Terv!
Kuna BMW sai maha müüdud, siis hakkasin otsima midagi asemele, kriteeriumid olid üpris täpselt paigas ning eelarve võrdlemisi väike.
Nimelt oli mul vaja väikese küttekuluga (litraaziga) bensiinimootorit, võim. uue aastakäiguga (ja samal ajal võimalikult normaalse tehnikaga) keskklassi autot mille ülalpidamiskulud oleksid taskukohased ning et auto näeks siiski auto moodi välja ja poleks päris jube mu silmis.
Pärast BMW müümist sai päris pikalt istutud portaalides ja foorumites, vaadatud sai kõiki autosid hinnaga kuni (1000 euri), esialgu jäid silma Mondeo (teise põlvkonna oma), Vectra B, Audi 80 B4, sai lähemalt uuritud ning Mondeo langes välja defektide tõttu, B4 ei meeldinud üldiselt ja müüja oli ka veider ja siis sai uuritud Vectra B'sid, konkreetne mille ära võtsin pakkus huvi hinna poolest. Piltide peal tundus seisukord täitsa normaalne olevat, reaalsuses oli seis vähe nadim aga noh, kõik on tehtav ning sellest peagi lähemalt.
Autoks on Opel Vectra B (1995.a) 1.6 Ecotec mootoriga, tumerohelist metallik värvi, mingid 15" valuveljed, ees täiesti pastlad rehvid (pagassis korralikud olemas), 2x el. akent, katuseluuk, soojendusega el. peeglid.
Nüüd on siis see lõik kus saab pikalt kirjutada vigadest, nimekiri koosneb tegelikult valdavalt pisivigadest, suuremaid hädasid on vähe.
* Pesta auto väljast ja puhastada seest siis saab teha järgnevaid asju.
* Tagumisi koopaääri tuunitud pahtli või muu huvitava vahendiga, hetkel neid näppima ei hakka, las nad olla ... kevadel uurib mis alles on ja võib olla siis tegeleb.
* Mootorituli lööb põlema pärast mõneminutilist sõitu, mootori töö on ühtlane, ei puterda, kahtlaseid helisid ja kolkse justkui pole seega uurib seda häda ka kui aega tekib.
* Esiklaasi äärtest liistud puudu, tegelen otsimisega.
* Ukseliistud tagumistel ustel puuduvad (vist ka esimesel uksel kunde pool), juhipoolne on poogitud külge kruvituuninguga, selle klaarib lähinädalal ära vast.
* Kundepoolne el. aken ei taha väga alla minna (ilmselt hoovastik kõver ja plastikkinnitus katki), selle teeb peagi korda.
* Aknalauas on ovaalkõlarisüsteemid mis on läbi ussimunni külge poogitud, kõlarid ilmselt müüki ja korralik aknalaud asemele.
* Persetäie pirne armatuuris tuleb ära vahetada (ainukesed asjad mis põlevad on siseringluse ja ohutule lülitid + spidoplokk).
* Auto alla ronida ja uurida miks vahest käib imelik nõks läbi (võimalik et poolassid).
* Taaskord ronida auto alla ja uurida mis teeb häält ees paremal (heli poolest tundub et õõts vms läbi).
* Vahetada ära kaugtule pirn (juhipoolne läbi).
* Kakkuda ära polstrid, uurida mis seis uste sees on + vahetada polstrite tüüblid ära (tundub et päris mitu on neid puudu).
* Uurida miks kesklukk ei tööta (juhiuks ja pagass lähevad kinni aga ülejäänud on manuaalse süsteemiga).
Vist on praeguseks kõik, nagu ütlesin, võib tunduda, et seis on väga hull, aga tegelikult on enamik vigadest ideaalne tegevus nädalavahetuseks, midagi katastroofilist ja kohutavat vast ei ole.
Esmamulje autost praeguse sõidu põhjal on rahuldav, istuda mugav, sooja puhub nii mis mühiseb, vähe uimane on (sellega arvestasin muidugi), imelik on muidugi sõita bensukaga ja nüüd sai kindlaks ka see, et diislit tahan kindlasti endale tulevikus ... bensukas ikka rapsib natuke rohkem ja muidugi maanteel ca 2.7k rpm pole normaalne mu jaoks

.
Tegin 2 udust pilti sihilikult (et ei oleks näha puudusi

), et mingigi aimu käsnast saaks.

