1.2 11/1995 (96a mudel). Mootorikood X12SZ ehk monopritsega 4 sil. mootor mis arendab 33kw.
Netiavaruste ja tuttavate juttude järgi peaks antud mootor võtma linnas ~5L/100km, maanteel isegi vähem.
See oli ka üks suurimaid valiku põhjuseid, et saaks võimalikult soodsalt mööda linna ringi liigelda ja
muudele projektidele varuosi ning materjali hankida, ilma, et peaks igale detailile 50% peale maksma.


Varustus:
* 2x AirBag
* Pioneeri kasettmakk
* 145/80/13 suverehvid originaal plekkvelgedel
* 155/80/13 talverehvid plekkvelgedel
Kulud (koos käibemaksuga):
* Auto 300.-
* Regamine 58.-
* Ülevaatus 35.-
* Kindlustus 35.- (6 kuud)
* Generaator 70A 25.- (kasutatud (seest nagu uus), Bosch, Vääna autolammutus)
* Õhufilter 3,28.- (uus, Tecneco, Forss)
* Küünlajuhtmete komplekt 10,50.- (uus, AutoMega, Forss)
* Klapikambrikaane tihend 0,96.- (uus, AutoMega, Forss)
* Karteripõhja tihend 3,58.- (uus, AutoMega, Forss)
* Õlifilter 2tk 5,20.- (uus, GM, Forss)
* Kütusefilter 3,12.- (uus, Alco, HL-Autoosad)
* Klaasipesupaagi pump 3,45.- (uus, AutoMega, Forss)
* Kojamehed 2tk 5,22.- (uus, Alca, Forss)
* Sisekumm 13" 4,53.- (uus, noname, Automaailm)
* Mootori temperatuuriandur 4,20.- (uus, Topran, Forss)
* Kellade temperatuuriandur 2,63.- (uus, Topran, Forss)
* Mootoripadi tagumine 5,26.- (uus, AutoMega, Forss)
* Sigaretisüütaja pesa 2,34.- (uus, Lampa, Automaailm)
* Jahutusvedelik 5L 8,50.- (uus, Polar, LukOil)
* Aknapesudüüsid 2tk 6,24.- (uus, GM, Forss)
* Termostaat 92c 2,59.- (uus, AutoMega, Forss)
* Välimine rooliots 2tk 6,48.- (uus, AutoMega/Topran, Forss)
* Hammasrihm 7,1.- (uus, Dayco, Forss)
* Pingutusrullik 12.- (uus, AutoMega, Forss)
* Veepump 20,44.- (uus, Geba, Forss)
* Nuka ja vända simmerid 7,38.- (uus, Elring, AutoEkspert)
* Naastrehvid 145/80/13 Continental Winter Viking 1 4tk 159,2.- (uus, Continental, RehvidPluss)
* Diagnostika Bosch testriga 10.- (Valori Teenused)
* Sillastend 16.- (Mart Pere)
* Käigukasti õli 1L 9,8.- (uus, GM, Forss)
* Käigukasti tihend 1,72.- (uus, AutoMega, Forss)
* Mootoriõli Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w-40 5L 25.- (uus, Liqui Moly, HL-Autoosad)
* Summutipolt 2tk 1,3.- (uus, noname, Forss)
* Summuti kinnitusvedru 2tk 0,91.- (uus, noname, Forss)
* Summuti tihend 1.- (uus, noname, Forss)
* Jahutusvedelik 5L 6,63.- (uus, Polar, Forss)
* Mootori triggeri ratas 40.- (uus, GM, Forss)
* Mootori rihmakäbi 4,55.- (uus, AutoMega, Forss)
* Mootori rihmakäbi polt 2,64.- (uus, GM, Forss)
* Generaatori rihm 2,3.- (uus, Dayco, Forss)
* Summuti remont 20.- (Sumpsimees)
* Käiguhoovastiku puksid 5,98.- (uus, AutoMega, Forss)
* Salongifilter 3,25.- (uus, AutoMega, Forss)
* Mootori läbipesuõli 7,33.- (uus, Erimell, Erimell)
* H4 pirni pisitkud 2tk 2,5.- (uus, BDS, Atoy)
* Päevasõidutulede automaatika 25.- (uus, VihterPal, M-Tuning)
* Alarm 38,4.- (uus, Secure, M-Tuning)
* Kesklukk 12,66.- (uus, Secure, M-Tuning)
* Plokikaane otsakaane ja õlikorgi tihend 0,44.- (uus, AutoMega, Forss)
* Käsipiduri trossid 9,16.- (uus, Gemo, Forss)
* Süüteluku kontaktplaat 2,99.- (uus, AutoMega, Forss)
* KOKKU: 898,11.- EUR
Teema tegin siia selleks, et pidada ise kuskil väikest arvestust kulutuste üle ning anda inimestele ehk ka häid ideid,
kuidas saab soodsalt omada ja hooldada suhteliselt mugavat igapäevasõidukit.
Antud auto tundub ideaalne sõiduvahend tudengitele ja õpilastele, kelle on vaja liikuda aga samas ei ole rahaga priisata.
Lahendused nii sillaosas, kui mootoris on üli lihtsad, odavad ning väga töökindlad.
Mina ise olen selle ostuga hetkel igatahes sigarahul ning ilmselt on see mu elu kõige arukam autoost.

Hetkel on mootori poolelt vigane veel EGR klapp, mis tahab ilmselt välja vahetamist saada, kuna puhastamine ei aidanud.
Panen ta ajutiselt pimedaks aga check engine häirib ning pirni ka välja ei taha keerata.
Sõitmist ta otseselt ei sega ning odav fix on lihtne (pimedaks), kuid tahaks asja ikka tehasekorda teha.
Esimese 90km läbimise kütusekuluks tuli 8.0L/100km aga selle kirjutan veel vigase EGR-i ja uue auto joovastuse kraesse,
kuna EGR-i kalamine on ühtlase sõidu ajal ning kiirendades jõnksutamistena pidevalt tunda.
Võtsin eile EGR-i pistiku tagant ära, siis kadus jõnksutamine ära (klapp suletud).
Auto nüüd väiksel maanteetiirul (EGR lahti), näis palju sealt kütusekulu tuleb.
Kui auto lõpuks puuvaigust ning samblast puhtkas pestud, siis viskan ka mõned pildid juurde.